موفقیت در فروش به کمک استفاده از یک نرم افزار CRM - بلاگ


موفقیت در فروش به کمک استفاده از یک نرم افزار CRM

فروش از بخش‌های مهم هر سازمان است که به کسب و کار رونق می‌دهد. کارمندان فروش به طور معمول با چالش‌های زیادی مواجه هستند مانند: چگونگی واجد شرایط بودن و پیگیری سرنخ‌ها، نحوه اولویت‌بندی فعالیت‌های فروش، زمان مناسب برای تبلیغات و موارد دیگر.

پیاده‌سازی یک سیستم CRM در شرکت به شما کمک می‌کند تا داده‌های مشتری را به صورت یکپارچه جمع‌آوری کنید و هر زمانی که بخواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین با اتوماتیک کردن فرآیندهای مختلف، زمان بیشتری را در اختیار اعضای تیم قرار می‌دهد تا روی سایر فعالیت‌های فروش متمرکز شوند. در این مقاله بررسی می‌کنیم که نرم افزار CRM چگونه ارتباط با مشتریان را بهبود می‌بخشد و فروش را افزایش می‌دهد.

9 روشی که CRM منجر به موفقیت در فروش سازمان‌ها می‌شود

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که وقتی به اطلاعاتی نیاز دارید، کاملا مطمئن نیستید که ان را کجا باید پیدا کنید؟ می‌دانید که با آن مشتری در مورد سفارشش صحبت کرده‌اید، اما آیا از طریق ایمیل بوده است یا شبکه‌های اجتماعی؟ یا این که یک تماس تلفنی بوده؟

پاسخ این سوالات را خیلی راحت از طریق سی آر ام می‌توانید دریافت کنید. مهم نیست که شرکت شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، بدون شک داشتن تمام داده‌های مشتری در یک مکان، فروش شما را آسان‌تر و کسب و کار شما را کارآمدتر می‌کند. این نرم‌افزار تجربه کلی مشتری را با امکان مدیریت بهتر تعاملات مستقیم، از فروش گرفته تا خدمات مشتری و بازاریابی، بهبود می‌بخشد. بنابراین سودآوری، وفاداری و موفقیت کلی را به همراه دارد.

راهکار سیستمی CRM به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های جدید را به راحتی و به سرعت شناسایی و اضافه کنید و آن‌ها را به طور دقیق دسته‌بندی کنید. با تمرکز بر سرنخ‌های مناسب، فروش فرصت‌هایی را که باعث موفق شدن معاملات می‌شود، اولویت‌بندی می‌کند.

عواملی که سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به فروش شرکت‌ها کمک می‌کند شامل موارد زیر است:

  1. ذخیره اطلاعات مشتری

CRM به فروشندگان کمک می‌کند تا به طور متمرکز تمام مخاطبان، فرصت‌های فروش و فعالیت‌ها را در یک مکان ذخیره کنند و از چندین مکان به پایگاه داده دسترسی بی وقفه داشته باشند. مطمئن باشید که از این طریق اطلاعات شما به سادگی از بین نمی‌روند.

  1. مدیریت فعالیت‌ها و زمان

سی ار ام این امکان را به کارکنان می‌دهد تا برنامه‌های روزانه خود را بهینه کنند و وظایف را اولویت‌بندی کنند تا مطمئن شوند که به موقع با مشتریان بالقوه کلیدی تماس گرفته می‌شود. در واقع، CRM به فروشندگان اجازه می‌دهد زمان بیشتری را با مشتریان بگذرانند که منجر به موفق شدن معاملات بیشتری می‌شود.

  1. ارائه گزارش به مدیر

CRM به فروشندگان کمک می‌کند تا به راحتی گزارش‌های هفتگی یا ماهانه خود را برای مدیریت آماده کنند. این فرآیند خودکار و شفاف است و فقط چند کلیک طول می‌کشد تا واحدهای دیگر را از فروش‌هایی که در حال حاضر در حال انجام هستند مطلع کند.

  1. پیدا کردن مشتریان هدف طبق معیارهای مشخص

این نرم‌افزار کمک می‌کند تا فروشندگان داده‌ها را تقسیم بندی کنند و فرصت‌های ارزشمند را از طریق انتخاب‌های مبتنی بر معیار شناسایی کنند. این فرآیند از ساعت‌ها گشتن در لیست‌های نامرتب داده‌ها جلوگیری می‌کند.

  1. به روزرسانی اطلاعات فروش

راهکار نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتریان همه اعضای تیم را متحد می‌کند و اطلاعات را به روز نگه می‌دارد. به اشتراک گذاشتن بهترین الگوهای فروش و فرآیندها به افراد تیم اجازه می‌دهد تا ببینند چه چیزی بهترین کار را انجام می‌دهد. CRM همچنین ارتباط بین کارمند فروش و مدیریت را افزایش می‌دهد.

  1. تعیین زمان مناسب برای پیگیری از مشتری

CRM با ردیابی کلیه ارتباطات مشتریان، به فروشندگان کمک می‌کند تا بدانند دقیقا چه زمانی باید با آن‌ها تماس گرفته شود. به عنوان مثال، برای معرفی محصول مکمل، تمدید قرارداد، یا ارائه خدمات جدید. همه این‌ها شانس شما را برای یک فروش موفق افزایش می‌دهد و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری را مشخص می‌کند.

  1. پیش‌بینی رفتار مشتری از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها

از آنجایی که تمام داده‌های مرتبط با مشتری در CRM ذخیره می‌شود، به فروشندگان کمک می‌کند تا نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل و حتی مشکلات آن‌ها را در زمان مناسب پیش بینی کنند. همه این‌ها باعث افزایش رضایت مشتری و تضمین وفاداری و همچنین سود بالاتر می‌شود.

  1. کاهش وظایف تیم فروش

سی آر ام تیم‌های فروش را از تعدادی وظایف و حتی حذف برخی از اقدامات تکراری که زمان زیادی صرف می‌کنند، اما سود کمی دارند، رها می‌کند. CRM جزئیات محصول و قیمت را ذخیره و یادآوری‌هایی را برای فعالیت‌ها ایجاد می‌کند.

  1. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

اگرچه سیستم‌های CRM ارزان نیستند، اما در واقع به شما کمک می‌کنند پول خود را ذخیره کنید!

سخن نهایی

نرم افزار crm؛ بهترین راهکار برای حفظ و افزایش مشتری است و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، عملکرد هر تیم فروش را افزایش می‌دهد و به فروشندگان کمک می‌کند در زمینه‌های زیر که برای آن‌ها حیاتی است برتری پیدا کنند:

  • جستجوی بهتر، مرتب‌سازی و تشخیص واجد شرایط بودن سرنخ‌ها
  • پیگیری فرصت‌های فروش به طور سیستماتیک و به موقع
  • اولویت‌بندی فعالیت‌های پیگیری
  • افزایش نرخ دستیابی به هدف

تیم‌های فروش باید بدانند که با ثبت همه فعالیت‌ها و پیروی از روال‌های فروش تعیین‌شده، احتمال بیشتری دارد که به اهداف فروش خود برسند. همچنین مهم است که با به‌روزرسانی و به اشتراک گذاشتن جدیدترین اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه و دائمی، همه در یک مکان که دسترسی به آن آسان است، سود زیادی خواهند برد.

منابع:

https://www.nigelfrank.com/insights/does-your-business-need-a-crm



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *