اهمیت روزافزون اپلیکیشن CRM برای تجارت مدرن - بلاگ

اهمیت-اپلکیشن-های-فروش-و-CRM

اهمیت روزافزون اپلیکیشن CRM برای تجارت مدرن

در سال‌های اخیر در میان نرم‌افزارهای سازمانی، نرم افزار CRM رشد چشمگیری داشته است. چرا که هم اکنون به منظور جذب و حفظ مشتری، ارائه خدمات بهتر به آن‌ها و کسب راهکارهای مشتری‌محور، تمامی کسب و کارها اعم از مشاغل کوچک تا شرکت‌های بین‌المللی بزرگ، در حال استفاده از نرم افزار CRM هستند.

مشتری‌ها به طور مداوم در حال تغییر هستند. این تغییر شامل مشتریان تمام کسب و کارهای بین بنگاهی (B2B) و تجارت به مشتری (B2C) می‌شود. اینکه مشتریان در هنگام خرید به چه دلیل و بر اساس چه پارامترهایی یک شرکت را انتخاب می‌کنند، همه این‌ها نیازمند دانستن اطلاعاتی است که باید آن‌ها را جمع‌آوری کرد و اینجا همان‌جایی است که CRM به میان می‌آید.

برای تحقق اهداف مشتری و  کسب رضایت او، برنامه های فروش و نرم افزار CRM باید هوشمندانه عمل کنند. و با دقت بیشتر و تمرکز بر نیازها، رفتار مشتری را به درستی پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل کنند. در نهایت بر اساس این معیارها، توسعه یافته و به CRM هوشمند بدل شوند.

اپلیکیشن های CRM پا به میدان می گذارند!

از آنجایی که برنامه های تلفن همراه وارد جریان اصلی تجارت شده اند؛ مصرف کنندگان نیز در همه حال خواستار دریافت مزایای برنامه‌هایی هستند که در زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر مشاغل و شرکت‌ها نیز به دنبال دستیابی به فروش بیشتر و رضایت مشتریان خود هستند. از این رو داشتن یک تیم فروشی که مجهز به ابزارهای مناسب و منطبق با تکنولوژی روز باشد، برای دستیابی شرکت ها به اهداف خود یک ضرورت است. اینجاست که اپلیکیشن های CRM پا به میدان می‌گذارند و با ارائه روش‌های نوین و خلاقانه، شرایط را برای فعالیت‌های بهتر شرکت‌ها هموار می‌کنند.

نرم افزار سی ار ام می‌تواند به یکی از بزرگترین تقویت کننده‌های بهره‌وری برای محصولات فروش تبدیل شود. نرم افزار فروش یا CRM با صرفه‌جویی در زمان و همچنین پیگیری و مدیرت بهتر، فرصت‌های فروش بیشتری را برای کسب و کارها به دارد.

به این ترتیب، مشتریان نیز از خدمات بهینه و روند فروش سازمان یافته ای که یک ابزار ساده مانند اپلیکیشن CRM به آن‌ها ارائه می دهد، قدردان خواهند بود.

CRM فروش را بیشتر از ۴۰% افزایش می دهد

طبق ارزیابی گارتنر، پیش بینی می‌شود که نرخ رشد سالانه بازار جهانی CRM تا سال ۲۰۲۱ به ۱۳٫۷ درصد برسد. از این رو شرکتهای مختلف با هر ابعادی در تلاشند تا با مشتریان خود، دائما در تماس و تعامل باشند. چراکه اولویت آن‌ها درباره محصولات و زمان خرید آن ها، همواره در حال تغییر است. طبق این نظریه، یک اپلیکیشن CRM خوب، می تواند تا ۴۱٪  فروش را افزایش دهد.

اپلیکیشن و نرم افزار CRM به منظور کمک به مشاغل در دستیابی به اهداف کلی مدیریت ارتباط با مشتری و فروش طراحی شده اند. این برنامه‌ها معمولاً برای مدیریت یک رابطه تجاری و مشتری استفاده می شوند. با استفاده از نرم افزار CRM آنلاین در فضای فروش، فروشندگان نیز ترغیب می شوند تا اهمیت بیشتری به مشتری‌مداری بدهند و مشتریان نیز بر این باورند که شرکت‌هایی که به جهت تعاملات گذشته، اطلاعات و شناخت بیشتری از آن‌ها داشتند، توانستند تجربه بهتری را برایشان رقم بزنند.

با نرم افزار CRMمشتری را بهتر از بقیه بشناسید

از آنجا که برنامه های فروش و نرم افزار سی ار ام بسیار مقیاس پذیر و قابل تنظیم هستند به شما اجازه می‌دهند تا به راحتی بینش علمی مشتریان خود را بشناسید، فرصت های شغلی مختلف را مشاهده کنید و با انجام چند عمل ساده، خدمات مشتری را بر اساس تاریخچه شناخته شده مشتری از تعامل‌های قبلی که با آن‌ها داشتید شخصی سازی کنید. تمام این عوامل به ایجاد یک درک بهتر با مشتری منجر می‌شود و فروش بیشتر همراه با رضایت مشتری را به دنبال خواهد داشت.

این برنامه ها معمولاً برای مدیریت ارتباط تجاری و مشتری، مدیریت مخاطبین تجاری، انعقاد قرارداد و پیش فروش استفاده می شود.

عملکرد اپلیکیشن های CRM معمولاً شامل عناصر زیر است:

  • ادغام CRM
  • دانش و ابزار برای تسریع در توسعه فروش
  • مدیریت فروش
  • خودکارسازی فرایند
  • مدیریت فروش
  • فروش هدایت شده
  • گزارش بهتر

نرم افزارهای فروش یا CRM علاوه بر موثرتر کردن نیروی فروش به مدیریت یکپارچه سازی، مدیریت محتوای شرکت و مدیریت هدایت درآمد نیز کمک می کنند.

ادغام فروش و فرایند نرم افزار CRM باعث می‌شود تا شرکت‌ها از راه‌های مختلف اطلاعات متنوعی از مشتریان خود برای تعامل بهتر با آن‌ها به دست آورند.

رشد این بازار برای فروش برنامه های فعال ناشی از عواملی از قبیل ناکارآمدی فرایند فروش ، فشار برای تحویل نتایج ، افزایش رقابت و تقاضا برای کاهش هزینه های سازمان برای هر فروش است.

فناوری مناسب نه تنها برای پایداری تجارت ضروری است بلکه می تواند نوآوری های بزرگی را در مشاغل امروز ایجاد کند.

نقش اپلیکیشن نرم افزار CRM در مدیریت

اپلیکیشن موبایل CRM به شما این امکان را می دهد تا به اطلاعات مورد نیاز خود در هر شرایطی حتی در حال انجام کار، دسترسی داشته باشید. این بهترین راه برای کارآفرینانی است که قصد دارند در یک زمان چندین مسئولیت را به عهده بگیرند.

تکنسین‌ها و مدیران خدمات میدانی و همه کسانی که در حین کار تحرک دارند و به سبب شرایط کاری نمی‌توانند در یک مکان مستقر باشند می توانند از طریق دستگاه تلفن همراه یا تبلت، به اپلیکیشن CRM دسترسی داشته و به راحتی اسناد مورد نظر خود را مشاهده و اصلاح کنند.
امروزه ، نوآوری هایی نظیر اپلیکیشن CRM و برنامه های فروش می توانند بدون نیاز به پاسخگویی به چشم اندازهای احتمالی یا شناسایی فرصتهای جدید ، فرآیندهای سازمان را تقویت و غنی سازند. این برنامه ها به سادگی نصب و راه اندازی می شوند.

ادغام نرم افزار CRM با تلفن همراه، محدودیت زمانی و مکانی را برای دسترسی به اطلاعات مشتریان و پیگیری فروش از میان برمی دارد و همین امر تأثیر مستقیم بر افزایش درآمد سالانه یک شرکت خواهد داشت. اهمیت روزافزون اپلیکیشن ها در این بخش نقش اساسی در موفقیت و رشد سازمانی دارد.

حال زمان آن فرا رسیده است تا با استفاده از نرم افزار CRM قابل نصب بر روی تلفن های همراه، کسب و کار خویش را به روز کنید. با کمک فناوری، آن را توسعه بخشید و اهداف کسب و کارتان از جمله رسیدن به فروش رویایی را به واقعیت نزدیک تر کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *