بهترین نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کدامند و چه ویژگی دارند؟

بهترین نرم افزار CRM فارسی کدام است ؟

بهترین نرم افزار CRM کدام است؟🥇بررسی جامع نرم افزارهای CRM ایرانی

یافتن بهترین نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) همواره از دغدغه هایی بوده است که انواع بنگاه های اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. این موضوع به حدی برای کسب و کارها حیاتی است که در بسیاری از مواقع شرکت ها علیرغم هزینه هایی که برای تهیه و راه اندازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می کنند اثر بخشی مورد نظر را دریافت نکرده و پس از مدتی اقدام به کنار گذاشتن آن می کنند. اما واقعا علت چیست؟

اولین سوالی که پیش از انتخاب و خرید CRM باید از خود بپرسید این است که «من از خرید این نرم افزار به دنبال چه چیز هستم؟» یافتن پاسخ این سوال با توجه به ابعاد سازمان شما و رسالتی که برای سازمان خود تعریف کرده اید متفاوت است. اما پیش از پرسیدن این سوال باید ببینید که «تعریف شما از سازمان چیست؟» اگر شما سازمان را مجموعه‌ای که به سوی اهدافی مشخص در حرکت است و دارای ساختار اجتماعی رسمی شده‌ای می دانید که برای رسیدن به اهداف خود دارای برنامه های بلند مدت و کوتاه مختلف هستند. پس شما به نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) نیازمندید. چرا که شما هم تصور درستی از آن داشته اید و هم برای سازمان خود برنامه تعریف کرده اید.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM چیست ؟

مدیریت ارتباط با مشتری (نرم افزار سی آر ام ) در واقع بیش از این که یک نرم افزار باشد، یک استراتژی است که می تواند به مشتری مداری شرکت و کسب و کارها در ابعاد مختلف کمک شایانی نماید. فرض کنید شما برای کسب و کار خود یک لیستی از مشتریان در دست دارید که به صورت دوره ای با سازمان شما تماس گرفته و یکی از محصولات یا خدمات شما را درخواست کرده و خریداری می کنند.

شماره تماس این مشتریان ممکن است در تلفن همراه کارمندان شرکت ذخیره شده باشد و همین امر یک تهدید جدی برای کسب و کار شماست. چراکه با خروج آن کارمند از سازمان شما بخشی از مشتریان خود را از دست می دهید. با وجود یک نرم افزار سی ار ام، شما می توانید علاوه بر داشتن یک بانک اطلاعاتی قدرتمند از مشتریان به سابقه ارتباط آن ها با سازمان شما نیز بپردازید.

برای آشنایی با کارایی و محیط نرم افزار CRM پیام گستر می توانید تمام قابلیت های محصول پیام گستر را در قالب یک نسخه دمو ۳۰ روزه دریافت کنید.
دریافت نسخه دمو نرم افزارCRM پیام گستر

 

نرم افزار CRM و مشتری مداری

بسیاری هنوز بر این باورند که فروش، پایان یک معامله می باشد به طوری که وقتی فرآیند فروش و پرداخت کامل می شود، ارتباط خود را به مشتری به طور کامل قطع نموده و برای ادامه ارتباط با مشتری خود دیگر برنامه ای ندارند. این قطع ارتباط تا جایی پیش می رود که حتی فروشنده دیگر پاسخگوی تماس های مشتری سابق خود نبوده و یا با بی اعتنایی پاسخ وی را خواهد داد. این روند موجب مرگ تدریجی یک کسب و کار شده و باعث فروپاشی بسیاری از بنگاه های اقتصادی شده است.

در حالی که نخبگان تجارت و کسب و کار بر این باورند که پس از تکمیل فرآیند فروش، فروشنده محصولات و ارائه کنندگان خدمات وارد مرحله ای جدیدی به نام تعهد می شوند که این روند تا خرید بعدی مشتری ادامه داشته و این روند پایان ناپذیر است.

با داشتن یک نرم افزار CRM خوب و کارآمد شما می توانید برای حفظ ارتباط با مشتریان خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

مثالهایی از مشتری مداری با CRM

به خاطر داشته باشید که نرم افزار سی آر ام برای ساده سازی، اتوماسیون و سازماندهی کلیه عملکردهای مشتری تولید شده است. تمرکز اصلی بهترین نرم افزار سی آر ام بر روی رضایت مشتری است؛ بنابراین تمام فرآیندهایی که به مشتری ختم می شود باید مورد توجه قرار گیرد:

۴ نمونه از مثالهایی که می تواند دلیل خوبی برای استفاده از CRM باشد :

مثالهایی-از-مشتری-مداری-با-CRM
  1. سیستم های CRM، وظیفه خودکار سازی پاسخگویی پیوسته به مشتریان، را در تمامی نقاط تماس بر عهده دارد. پاسخگویی خودکار برای مثال می تواند پیام تشکر برای مشتری یا ارسال یک نظرسنجی ساده برای ارزیابی اثربخشی کار شما باشد. این کارها بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری هستند که به شما کمک می کنند روابطتان را با مشتری ادامه و توسعه دهید. همچنین می تواند مسئولیت پذیری شما را در پاسخگویی سریع به مشتری نشان دهد و تصدیق کند که «ما در حال پیگیری کارهایتان هستیم!»
  2. تجزیه و تحلیل کسب و کار، یکی از داغترین بحث های امروز CRM است که به صاحبین آنها کمک می کند تا روندهای صعودی و نزولی را تشخیص دهند. یکی از نمونه های مهم تاثیرات تحلیل کسب و کار با استفاده از CRM، می تواند بررسی روند محبوبیت و مثبت یا منفی بودن تجربه مشتری در مورد یک محصول باشد. مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به شما کمک کند تا قبل از پیشروی در یک مشکل، نقاط حل مشکل را بیابید.
  3. طبق پیشنهاد مجله CIO، یکی از مهمترین کارایی های نرم افزار CRM، ردیابی فعالیت مشتری در طول چرخه عمر است. یعنی از زمانی که مشتری به عنوان سرنخ وارد کسب و کار می شود تا زمان خرید چندم رفتار او ارزیابی شود. ردیابی رفتارهای کلیدی مشتری، از پیامهای رسانه های اجتماعی تا نرخ کلیک بر روی محتوای یک کمپین ایمیلی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که برای مشتریان چه چیزی اهمیت دارد و ندارد.
  4. بهبود مدیریت ارتباط با مشتری به معنای بهره وری کامل از همگام سازی تقویم ها ، گزارش و سایر تعامل های مربوط به مشتری است. اگر مدیریت ارتباط با مشتریان، همانطور که در تعریف crm چیست آورده شده است، همراه با فعالیت های سازمان حرکت کند، تجربه مشتری را بهبود می بخشد. در عین حال همگام سازی داده ها در برنامه ها کار تکراری را کاهش می دهد.

چگونه بفهمیم به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

همانطور که اشاره شد، برای اینکه بتوانید در خصوص خرید بهترین نرم افزار CRM تصمیم نهایی را اتخاذ کنید، باید اول بدانید که آورده نرم افزار CRM برای سیستم کاری شما چیست. در واقع باید بر انتظاراتتان از عملکرد CRM در سازمان واقف باشید، اینگونه می توانید تشخیص دهید که نرم افزار سی آر ام به کارتان می آید یا خیر.

نیاز به نرم افزار CRM

کسب و کار شما به نرم افزار سی آر ام نیاز دارد ؛

  • اگر سازمان شما هزینه های زیادی در بخش های مختلف می پردازد،
  • اگر مایل به بررسی عملکرد کارکنان در سیستم سازمان خود هستید،
  • اگر عدم هماهنگی در بخش های مختلف سازمان شما دیده می شود،
  • اگر امکان ثبت اطلاعات در یک سیستم منسجم با دسترسی های گوناگون وجود ندارد،
  • اگر امکان گرفتن گزارش های مختلف از عملکرد مشتری و کارکنان وجود ندارد،
  • اگر سرنخ های ورودی سازمانتان به خرید منجر نمی شود،
  • اگر اطلاعات فروش به صورت دستی ذخیره می شود،
  • اگر مشتریان پس از خرید دوباره به شما مراجعه نمی کنند،
  • اگر سیستمی برای ثبت نارضایتی مشتریانتان و دریافت بازخورد آنها وجود ندارد،
  • و اگر نیاز دارید که فروش و رضایت مشتریانتان را چندین برابر کنید.

بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

سخت ترین کار انتخاب بهترین نرم افزار CRM از میان ده ها سیستم برتر است. اما مهمترین کاری که می توان انجام داد، یک مقایسه ساده از نرم افزارهایی است که در سطح جهانی در حال رقابت با یکدیگر هستند. در نهایت ما یکی از بهترین نرم افزار سی آر ام فارسی کارامد را نیز معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار Salesforce: 

نرم افزار Salesforce به مشاغل در هر اندازه کمک می کند تا فروش را تسریع کنند ، کارهای خود را به صورت خودکار انجام دهند و تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند.

نرم افزار Salesforce

⭐ بهترین ویژگی های نرم افزار Salesforce CRM:

  • مدیریت سرنخ ها و مشتریان
  • مدیریت فرصت فروش
  • اجرای قوانین و اتوماسیون گردش کار
  •  گزارشات و داشبوردهای قابل برنامه ریزی
  • برنامه موبایل

نرم افزار  Hubspot:

از سال ۲۰۰۶، HubSpot برای فراگیری سیستم های CRM در جهان تلاش می کند. امروزه بیش از ۱۰۰ کشور جهان از نرم افزار، خدمات و پشتیبانی HubSpot برای تحول روش های جذب، درگیر کردن و بهره مندی مشتریان استفاده می کنند.

hubspot

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Hubspot CRM :

  • راه اندازی سریع سی آر ام
  • مرکز بازاریابی و فروش
  • هاب سرویس
  • شخصی سازی و ایجاد فونل فروش
  •  ۱۰۰٪ رایگان برای همیشه

نرم افزار  Freshsales:

این نرم افزار از UI بسیار قدرتمند و زیبایی برخوردار است. Freshsales یک نرم افزار CRM فروش است که باعث می شود تا مشاغل با ابعاد مختلف بتوانند به جذب، مدیریت، بستن معامله، و پرورش سرنخ ها بپردازند.

نرم افزار Freshsales

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Freshsales CRM :

  • ساخت تیم های فعال برای بخش های مختلف
  • ردیابی خودکار تعاملات مشتریان
  • ارائه گزارش جزئی از سرنخ ها و مشتریان
  • اتوماسیون چرخه کاری بر اساس هوش مصنوعی

نرم افزار Zoho :

با بیش از ۱۵۰،۰۰۰ مشتری راضی، Zoho CRM یکی از بهترین نرم افزار های سی آر ام شناخته می شود. به دلیل یکپارچگی بسیار گسترده این CRM با تلفن، شبکه های اجتماعی، ایمیل و چت زنده استفاده از این CRM بسیار مورد پسند کسب و کارها در سراسر دنیاست.

Zoho

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Zoho CRM:

  • مجهز به دستیار فروش zia بر پایه هوش مصنوعی برای گزارش گیری و پیش بینی های منطقی
  • گزینه های پیشرفته سفارشی سازی
  • مدیریت پیشرفته چرخه های کاری
  • ارسال در لحظه پیام های اعلان

نرم افزار Pipedrive:

نرم افزار سی آر ام Pipedrive ابزاری برای مدیریت فروش تیم های کوچک با اهدافی بزرگ ایجاد شده است. این CRM خط فروش شما را به صورت تصویری گزارش می کند و اطمینان حاصل می کند که فعالیت های مهم و مکالمات از بین نمی روند.

نرم افزار crm pipedrive

⭐بهترین ویژگی های نرم افزار Pipedrive CRM:

  • برای ثبت نام به کارت اعتباری نیازی ندارید
  • افزایش فروش و پیشبرد آسان پروژه ها
  • قیمت گذاری انعطاف پذیر
  • بهترین پشتیبانی از مشتری

بهترین نرم افزار CRM چه المان هایی دارد؟

در حالت کلی بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) می بایست جامع و مانع باشد. جامعیت به این معناست که نرم افزار تهیه شده بتواند در تمامی قسمت های سازمان کاربرد داشته و بتوان همه بخش ها را با آن مدیریت نمود. مانعیت نیز به معنای قابلیت استفاده آن نرم افزار در سازمان های کوچک و بزرگ است.

در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که سازمان ها از هزینه ای که برای خرید و راه اندازی نرم افزار CRM می کنند تنها از ۱۰ درصد آن استفاده می کنند و ۹۰ درصد دیگر از امکاناتی که برای آن هزینه کردند، بلا استفاده است.

بهترین-نرم-افزار-CRM-چه-المان-هایی-دارد؟

✅ نرم افزار CRM پیام گستر

نرم افزار سی آر ام پیام گستر به عنوان بهترین نرم افزار CRM فارسی و رهبر بازار نرم افزارهای ایران، توانسته با این امکان که برای کسب و کارهای مختلف پکیج های ویژه‌ای در نظر بگیرد؛ این امکان را به مشتریان خود می دهد تا امکاناتی را که مورد نیاز آن هاست را فراهم سازد. تا کسب و کارها بتوانند با توجه به میزان نیاز خود هزینه بپردازند. شرکت های بزرگ نیز می توانند از امکانات منحصر به فردی مانند:

نرم افزار crm پیام گستر

تنها بخشی از قابلیت های این نرم افزار کارآمد و هوشمند بوده که همین امکانات عامل تمایز پیام گستر با نرم افزارهای CRM مشابه خود است. برای آگاهی بیشتر و ارتباط ملموس تر کاربرد این نرم افزار در کسب و کار خود، کافیست از طریق لینک دریافت دمو، به مدت ۳۰ روز بصورت کاملا رایگان این برنامه را دریافت کنید و از ویژگی های مختلف آن بهره مند شوید.

سوالات متداول انتخاب بهترین نرم افزار CRM:

🔹 نرم افزار CRM چیست؟
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک استراتژی کلان سازمانی است که با مدیریت افراد در سازمان، مشتریان و امور آنها، موجب افزایش فروش و مدیریت بهتر می گردد.

🔹 بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

انتخاب بهترین نرم افزار CRM بستگی به قابلیت ها و نیازهای سازمان ها دارد. نرم افزارهایی چون Salesforce, Hubspot, Zoho, freshsales و Pipedrive جز بهترین نرم افزار های CRM در دنیا محسوب می شوند. از طرفی سی آر ام پیام گستر با جامعیت و قابلیت شخصی سازی فوق العاده خود جز بهترین نرم افزار های سی آر ام فارسی به شمار می رود

🔹 ویژگی های بهترین نرم افزار CRM چیست؟

اتوماسیون وظایف، هدایت سرنخ ها به قیف فروش، مدیریت فرصت های فروش، یکپارچه شدن با سایر سیستم ها، امکان مدیریت فرآیندهای کار، شخصی سازی نرم افزار بر اساس نیاز ها، و دسترسی آسان از طریق دستگاه های مختلف از بهترین ویژگی های نرم افزار CRM هستند.

🔹 چگونه بفهمیم به CRM نیاز داریم؟

اگر نیاز به مدیریت زمان و هزینه دارید، مایلید تا مشتریان جدید جذب کنید، وظایف پرسنل تان پراکنده و بی نظم است و نمی دانید در کسب و کار شما چه اتفاقی می افتد، پس شما به نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) نیازمندید.

🔹 هزینه نرم افزار CRM چقدر است؟

از آنجایی که نرم افزار های سی آر ام از لحاظ کارایی، استقرار و خدمات پشتیبانی ب یکدیگر تفاوت دارند، می توانند رایگان باشند و یا تا چند صد میلیون تومان هزینه داشته باشند.

🔹 بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

برای یافتن بهترین نرم افزار CRM باید به دنبال مزیت هایی باشید که علاوه بر رفع نیاز فروش شما، به سیستماتیک کردن فرایندهای کسب و کارتان نیز کمک کند. این دستاورد از طریق وجود رویه های استاندارد مرتبط به حوزه شما در راهکار نرم افزاری حاصل می شود.

🔹 چگونه بهترین CRM ایرانی را تهیه کنیم؟

دریافت مشاوره رایگان و استفاده از دمو نرم افزار شیوه مطمئنی برای انتخاب CRM ایرانی است. در دسترس بودن کارشناسان فروش شرکت پیام گستر برای ارائه مشاوره و آموزش چگونگی بکارگیری نرم افزار، کمک شایانی در پیاده سازی سی آر ام خواهد داشت.

 

برای آشنایی با کارایی و محیط نرم افزار CRM پیام گستر می توانید تمام قابلیت های محصول پیام گستر را در قالب یک نسخه رایگان ۳۰ روزه دریافت کنید.
دریافت نسخه آزمایشی نرم افزارCRM پیام گستر


13 نظر در مورد “بهترین نرم افزار CRM کدام است؟🥇بررسی جامع نرم افزارهای CRM ایرانی

  1. سلام. راجع به crm های ایرانی و تفاوتشون با خارجی ها توضیح میدین؟ چون من شنیدم خیلی از نرم افزار ها عینا مشابه نسخه خارجی هستن. ممنون

    1. سلام . بله متاسفانه خیلی از ارائه کنندگان نرم افزار CRM ، دقیقا محصول خارجی را کپی کرده و بدون توجه به نیاز های ایران و جامعه ایرانی آن را روانه بازار می کنند. ولی CRM پیام گستر محصولی کاملا بومی و دانش بنیان است که تمام نیاز های شرکت ها را با توجه به نوع کسب و کار های ایرانی پاسخ می دهد.

  2. سلام. ممنون از محتوای کاملتون. سوالی که مطرح شده اینه که آیا نرم افزار های crm رایگان ایرانی قابل اعتماد هستند؟

    1. سلام، تشکر از شما.
      نکته ی قابل تامل اینجاست که برای هر کاری لازمه تحقیقات کافی انجام بشه. مطمئنا هستند نرم افزارهایی که از قدرت انعطاف یا پشتیبانی بسیار ضعیفی برخوردارن. ولی crm پیام گستر به عنوان کاملترین و جامعترین CRM ایرانی، سالهاست که مشغول به فعالیت در این حوزه است و نشان دانش بنیان رو هم داره. تضمین کیفیت ما، مشتریان بزرگ ما و رضایتمندی اونهاست

  3. با عرض خسته نباشید، من برای شرکتی که درش فعالیت می کنم دنبال crm خیلی گشتم. موارد رایگان خارجی رو هم بررسی کردم و متوجه شدم به درد شرکت های ایرانی خیلی نمیخورن. توی crm های ایرانی هم خیلی موارد نزدیک به هم هستن و من نمیدونم برای یک شرکت ساختمانی که اکثرا نیاز به اتوماسیون داره بیشتر تا ارتباط با مشتری، و 20 نفر پرسنل داره، از چه نرم افزاری و کدوم سی ار ام استفاده کنم که قیمت عجیبی هم نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. با سلام.
      همونطور که میدونید نرم افزارهای CRM خارجی برای مدل کسب و کارهای ایرانی طراحی نشده اند و بهتر است که شرکتهای متوسط به بالا مثل شرکت شما از نرم افزارهای ایرانی استفاده کنند. مطمئنا همکاران من در امور مشتریان و مشاورین در بخش فروش میتوانند کمک زیادی به شما بکنند تا برای رفع دقیق نیاز سازمان به شما مشورت دهند.

    1. سلام محمد علی عزیز ؛ ممنون از پیشنهادت ، سعی میکنیم توی آپدیت این مقاله ، این مورد رو تکمیل کنیم 🙂

  4. مرسی از مطلب مفیدتون
    برای خرید سی ار ام هم اگر راهنمایی دارید لطفا بفرمایید. چه نرم افزار CRM ای برای ما خوبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *