نحوه استفاده از نرم افزار CRM برای تقسیم بندی مشتریان - بلاگ


نحوه استفاده از نرم افزار CRM برای تقسیم بندی مشتریان

امروزه، اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با رفتار مشتریان در هر سازمان و کسب‌وکاری وجود دارد و با توجه به این موضوع که رقابت بسیار زیادی در بازار کاری وجود دارد، اگر کسب‌وکارها از این اطلاعات به خوبی استفاده نکنند، هرگز نمی‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

بهتر است بدانید شما می‌توانید با خرید و راه‌اندازی نرم افزار crm پیام گستر اطلاعات مشتری خود را به خوبی سازمان‌دهی کنید. ایمپورت انبوه اطلاعات و استفاده از پایگاه داده و SQL از جمله امکاناتی هستند که در این نرم‌افزار وجود دارند. شما برای راه‌اندازی کمپین‌ها بازاریابی نیاز دارید که مشتریان را در دسته‌بندی‌های جداگانه قرار دهید. در ادامه به معرفی ویژگی‌های CRM برای مدیریت داده‌های سازمان‌ها و تقسیم بندی مشتریان می‌پردازیم.

مزایای CRM در دسته بندی اطلاعات مشتری

برای طبقه بندی مشتریان به یک استراتژی مناسب نیاز است تا بر اساس ویژگی‌ها هر مشتری در یک گروه مشخص قرار بگیرد. برای ایجاد بهترین نتیجه، بهتر است عملیات بازاریابی و تعامل با مشتریان، به صورت منظم تجزیه و تحلیل شود. بنابراین به سیستمی نیاز است تا دسته‌بندی مشتریان به درستی انجام شود. نرم‌افزار CRM با قابلیت‌هایی که دارد این تقسیم‌بندی را آسان می‌کند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

یکپارچه‌سازی اطلاعات

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده استفاده از نرم‌افزار سی‌آرام مورد توجه سازمان‌ها قرار گیرد یکپارچه‌سازی اطلاعات است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان تمامی اطلاعات را در دسته‌بندی‌های مناسب قرار داد و به درستی از آن‌ها استفاده نمود.

استفاده آسان

از جمله مواردی که باعث شده است نرم افزار CRM در تمامی سازمان‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گیرد استفاده آسان است. بهتر است بدانید فضای کاربری این نرم‌افزار بسیار کاربرپسند است و کارمندان به راحتی می‌توانند از آن استفاده نمایند.

همین امر باعث می‌شود اطلاعات مرتبط با کاربران به سرعت وارد یک پلتفرم قابل اعتماد شود و پس از آن این اطلاعات در زمینه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به رشد برند کمک می‌کنند.

مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی

یکی دیگر از مواردی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را به یک راهکار قابل اعتماد تبدیل کرده است مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی است. شما با استفاده از این نرم‌افزار به سادگی می‌توانید فروش را در طول یک کمپین تبلیغاتی تحت نظارت قرار دهید و امکان مقایسه با قبل و بعد از اجرای کمپین تبلیغاتی داشته باشید. در نتیجه، در پایان می‌توانید تصمیم‌گیری کنید آیا کمپین تبلیغاتی شما موفق بوده است یا خیر و نقاط ضعف و قوت شما چیست. پس از آن می‌توانید با رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آینده کمک نمایید.

گزارش‌گیری و سنجش استراتژی‌های کاری

مسئله دیگری که باعث می‌شود کسب‌وکارها به سمت استفاده از نرم افزار crm کشیده شوند گزارش‌گیری و سنجش استراتژی‌های کاری است. هر کسب‌ و کار با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد مشتریان خود را دسته‌بندی می‌کند. به طور مثال ممکن است مشتریان شما به دو دسته مشتریان خرید جزیی و یا عمده تقسیم‌بندی شوند و یا منطقه‌ای که هر مشتری زندگی می‌کند عاملی برای دسته‌بندی مشتریان به شمار رود.

نگران نباشید! مشتریان شما هر چقدر که پیچیده باشند به راحتی و با استفاده از نرم افزار سی ار ام می‌توانید اطلاعات آن‌ها را سازمان‌دهی کنید و سپس استراتژی‌های کاری خود بسنجید. همچنین، می‌توانید در زمان تغییر استراتژی‌های کاری به راحتی و با استفاده از نمودارهایی که این نرم‌افزار در اختیارتان قرار می‌دهد به این نتیجه برسید که آیا در مسیر صعودی قرار گرفته‌اید یا نزولی! سپس بر پایه این اطلاعات می‌توانید برای آینده کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی نمایید.

افزایش مشتریان وفادار

از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار می‌توان به افزایش مشتریان وفادار اشاره کرد. زیرا شما می‌توانید باشگاه مشتریان خود را به خوبی مدیریت کنید و سپس با استفاده از اطلاعاتی که بدست می‌آورید خدمات ویژه‌ای را به مشتریان خاص خود ارائه دهید.

ایمپرت اطلاعات به نرم افزار crm بصورت انبوه

نرم افزار crm این قابلیت را دارد که به راحتی با سیستم‌های مختلف حسابداری یکپارچه شود. در نتیجه، تمامی اطلاعاتی که در نرم‌افزارهای حسابداری ذخیره شده‌اند وارد سیستم سی‌آرام می‌شوند و از طریق CRM می‌توان بسیاری از کارها از جمله صدور فاکتور فروش را پیگیری کرد.

این مسئله باعث می‌شود دیگر کارمندان مجبور نشوند برای انجام هر یک از اموری خود وارد نرم‌افزار خاصی شوند و تمامی کارها در فضای سی‌آرام پیگیری می‌شود.

مقایسه CRM با SharePoint

شیرپوینت یکی از بهترین نرم‌افزارهای درون سازمانی است که به جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات بدون ساختار می‌پردازد و نقش موثری در خودکارسازی فرآیندها با جریان گردش کار دارد. نرم افزار crm نیز از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای مدیریت اطلاعات مرتبط با مشتریان است و می‌تواند به رشد کسب‌وکارها کمک نماید. مقایسه CRM با SharePoint در دو دسته حوزه کارکرد و پیچیدگی فرآیندها انجام می‌شود که به صورت زیر هستند:

  • حوزه کارکرد: نرم‌افزار شیرپوینت برای سازمان‌دهی و مدیریت مستندات، به اشتراک گذاری آن‌ها، دسته‌بندی و مقایسه این اطلاعات مفید است و نرم افزار crm می‌تواند به مدیریت کمپین‌ها، ارتباط موثر با مشتریان، یادآوری‌ها و پیگیری‌ها و در پایان رضایت مشتری کمک نماید.
  • پیچیدگی فرآیندها: بر اساس بررسی‌های که مشخص شده است پیچیدگی‌های سی‌آرام بیشتر از شیرپوینت است و نیاز به پشتیبانی دقیق و بیشتری دارد.

برای خرید نرم افزار CRM به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نرم افزار crm در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این نرم‌افزار به یکپارچه‌سازی اطلاعات کمک می‌نماید و نقش موثری در مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی و تعیین استراتژی‌های کاری دارد. بنابراین با استفاده از اطلاعات مفید به دست آمده می‌توان مشتریان را دسته بندی کرد. راهنمای کامل تقسیم بندی مشتریان: چگونه مشتریان خود را برای پیشرفت بهتر سازماندهی کنید؟ برای آشنایی بیشتر روی لینک کلیک کنید.

این نرم‎افزار به راحتی با نرم‌افزارهای دیگری یکپارچه می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید برای نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزار اقدام نمایید، می‌توانید به وبسایت نرم افزار CRM پیام گستر مراجعه نمایید. پیام گستر جامع‌ترین نرم‌افزار سی‌آرام را به شما ارائه می‌دهد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *