۱۰ ترفند انگیزشی برای تقویت بهره وری تیم فروش🥇 - بلاگ

تقویت تیم فروش

۱۰ ترفند انگیزشی برای تقویت بهره وری تیم فروش🥇

ایجاد انگیزه و رغبت در تیم فروش به مرور زمان کار دشوار تری می شود. در واقع این ایجاد انگیزه نیاز به راهکارهای متفاوتی دارد که ممکن است فرد به فرد یا تیم به تیم با هم فرق کنند. مثلا یک کارت هدیه ممکن است فردی را بسیار خوشحال کند و در فردی هیچ انگیزه ای ایجاد نکند. این راهکار های انگیزشی زمانی تاثیرگذار خواهند بود که دقیقا مطابق با نیاز های تیم باشند.

به طور مثال، هدیه های مالی و پاداش ها در اکثر مواقع ایجاد انگیزه می کنند ولی همین راهبرد ممکن است برای افراد دیگری جواب ندهد و نیاز به روش های جدید باشد. در این مقاله بنا داریم به راه های نوین و تاثیرگذار برای تحریک احساس مسئولیت پذیری و افزایش انگیزه در تیم ها به عنوان راهکارهایی برای افزایش فروش بپردازیم، اما پیش از آن لازم است تا تک به تک از علایق افراد تیم خود مطلع شوید و بدانید چه چیز آنها را تحریک کرده و به آنها انگیزه می دهد. همچنین می توانید به منظور بهره گیری از روش های خلاقانه برای تقویت تیم فروش از آنها استفاده کنید.

⭐فراهم کردن امکان سفر

اعضای تیم شما روزانه مسیر تکراری منزل به محل کار را طی می کنند و همین امر باعث می شود که زمان و فرصت زیادی برای سفر به شهرهای دیگر و کشف دنیاهای جدید تر نداشته باشند. شما می توانید با رزرو کردن هتل – تهیه بلیط هواپیما – تدارک سفرهای دریایی و یا برنامه ترکیبی با امکان انتخاب فرد، این مساله را تغییر دهید. این سفر تشویقی همان چیزی است که تیم شما به آن چشم خواهد دوخت و تلاش خواهد کرد که دلایل بسیار متقنی برای اهدای این پاداش به شما ارائه کند.

⭐بلیط کنسرت موسیقی یا مسابقات ورزشی

انگیزه کارکنان

تهیه بلیط یک مسابقه ورزشی حساس یا یک رقابت ویژه امر هیجان انگیزی است. در صورتیکه فرد مورد نظر به آن رقابت علاقمند باشد، بهترین روش برای ترغیب او خواهد بود. بعلاوه اینکه اگر تعداد بیشتری از اعضای تیم شما به آن علاقه داشته باشند و یا طرفدار تیم بخصوصی باشند، میتوانید با بلیط های گروهی روحیه آنها را حتی بیش از پیش افزایش دهید و یک موقعیت برد-برد رقم بزنید. بلیط های کنسرت نیز برای دوست داران موسیقی و هواداران خوانندگان خاص به همان میزان تاثیرگذاری دارند. به همین منظور لازم است تا از علایق ورزشی و موسیقایی اعضای تیم خود آگاه باشید. به این ترتیب وفاداری کارمندان نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

⭐وعده غذایی در یک رستوران معتبر

 تقویت-تیم-فروش-تکنیک

اگر به خود افراد باشد در خیلی از موارد ممکن است به سراغ یک وعده شام یا ناهار حسابی در یک رستوران گران قیمت نروند ولی به این معنی نیست که این کار را دوست ندارند. یک وعده ی دلپذیر با یک غذای خوش طعم چیزی نیست که افراد به آن علاقمند نباشند. پس اجازه دهید کارمندان شما در یک رستوران مجلل که خود انتخاب میکنند به تفریح بپردازند.

همچنین می توانید به آنها تعدادی رستوران معتبر یا حتی یک وعده در آن رستوران با مدیریت شرکت را پیشنهاد دهید. برای اثرگذاری و رغبت بیشتر، این رویداد می تواند به صورت گروهی با تمام تیم باشد. حتی می توان این امکان در قالب یک کارت هدیه برای صرف کردن در رستوران باشد تا فرد خودش تصمیم بگیرد که آن را به صورت تنها یا با کسی که خودش مایل است استفاده کند. پس باز هم لازم است که تحقیق کنید که در تیم شما افراد عاشق غذا چه کسانی هستند.

⭐هدیه های دیجیتال و تکنولوژیک

⭐هدیه های دیجیتال و تکنولوژیک

آیا با خبرید که افراد شما به چه وسایل دیجیتال نیاز یا علاقه دارند؟ شاید یک ساعت هوشمند یا یک تبلت و یا حتی یک لپ تاپ؟ گوشی موبایل آنها نیاز به ارتقا ندارد؟ خبر خوب این است که گزینه های زیادی برای تهیه اقلام دیجیتال پیش روی شماست: کمک هزینه خرید یک کالای الکترونیک در قالب کارت هدیه، یک لپتاپ یا یک گوشی هوشمند، هدست یا هدفون های بلوتوثی، ساعت یا گجت های ورزشی هوشمند.

این اقلام به همین تعداد محدود نمی شوند و کافیست به نحوی آگاه شوید که کارمندان شما به کدامیک از آن ها نیاز دارند تا هدیه انگیزشی متناسب را انتخاب کنید. این دسته از هدایا از ارزش قابل توجهی برخوردار هستند.

⭐وسایل مرتبط به محل کار و یا تغییراتی در دفتر

در اکثر موارد، شرکت ها کارمندانی دارند که بیش از ۴۰ ساعت در هفته را در یک مکان خاص و مشخص و پشت میزهای کاری خود می گذرانند. همین امر باعث می شود تا برای این خستگی و یکنواختی چاره ای بیندیشید:

هدایایی مثل صندلی های ارگونومیک و طبی برای محل کار، میز های بزرگتر یا با طراحی منحصر بفرد می توانند احساس رضایتمندی و توجه را در کارمندان برانگیخته کنند و به این ترتیب کارمندان به KPI تعریف شده برای خود زودتر دست خواهند یافت (kpi چیست؟) . تنها اندکی افزایش راحتی در محل کار، کارمندان را چندین برابر به سازمان وفادار خواهد کرد.

⭐عضویت در باشگاه بدنسازی و یا کلاسهای ورزشی مطابق نظر آنها

عضویت در باشگاه بدنسازی

با توجه به اینکه اکثرا هزینه عضویت در باشگاه های بدنسازی و یا شرکت در کلاسهای ورزشی مثل یوگا، کراسفیت، TRX و از این قبیل فعالیت های خاص ارزان نیست، و البته نشاطی که با ترشح اندورفین بدن در این فعالیت ها به افراد تزریق می شود جایگزین دیگری ندارد، مطمئنا پیشنهاد این دست کلاسها و اهدای کارت عضویت آنها می تواند سطح رضایت کارمندان را با جهشی ناگهانی روبرو کند.

به همین منظور ارائه کارت های عضویت یک ساله از این باشگاه ها و یا کلاس های ورزشی و یا حتی برگزاری خصوصی آنها، بسیار به مدیران پیشنهاد می شود. اگر با ورزش کردن راندمان کاری و بهره وری کارمند شما بالاتر می رود، این فرصت را به او و خود بدهید تا تمام سازمان منفعت ببیند.

⭐دوره های یادگیری آنلاین

 

برگزاری کلاس ها و دوره های آنلاین برای افرادی که به دنبال افزایش دانش و آگاهی خود هستند، یکی از قوی ترین انگیزه هاست. علاوه بر آن، حضور آنان در کنار افرادی که دارای اطلاعات بیشتر و گستره ی دانشی بزرگتری هستند نیز می تواند اشتیاق بیشتری به آنها اعطا کند.

مطالبی که این دست افراد در کلاسهای آنلاین کسب می کنند، می تواند تضمینی برای موفقیت آنها و همچنین سایر اعضای تیم در سازمان باشد. دوره هایی مثل: زبان های انگلیسی، کلاس های دانشگاهی، دوره های خصوصی مرتبط و یا حتی دوره های کامل مهارتی و کسب مدرک لازم.

این فرصت را به پرسنل خود هدیه دهید تا آنها جایی که لیاقتش را دارند بایستند…

⭐ماساژ و spa

⭐ماساژ و spa

بعضی اوقات هیچ چیزی بهتر از یک روز کامل استراحت و مراقبت از بدن ( بخصوص بعد از ماه ها کار سخت و طولانی ) نیست. در مکالمات خود با کارمندان و یا از طریق یک نظرسنجی از آنها بپرسید که آیا به یک روز استراحت همراه با ماساژ نیاز دارند و آنها را خوشحال می کند یا خیر. از همین الان مطمئن باشید پاسخ ۹۰ درصد مثبت است و فراموش نکنید که حفظ سلامتی و مراقبت از بدن فقط محدود به ماساژ و اسپا نمی شود، اقدامات دیگری را هم میتوانید مد نظر قرار دهید. مثلا: آب درمانی، فعالیت های آرایشی بهداشتی، طب سوزنی و غیره …

با این کار، کارمندان ویژه ی شما پس از چندین ماه کار سخت و طولانی با یک روز استراحت و رسیدگی به امور شخصی می توانند با انگیزه ای دو چندان به کار بازگردند و مسلما بهره وری سازمان را افزایش خواهند داد.

⭐مرخصی های تشویقی با حقوق

چه چیزی می تواند لذت بخش تر از چند روز مرخصی اضافه و البته با حقوق باشد؟ این امر فرصت مناسبی خواهد بود تا زمان بیشتری با خانواده سپری شود، به سفرهای طولانی رفته و یا حتی اصلا در خانه ماند و استراحت کرد. با این اقدامات، به تیم خود انگیزه و روحیه بدهید؛ اقداماتی از قبیل: مرخصی هایی اضافه بر حق قانونی در همین سال یا سال آینده، ساعت های آزاد بیشتر و یا مرخصی های استعلاجی بیشتر.

قانون ” سخت تلاش کردن برای کمتر کار کردن” یک اصل است که همه ی افراد، از عاشقان غذا گرفته تا شیفتگان ورزش برای آن قدردانی خواهند کرد.

⭐انتخاب بر عهده افراد ( با یک بودجه مشخص)

به عنوان یک مدیر برتر (لیست بهترین مدیران) اجازه دهید، خود افراد جایزه ی تشویقی خود را انتخاب کنند. اگر شما بنا دارید به صورت شخصی به یکی از پرسنل خود پاداش دهید، بهترین و منطقی ترین گزینه پرداخت نقدی و کارت های هدیه است. با این روش، کارمندان شما حق انتخاب خواهند داشت که این هدیه را هر طور که میل دارند استفاده کنند.

اگر در شرایطی قصد داشتید که به کل تیم برای موفقیت آنها در فروش به صورت یکجا پاداش دهید، روزی را در ابتدای ماه تعیین کنید تا با یک طوفان فکری، همه ی افراد نظر خود را برای پاداش خود اعلام کنند. مثالهای متعددی برای آن وجود دارد: هدیه نقدی، سفر گروهی، رستوران و مراسم های گروهی و غیره

بودجه ی مربوطه را تعیین کنید و با اطلاع دادن به کارمندان، اجازه دهید خود آنها انتخاب کنند که با چه کاری احساس بهتری پیدا خواهند کرد. مطمئنا این امر سبب می شود تا برای رسیدن به آن، تلاش خود را بیشتر کنند.

نتیجه گیری

یک برنامۀ تشویقی کلی برای فروش تدوین کنید

اگر شما همچنان با این اقدامات هم برای انگیزه دادن و تشویق کردن تیم خود مشکل دارید، باید برخی مسائل بنیادی را تغییر دهید. حتما با پرسش و پاسخ کشف کنید که چه چیزی کارمندان را تحت تاثیر قرار میدهد. همین مساله باعث خواهد شد تا پرسنل شما دریابند که چقدر احساس رضایت آنها برای شما اهمیت دارد و این امر، انگیزه را در آنان تقویت خواهد کرد. برای آغاز؛ این ماه یکی از این ۱۰ فعالیت را انتخاب کرده و به تیم خود پیشنهاد دهید تا تاثیر آن در افزایش بهره وری و کارایی کل تیم و همچنین سازمان را به طور ملموس ببینید.

در پایان در نظر داشته باشید که بهترین راهکار شما به عنوان مدیر برای هدایت تیم فروش، استفاده از سیستم نرم افزاری سی ار ام است که پیگیری و مدیریت کامل تمام امور عملیاتی مربوط به فرایندهای فروش و بازاریابی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

استخراج و کنترل آمار فروش برای پرداخت پورسانت های فروشندگان، از دیگر مزایای بکارگیری نرم افزار crm در خلال جریان فعالیت های فروش یک کسب و کار است.

آنچه در مورد crm اشاره شد، تشریحی از اهداف مورد اشاره در تعریف crm چیست می باشد که کارکرد اصلی مدیریت ارتباط با مشتریان را در کسب موفقیت حاصل از سوداوری های فروش محصولات و خدمات یک کسب و کار تشریح کرده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *