چگونه کسب و کار خود را از طریق فروش رشد دهید؟ - بلاگ


چگونه کسب و کار خود را از طریق فروش رشد دهید؟

فروش قلب تپنده هر کسب و کاری است که سازمان را حفظ می‌کند. تغییر در روند فروش، مستقیما بر سود خالص یک شرکت اثر می‌گذارد. از این رو، حفظ و مدیریت فروش برای داشتن دوام اقتصادی محصولات یا خدمات و درنهایت سازمان مهم است.

با تمرکز بر حفظ مشتری، به جای جذب مشتری می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید. زیرا حفظ مشتری کنونی، هزینه بسیار کمتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد. بر طبق آمار منتشر شده در سایت Outboundengine، دستیابی به مشتری جدید می‌تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه داشته باشد. از طرف دیگر احتمال موفقیت فروش به مشتری کنونی 60 تا 70 درصد است در حالی که احتمال موفقیت فروش به مشتری جدید 5 تا 20 درصد است.

پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری آنچنان که در تعریف  (CRM) به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان و نیازهای آن‌ها را بهتر درک کنید. با داشتن این اطلاعات، می‌توانید خدماتی را که انتظار دارند و شایسته آن هستند، ارائه دهید. به طور کلی راهکار CRM برای موفقیت سازمان شما بسیار مهم است زیرا با استفاده از داده‌ها کمک می‌کند تا مشتری را حفظ و فرصت‌های فروش را ایجاد کنید.

6 تکنیک که نرم‌افزار CRM فروش سازمان را توسعه می‌دهد

یک نرم‌افزار CRM با ردیابی تمامی تعاملات مشتریان با شرکت شما مانند تماس‌های تلفنی، ایمیل، جلسات فروش یا تعاملات شبکه‌های اجتماعی، شناخت کاملی از مخاطبانتان به شما می‌دهد. درواقع کمک می‌کند با شناخت دقیق‌تر مشتریان بتوانید کالاهای بیشتری را با هزینه کمتر و راندمان بالاتر به آن‌ها بفروشید.

مسیری که CRM برای رشد و کسب و کار شما ایجاد می‌کند و مستقیما در افزایش فروش و سودآوری شرکت نقش دارد شامل موارد زیر می‌شود:

1. مدیریت فرآیند فروش

یک پلتفرم CRM با ثبت اطلاعات مشتری به راحتی می‌تواند به تیم فروش کمک کند تا سرنخ‌های بالقوه را شناسایی و پیگیری کنند و همچنین مشتریان موجود را حفظ کنند.

سیستم خرید و فروش نرم افزار CRM پیام گستر، به عنوان یک نرم افزار دقیق و کاربردی به ثبت، مستند سازی و مدیریت خریدها و فروش‌ها می‌پردازد تا یک دید جامع نسبت به فاکتورها، پیش فاکتورها، موجودی‌های انبار، لیست قیمت‌ها، تامین کنندگان و مشتریان ایجاد شده و همچنین تدوین استراتژی‌های مرتبط با خرید و فروش‌های سازمان تسهیل شود.

2. جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مفید

نرم‌افزار CRM می‌تواند داده‌هایی را در اختیار سازمان شما قرار دهد که فرآیندهای کسب وکار را بهبود ‌بخشد و به شما در درک بهتر مشتریان کمک ‌کند.

داده‌های سی آر ام برای ردیابی رفتار مشتری مناسب هستند و می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود مانند هدف قرار دادن مشتریان خاص با پیام‌های بازاریابی مرتبط استفاده کنید.

پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان همچنین به شما در بهبود فرآیندهای داخلی نیز کمک می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید از داده‌ها برای نظارت بر عملکرد کارکنان، تشخیص نقاط ضعف پرسنل یا سازمان و بهبود آن‌ها استفاده کنید.

3. افزایش بهره‌وری و راندمان کارکنان

پلتفرم CRM با خودکارسازی وظایف تکراری، کارکنان را قادر می‌سازد تا بر وظایف اصلی خود تمرکز کنند و با استفاده از داده‌ها و تجزیه تحلیل آن‌ها، به سازمان کمک می‌کند تا فروش را پیش‌بینی و طبق آن برنامه‌ریزی کنند.

4. بهبود درک نیازهای مشتری

سازمان‌ها برای موفقیت در دنیای تجارت امروز باید مشتریان خود را درک کنند. آن‌ها باید بدانند که مشتریانشان چه کسانی هستند، نیازها و خواسته‌هایشان چیست و چگونه می‌توان خدمات را به بهرین شکل ممکن ارائه داد.

نرم افزار سی آر ام به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که دید 360 درجه از مشتریان خود به دست آورند. از این داده‌ها می‌توان برای دسته‌بندی مشتریان بر اساس نیازها، رفتارها و ترجیحات آن‌ها استفاده کرد. و بر اساس این دسته‌بندی، پیشنهادات مرتبط و هدفمند ارائه کرده و خدمات خود را با نیاز مشتری منطبق کرد. به این ترتیب ارتباط احتمال خرید مشتریان از شرکت را افزایش می‌دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ دلیلی که نشان می‌دهد خدمات مشتری برای رشد کسب‌و‌کار شما کلیدی است.

5. مدیریت روابط با مشتری

این نرم‌افزار به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا تمام تعاملات مشتری ذخیره شود و در دسترس تیم فروش قرار بگیرد. درنتیجه ثبت سوابق مخاطبان، نه تنها نظارت بر آن‌ها را آسان‌تر می‌کند، بلکه این داده‌ها در آینده قابل استفاده خواهند بود. همچنین فرآیندهایی مانند تولید و پرورش سرنخ، ثبت اطلاعات مشتری و تمدید قرارداد را خودکار و ساده می‌کند.

در نهایت، یک بستر CRM با بررسی معیارهای کلیدی مانند سطوح رضایت مشتری، عملکرد سازمان را بهتر اندازه‌گیری می‌کند. این اطلاعات می‌تواند در تصمیم‌گیری برای تبلیغات و نحوه بهبود تجربه مشتری استفاده شود.

6. پیش بینی دقیق‌تر فروش

به طور کلی با هر تراکنش تجاری، باید بتوانید عملکرد گذشته خود را مرور کنید و به طور استراتژیک برای آینده برنامه‌ریزی کنید. با استفاده از گزارش‌های فروش خودکار در نرم ‌افزار CRM، می‌توانید روندهای کلیدی را شناسایی کنید و ایده‌ای از عملکرد چرخه فروش آینده خود داشته باشید. سپس اهداف و معیارهای خود را متناسب با آن پیش‌بینی‌ها تنظیم کنید.

در نرم افزار CRM پیام گستر علاوه بر گزارش‌های معمولی که در سایر نرم ‌افزارها وجود دارد، 365 گزارش متنوع به صورت پیش فرض قرار داده‌ایم که نیاز به دانش و زمان جهت ساخت ندارد و به صورت آماده، قابل استفاده هستند.

سخن نهایی

همانطور که دیدیم، تمرکز بر فروش و فرآیندهای آن به سودآوری سازمان کمک می‌کند. اعتماد مهم‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود مشتری تصمیم بگیرد دوباره از شرکت شما خرید یا از خدماتتان استفاده کند.

پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری کلید موفقیت هر سازمانی است و سنجش موفقیت کسب و کار با استفاده از نرم افزار CRM امکان‌پذیر است. شرکت‌ها می‌توانند ارتباطات و تلاش‌های بازاریابی را با خودکارسازی و ساده‌سازی داده‌های مشتری بهبود بخشند و در نتیجه حفظ و رضایت مشتری را بهبود ببخشند.

واضح است که یک نر‌م ‌افزار CRM برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است. اگر برای عملیاتی شدن فرآیندهای استراتژیک خود در جهت تحلیل و درک نیاز مشتری و خلق ارزش برای او به دنبال یک راهکار سیستمی هستید، نرم ‌افزار CRM پیام گستر بهترین گزینه موجود برای آغاز و مدیریت ارتباطات با مشتریان است.

منابع:

https://www.linkedin.com/pulse/5-reasons-why-crm-platform-critical-success-your-chris-ellis

https://www.businessnewsdaily.com/15963-benefits-of-crm.html



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *