بررسی 6 نرم افزار CRM برتر رایگان در جهان ⭐ - بلاگ پیام گستر

بررسی 6 crm برتر رایگان

بررسی ۶ CRM برتر رایگان در جهان

برای اکثر مدیران، نرم افزار CRM رایگان می تواند دلیل قانع و راضی کننده ای برای کنار گذاشتن متدهای قدیمی مدیریت کسب و کار باشد. زیرا سی آر ام یا نرم افزار مدیریت مشتری، یک سیستم پیوسته برای تمام افراد موثر در یک سازمان است و برای تمام شاخه های مدیریت از جمله فروش، خدمات رسانی به مشتری، توسعه تجارت، استخدام یا بازاریابی راه های بهتری ارائه می دهد.

بسیاری از کسب و کارها نرم افزار CRM را برای آینده مشتری مدارانه و پر سود خود انتخاب کرده اند، اما اگر شما تازه کار خود را راه اندازی کرده اید یا با بودجه محدود کار می کنید، ممکن است آماده پرداخت آنی هزینه برای خرید نرم افزار CRM نباشید. اما جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد؛ مانند بسیاری از بهترین چیزهای زندگی، بعضی از نسخه های CRM نیز رایگان هستند. تفاوت این سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در کیفیت امکانات ارائه شده و مزایای آنهاست. پس باید به دقت آنها را بررسی نمود و مناسب ترین را انتخاب کرد .

بهترین نرم افزار CRM رایگان چه ویژگی هایی دارد؟

طبق آخرین مقاله منتشر شده در مورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در Fitsmallbusiness، مهمترین ویژگی های CRM برای سال ۲۰۱۹ موارد زیر هستند:

۱- ارزیابی سرنخ

ویژگی ارزیابی سرنخ در نرم افزار CRM
ارزیابی و تعیین اینکه آیا سرنخ ها طبق معیارهای مورد نظر شما، می توانند در پروسه فروش قرار بگیرند یا خیر.

۲- پیش بینی فروش

ویژگی پیش بینی فروش در نرم افزار CRM

به شما امکان می دهد فرصتهای خود را در مراحل مختلف فرایند فروش و پروژه تجسم کنید. این فرصت های فروش در انتها بسته می شوند، بنابراین CRM باید تخمین بزند که چه میزان درآمدی برای سازمان ایجاد می شود.

۳- ردیابی ایمیل

ویژگی ردیابی ایمیل در نرم افزار CRM

اطلاعاتی را در مورد بازشدن ایمیل یا ارسال ایمیل از طریق CRM به مشتری و اقدامات انجام شده روی آن ارائه می دهد.

۴- برنامه ریزی و پیاده سازی مسیر فروش

ویژگی برنامه ریزی و پیاده سازی مسیر فروشدر نرم افزار CRM

روند کلی فروش را بصورت مراحل بهم پیوسته و مرتبط نشان دهد و تصویر بزرگی از میزان پیشرفت معاملات و عملکرد تیم فروش به نمایش بگذارد.

۵- اپلیکیشن CRM

اپلیکیشن CRM

برنامه های مبتنی بر iOS یا Android که امکان دسترسی به پایگاه داده CRM شما را در دستگاه تلفن همراه داشته باشد. ( بخوانید : اهمیت اپلیکیشن CRM برای تجارت مدرن )

۶- امکان شخصی سازی:

امکان شخصی سازی در نرم افزار CRM

به راحتی بتوان نرم افزار را تنظیم کرد تا نیازهای خاص فرایند فروش و خدمات رسانی به مشتریان شما را برآورده سازد. برای مثال نرم افزار open-source یا نرم افزار قابل تغییر که بتواند توسط  هر کسی اصلاح یا تنظیم شود.

۷- یکپارچگی با نرم افزار های حسابداری

یکپارچگی با نرم افزارهای حسابداری در CRM

بتوان نرم افزار سی آر ام را با سایر نرم افزارهای مالی همگام نمود. تا اطلاعات فاکتورها و پیگیری درآمد حاصل از فروش فراهم شود..

۸- ادغام وب سایت و سیستم مدیریت محتوا (CMS)

ادغام سیستم مدیریت محتوا با CRM

یکپارچه سازی نرم افزاری که به شما امکان می دهد مستقیماً از سایت WordPress و میزبان صفحات فرود یا فرم های مستقیم از CRM ، مستقیماً از سایت خود ضبط کنید.

معروف ترین نرم افزار های CRM رایگان در سطح جهانی کدام ها هستند ؟

در بررسی نرم افزار های CRM خارجی مشخص شده است که بسیاری از ارائه دهندگان این سیستم ها، یک پلتفرم اولیه رایگان در اختیار کاربر قرار می دهند.  سپس در صورت تداوم استفاده از نرم افزار و تمایل به دریافت امکانات بیشتر و حرفه ای تر سازمان می تواند نسخه پیشرفته را خریداری نماید.
چند نمونه از بهترین نرم افزارهای سی آر ام رایگان عبارتند از:

  • Britix24:
نرم افزار سی آر ام رایگان bitrix24

در این نرم افزار CRM رایگان، امکانات زیادی از جمله امکان افزودن تعداد نامحدود مخاطب و معامله، قرار دادن کاتالوگ محصول، فروشگاه آنلاین، شبکه های اجتماعی و چت آنلاین وجود دارد. برای تیم های کوچک که خواستار یک نرم افزار CRM قدرتمند برای برقراری ارتباط با مشتریان و یکدیگر هستند، Bitrix24 یک انتخاب عالی تلقی می شود.

نرم افزار CRM رایگان zoho

نرم افزار Zoho CRM برای رویت و پیگیری روزافزون رشد تجارت، یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. استفاده از این نرم افزار ساده است و نسخه اصلی  آن که شامل پلن های پولی هستند، بسیار مقرون به صرفه تر از سایر سی آر ام ها می باشد. از امکانات این سیستم معروف مدیریت ارتباط با مشتری می توان به مدیریت مخاطبین، معاملات و چرخه های کاری و همچنین اتوماسیون، سفارشی سازی پورتال اشاره نمود.

نرم افزار سی آر ام رایگان hubspot

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Hubspot، یک سیستم رایگان است که هرآنچه برای مدیریت مشتریان و فروش  نیاز است را پوشش می دهد. در این سیستم می توان کاربران نامحدود و حداکثر یک میلیون مخاطب اضافه کرد، بنابراین در مورد محدودیت ها نگرانی وجود نخواهد داشت. این نرم افزار سی آر ام جز آسانترین و کاربردوست ترین سیستم هاست.

نرم افزار سی آر ام insightly

Insightly به دلیل رویکرد بدون حاشیه خود نسبت به مدیریت افراد و پروژه ها، جز محبوب ترین سی آر ام ها به حساب می آید. نسخه رایگان این نرم افزار برای یک تیم دو نفره طراحی شده است. برای مثال استارت آپ هایی که تازه شروع به کار کرده اند و می خواهند هر دو وظیفه فروش و مدیریت پروژه را به اشتراک بگذارند، بهتر است از این نرم افزار استفاده کنند.

نرم افزار سی آر ام رایگان Capsule

آنهایی که از نرم افزار Capsule استفاده می کنند، مطمئنا در وهله اول تحت تاثیر سادگی کار با نرم افزار قرار گرفته اند. چراکه منوی اصلی این نرم افزار دارای ۶ دکمه ساده است؛ داشبورد، افراد / سازمانها ، کارها ، مسیر فروش ، موارد و گزارشها.

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری فارسی

تمام نرم افزارهای سی آر ام مذکور به زبان انگلیسی در دسترس هستند. اما آیا نرم افزار CRM فارسی رایگان نیز وجود دارد؟ در طی چندین سال تلاش شرکت های ایرانی، نرم افزارهای CRM مختلفی طراحی و تولید شده است. از بین این سیستم ها، نرم افزار CRM پیام گستر یکی از جامع ترین  پلتفرم های مدیریت ارتباط با مشتری است که نسخه رایگان آن نیز در دسترس است. نرم افزار CRM رایگان پیام گستر، تمامی قابلیت های یک CRM پیشرفته را به مدت ۱ ماه در اختیار سازمان ها قرار می دهد.

نرم افزار crm رایگان پیام گستر

امکانات نرم افزار CRM رایگان پیام گستر

دید کلی نرم افزار CRM پیام گستر این است که مدیریت ارتباط با مشتری تنها به رابطه کاربران با مشتری محدود نمی شود، بلکه سی آر ام پیوند دهنده تمامی افراد در شبکه کاری با یکدیگر و با دنیای بیرون خواهد بود. از این رو تمام ابزارهای مورد نیاز کسب و کارها برای ترقی در محیط کار را در اختیار کاربران قرار می دهد. این امکانات عبارتند از:

  1. پلتفرم پایه CRM: تمامی ابزار ها بر روی نرم افزار پایه قرار می گیرند.
  2. مدیریت خرید و فروش: پیگیری های مختلف مشتریان و روند فروش در این نرم افزار انجام می شود.
  3. مدیریت تبلیغات: برنامه ریزی و اجرای تبلیغات از طریق رسانه های مختلف را بر عهده می گیرد.
  4. خدمات پس از فروش: پشتیبانی از درخواست های مشتریان و رسیدگی به تمام امور پس از فروش
  5. مرکز تماس: برای  رسیدگی به مشتریان و مدیریت تماس ها در کنار کاهش هزینه های تلفن
  6. فرم ساز و BPMS: مدیریت چرخه های کاری برای بهبود روند کار که توسط مدیران انجام می شود.
  7. تجارت الکترونیک: ابزار مورد نیاز با برقراری ارتباط با فروشگاه آنلاین
  8. تحلیل داده و هوش تجاری: امکان گزارش گیری و جمع بندی های مختلف را فراهم می کند.
  9. باشگاه وفاداری مشتریان: برای مدیریت مشتریان وفادار و در نظر گرفتن برنامه های ویژه مخصوص آنها
  10. یکپارچه سازی: همگام شدن با نرم افزارهای دیگر مانند نرم افزارهای حسابدار
    می تواند دلیل قانع و راضی کننده ای برای کنار گذاشتن متدهای قدیمی مدیریت کسب و کار باشد. (۶ نرم افزار حسابداری هماهنگ با CRM پیام گستر )
  11. اتوماسیون: اتوماتیک سازی انواع فعالیت های سازمانی

مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام رایگان پیام گستر

مطمئنا باور هرینه بر نبودن چنین ابزار تجاری مهمی دشوار است. اما استفاده از نرم افزار CRM به صورت رایگان، احتمالاً سرمایه گذاری های بزرگتری را با خرید برنامه های پرداخت شده در پیش دارد. ما دلایل بیشتری را برای استفاده کردن از نرم افزار CRM رایگان پیام گستر برای شما شرح می دهیم:

CRM رایگان پیام گستر

دسترسی به امکانات نرم افزار پیشرفته:

در نرم افزار سی آر ام رایگان پیام گستر، دسترسی به تمام ابزارها وجود دارد. بنابراین فرصت کافی برای کار با تمام ویژگی ها خصوصا ابزار مدیریت چرخه های کاری وجود دارد.

کاربری آسان نرم افزار:

سهولت استفاده” بیشترین ویژگی مورد نیاز کاربران CRM است. زمانی که کاربران برای اولین بار وارد سیستم CRM  پیام گستر می شوند، می توانند راحتی کار با CRM را از نزدیک لمس کنند.

پشتیبانی رایگان در حین استفاده از نرم افزار:

استفاده از سی آر ام بدون آموزش نرم افزار بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است. پیام گستر حتی در زمان استفاده از نرم افزار رایگان به پشتیبانی و آموزش نرم افزار می پردازد. همچنین می توانید با مشاهده ویدئوهای آموزش رایگان نرم افزار CRM پاسخ بسیاری از سوالاتتان درباره نرم افزار CRM را بیابید.

سوالات متدوال در مورد انتخاب نرم افزار CRM رایگان:

بهترین نرم افزار CRM رایگان چه ویژگی هایی دارد؟

ارزیابی سرنخ ،پیش بینی فروش،ردیابی ایمیل، برنامه ریزی و پیاده سازی مسیر فروش،اپلیکیشن CRM.، امکان شخصی سازی

بهترین نرم افزار های سی آر ام رایگان در سطح جهانی کدام ها هستند ؟

Britix24، Zoho CRM، Hubspot CRM، Insightly ،Capsule،

بهترین نرم افزار CRM فارسی رایگان کدام است ؟

نرم افزار CRM پیام گستر یکی از جامع ترین پلتفرم های مدیریت ارتباط با مشتری است که نسخه رایگان آن نیز در دسترس است.
✅ نرم افزار CRM رایگان پیام گستر، تمامی قابلیت های یک CRM پیشرفته را به مدت ۱ ماه در اختیار سازمان ها قرار می دهد.

چگونه یک نرم افزار crm رایگان استفاده کنیم؟

برای دریافت و استفاده از یک نرم افزار رایگان سی آر ام می توانید از دموی نرم افزار پیام گستر استفاده کنید. پس از مشاهده و تجربه نحوه کاربری نرم افزار می توانید نسخه اصلی را خریداری کرده و بکار بگیرید.

crm رایگان برای چه نوع نیازهایی پاسخگو هست؟

بدیهی هست یک نرم افزار crm در حالت دمو، نمی تواند شامل تمام بخش های اصلی آن باشد. محدودیت زمانی استفاده و محدودیت تعداد کاربر نیز وجود دارد. اگر قصد بکارگیری موثر از crm را دارید، حتما نسبت به خرید آن بر حسب نیازهای کسب و کارتان اقدام کنید.



3 نظر در مورد “بررسی ۶ CRM برتر رایگان در جهان

  1. با سلام،
    آیا این نرم افزارهای رایگان crm در ایران قابل استفاده هستند؟ منظورم اینه که نیازهای یک شرکت 40 نفره رو برآورده میکنن؟ یا بهتره که از سی آر ام های دیگه استفاده بشه

    1. سلام ، ممنون از شما.
      بله مطمئنا قابل استفاده اند ولی برای سازمان هایی که اهداف بلندتر و مهمتری دارند، استفاده از CRM های رایگان پیشنهاد نمیشه. این سی آر ام ها، نرم افزارهایی هستند که دارای تعداد کاربران بسیار محدود و امکانات خیلی کمی هستند که از crm های اصلی، پولی و واقعی فاصله بسیار زیادی دارند و توصیه نمیشوند.

  2. لطفا نرم افزارcrm رایگانی برای یک شرکت کوچک ۶-۷ نفره که متناسب با نرم افزار حسابداری باشه معرفی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *