تحلیل دقیق داده های مشتریان و فروش، مزیتی که فقط یک نرم افزار CRM در اختیار شما قرار می دهد - بلاگ


تحلیل دقیق داده های مشتریان و فروش، مزیتی که فقط یک نرم افزار CRM در اختیار شما قرار می دهد

آیا می‌خواهید بدانید که مشتریان واقعا به چه چیزی فکر می‌کنند؟ آخرین فروش که به هر مشتری داشته‌اید در چه تاریخی بوده و چه زمانی باید دوباره پیگیری انجام شود؟ یا پیش بینی دقیقی از درآمد شرکت خود در سال دارید؟ یا در مورد این که کدام یک از استراتژی‌های فروش شما موثرتر است؟

این سوالات برای اکثر کسب‌وکارها پیش می‌آید و مدیران نیاز دارند طبق این اطلاعات برای فروش خود برنامه‌ریزی کنند. اگر بخواهید برای این سوالات پاسخی سریع و قطعی دریافت کنید می‌توانید از CRM کمک بگیرید. این پلتفرم با تجزیه و تحلیل دقیق داده‌های مشتری، نقش پررنگی در پیشرفت سازمان‌ها دارد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه نرم ‌افزار CRM در این مسیر به شرکت‌ها کمک می‌کند.

نقش قابلیت تجزیه و تحلیل CRM در سازمان‌ها

تجزیه و تحلیل CRM به توانایی آن برای جمع آوری و سازماندهی داده‌ها در سراسر کسب‌وکار شما و تجزیه و تحلیل آن برای تولید گزارش‌های مورد نیاز اشاره دارد. CRMها به طور مداوم اطلاعات را جمع آوری می‌کنند و بسیاری از برنامه‌ها با قابلیت‌های هوش مصنوعی حتی می‌توانند بر اساس داده‌های عملی خود توصیه‌هایی برای مراحل بعدی ارائه دهند.

گزارش‌های تحلیلی پیشرفته در CRM؛ ابزاری برای بهره‌گیری از قدرت تصمیم‌سازی داده‌ها هستند. درواقع داده‌هایی هستند که عملکرد فروش و خدمات مشتری شرکت شما را نشان می‌دهند. تجزیه و تحلیل CRM همچنین اطلاعات مشتری را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها برای اطلاع‌رسانی تصمیمات تجاری هوشمندانه استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل داده‌های CRM چه مزایایی دارد؟

مزایای تجزیه و تحلیل داده‌های CRM برای کل شرکت است. بخش‌های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری همگی می‌توانند در عملیات خود از مزایای آن بهره ببرند. دسترسی به داده‌ها و گزارش‌ها نیز تصمیم‌گیری را تسریع می‌کنند و منجر به افزایش بهره‌وری در کل سازمان می‌شوند.

تجزیه و تحلیل CRM برای فروش

داده‌ها نه تنها برای رقابت در بازار امروز، بلکه برای افزایش درآمد نیز حیاتی هستند. تجزیه و تحلیل CRM برای تیم‌های فروش می‌تواند موارد زیر را ردیابی کند:

  • مدت زمان مراحل فروش
  • تعداد، طول و موفقیت تماس‌های فروش
  • عوامل تاثیرگذار بر فروش
  • عملکرد نماینده فروش (مذاکره، دمو، نرخ برد)
  • نرخ شکست در فروش و دلایل آن

تجزیه و تحلیل فروش دقیقا به شما می‌گوید که چه چیزی در فروش شما موثر است و چه چیزی نیست. با اصلاح مداوم فرآیند فروش خود با استفاده از استراتژی‌های مبتنی بر داده، تیم فروش شما می‌تواند سرنخ ‌های بیشتری را ایجاد کند که منجر به نرخ تبدیل بالاتر و افزایش درآمد شود.

همچنین ابزارهای تحلیلی پیش‌بینی دقیق به سازمان‌های فروش کمک می‌کند تا درآمد آتی را پیش‌بینی کنند. این به کسب ‌وکار ها اجازه می‌دهد بر طبق داده‌ها، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند زیرا انتخاب‌های آن‌ها بر اساس واقعیت است.

تجزیه و تحلیل CRM برای خدمات مشتری

ابزارهای تجزیه و تحلیل CRM به شما این امکان را می‌دهد تا از نزدیک روی شیوه‌های خدمات دهی به مشتری خود نظارت کنید. سپس با شناسایی روش‌هایی که کامل‌ترین رضایت مشتری را ایجاد می‌کنند، مسئولان موفقیت مشتری سازمان شما می‌توانند به اصلاح رویکردهای خود ادامه دهند.

تجزیه و تحلیل داده‌های CRM همچنین می‌تواند برای دریافت بازخورد از نظرسنجی‌ها و شکایات استفاده شود. این به شما امکان می‌دهد از مسائلی که ممکن است باعث ایجاد نارضایتی در عملیات خدمات مشتری شما در آینده شود، پیشی بگیرید.

تجزیه و تحلیل CRM برای بازاریابی

استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های CRM به بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی شما و ارائه پیام‌های شخصی‌تر به خریداران ایده‌آل شما کمک می‌کند. این ابزارهای تجزیه و تحلیل می‌توانند به راحتی موارد زیر را ردیابی کنند:

  • تعداد و زمان باز شدن ایمیل‌های بازاریابی
  • نرخ کلیک لینک
  • تعاملات پست‌های رسانه‌های اجتماعی
  • تعداد و زمان‌های تماشای ویدیوهای کمپین بازاریابی

همه این داده‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند بفهمند کدام یک از پیام‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی آن‌ها مؤثرتر است و کدام یک را می‌توان بهبود بخشید. سپس، همانطور که روش‌های خود را تغییر می‌دهند و استراتژی جدیدی به کار می‌گیرند، می‌توانند موفقیت یا شکست تلاش‌های خود را در زمان واقعی نظارت کنند. برای این که بدانید نرم افزار crm چگونه در اثر بخشی کمپین های تبلیغاتی به شما کمک می کند، روی لینک کلیک کنید.

ویژگی‌های کاربردی تجزیه و تحلیل CRM

به دلیل گستره وسیعی از داده‌هایی که می‌توانند جمع‌آوری کنند، CRMها دارای تعداد زیادی ویژگی مفید هستند. متداول ترین ویژگی های تجزیه و تحلیل CRM عبارتند از:

  • حفظ مشتری: CRMها داده‌ها را در مورد هر تعامل با مشتری جمع آوری می‌کنند. این می‌تواند شامل جمع‌آوری بازخورد مشتریان از نظرسنجی‌ها، ثبت خودکار تعاملات بین کانال‌ها و ذخیره اطلاعاتی مانند اولویت‌های مخاطبان باشد. با درک بهتر رفتار و ارزش‌های مشتریان خود، می‌توانید خدماتی را به مشتری ارائه دهید که آن‌ها را به بازگشت مجدد ترغیب می‌کند.
  • جذب مشتری: تجزیه و تحلیل می‌تواند تعاملات یک سرنخ را با شرکت شما ردیابی کند، پایگاه‌های اطلاعاتی را بر اساس شخصیت تقسیم کند و آن‌ها را رتبه‌بندی کند. همه این‌ها به ساخت ارتباط با سرنخ‌ها در زمان کارآمد کمک می‌کنند که برای هدایت سرنخ‌ها در فرآیند فروش با بیشترین سرعت و بدون دردسر طراحی شده‌اند. این ویژگی همچنین می‌تواند توسط تیم‌های بازاریابی برای ایجاد پیام‌های هدفمند که بهترین سرنخ‌های واجد شرایط را جذب می‌کند، استفاده شود.
  • تولید گزارش: گزارش‌های CRM کمک می‌کنند همه داده‌های شما به راحتی قابل مشاهده باشند. یک نرم افزار سی ار ام عالی داده‌ها را به نمودارهای بصری، نمودارها و مقایسه‌هایی که تفسیر آن‌ها برای کاربران ساده است، تبدیل می‌کند. برخی از پلتفرم‌ها حتی داده‌ها را به‌طور خودکار برای شما تفسیر می‌کنند و مناطق خاصی را برای بهبود پیشنهاد می‌کنند.
  • مدیریت داده: پلتفرم‌های CRM دارای داشبوردهایی در سراسر تیم‌های سازمان هستند، از جمله فروش و خدمات، که در آن می‌توانید به تمام معیارهای مهم در یک مکان مرکزی دسترسی داشته باشید. کاربران می‌توانند گزارش‌هایی را که به طور منظم می‌بینند سفارشی کنند و داده‌های مرتبط را به صورت داخلی با اعضای تیم به اشتراک بگذارند.

CRM پیام گستر، با تحلیل پیشرفته داده‌ها، ابزاری مناسب برای مدیریت عملکرد سازمان‌ها

ابزار تحلیل داده CRM پیام گستر یک ابزار اتوماتیک تجزیه و تحلیل داده است که امکان آنالیز گرافیکی داشبوردهای مختلف را فراهم می‌کند. همچنین امکان ورود اطلاعات به CRM پیام‌گستر به‌ صورت انبوه و یکپارچه وجود دارد.

به کمک این محصول می‌توانید گزارش‌های متنوعی را اعم از فروش به تفکیک کارشناس، تماس به تفکیک کارشناس، موفقیت فرصت‌ها، درصد تخفیف هر فاکتور و … دریافت و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

سخن نهایی

ابزار قدرتمند سی ار ام به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را کامل‌تر ببینند. با استفاده از این نرم‌افزار سازمان‌ها می‌توانند رویکردهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری خود را بهینه کنند تا به مشتریان خود دسترسی بهتری داشته باشند و رضایت آن‌ها را جلب کنند.

سنجش موفقیت کسب و کار با استفاده از نرم افزار CRM امکان پذیر است. این پلتفرم با حفظ مشتری، جذب مشتری، تولید گزارش و مدیریت داده‌های سازمان، به مدیران کمک می‌کند تا بین رقیبان خود چابک باقی بمانند و نیازهای مشتریان خود را سریع برطرف کنند.

https://www.businessnewsdaily.com/15918-how-to-use-crm-analytics.html

https://www.zendesk.com/sell/crm/analytics



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *