نقش ویژه نرم افزار CRM در حفاظت و سازماندهی اطلاعات مشتریان - بلاگ


نقش ویژه نرم افزار CRM در حفاظت و سازماندهی اطلاعات مشتریان

حفظ داده‌های مشتری در سال‌های اخیر بسیار پیچیده شده است. مشتریان از طریق تعداد زیادی کانال ارتباط برقرار می‌کنند و انتظارات جدیدی در مورد شخصی سازی دارند. آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه داده‌های مشتری را به بهترین نحو ثبت کنید تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و در عین حال حریم خصوصی آن‌ها حفظ شود؟

کسب‌وکارهای بزرگ از نرم‌افزار CRM برای ثبت اطلاعات مشتری استفاده می‌کنند تا داده‌ها را به صورت منسجم حفظ کنند. در این مقاله به CRM و مزایای استفاده از این نرم‌افزار برای حفظ اطلاعات می‌پردازیم.

پایگاه داده چیست؟

پایگاه داده CRM منبعی است که تمام اطلاعات مشتری را جمع آوری، کنترل و در یک سازمان به اشتراک می‌گذارد. که شامل ابزارهای گزارش‌دهی بازاریابی و فروش است که برای رهبری کمپین‌های فروش، بازاریابی و افزایش ارتباط با مشتری مفید است.

سیستم‌های CRM در توانایی‌هایشان برای انتقال داده‌ها، عملکرد و سهولت استفاده از سایر برنامه‌ها متفاوت هستند.

می توانیم CRM را از سه منظر مورد بررسی قرار بدیم:

  • CRM عملیاتی: با فرآیندهای مختلف اطلاعات مشتریان، فروش و بازاریابی را ساده می‌کند. سرنخ‌ ها را به مخاطبین تبدیل و زیرساخت خدمات مورد نیاز برای حفظ مشتریان را فراهم می‌کند.
  • CRM تحلیلی: به رهبران کسب و کار کمک می‌کند داده‌های جمع آوری شده در مورد مشتریان و تعاملات آن‌ها با کسب و کار را بهتر درک کنند. بنابراین می‌توانند برنامه ریزی کنند و تصمیم بگیرند که چگونه به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند.
  • CRM مشارکتی یا CRM استراتژیک: اطلاعات مشتریان را با واحدهای تجاری مختلف در صورت نیاز برای انجام وظایف خود به اشتراک می‌گذارد و شکاف بین تیم‌ها را از بین می‌برد.

پایگاه داده CRM باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 

ارزش یک سیستم CRM به داشتن داده‌های قابل اعتماد و با کیفیت است. هنگامی که داده‌های زیادی با سرعت بالا وارد سیستم می‌شوند، این داده‌ها باید حفظ شوند تا در شرایط مختلف کسب‌ و کار استفاده شوند. همچنین باید برای کسانی که به آن نیاز دارند قابل دسترسی باشند، و برای کشف فرصت‌های تجاری جدید مناسب باشند.

کسب و کارها باید با حفظ یک پایگاه داده  مشتریان با کیفیت و کارایی بالا با مشتریان خود همگام باشند. یک پایگاه داده CRM باید در جمع‌آوری، مدیریت، تبدیل و به اشتراک گذاری اطلاعات مشتری برتر باشد. قدرت آن در دریافت اطلاعات صحیح از یک منبع قابل اعتماد به مشتری مناسب و در زمان مناسب است.

ارائه‌دهندگان نرم افزار CRM با ادغام چندین فیلد در پایگاه داده CRM این هدف را قابل دستیابی کرده‌اند. این امر عملیات فروش، بازاریابی، تجزیه و تحلیل و همکاری را آسان‌تر می‌کند، زیرا همه داده‌ها در زمان واقعی قابل دسترسی هستند.

مزایای استفاده از یک پایگاه داده خوب CRM

قدرت CRM در توانایی دریافت اطلاعات صحیح از یک منبع قابل اعتماد، به مشتری مناسب و در زمان مناسب است.

سه مزیت یک پایگاه داده خوب CRM عبارتند از:

1- شناسایی مشتری هدف برای کمپین‌ها

بازاریابی موثر مستلزم این است که بدانید در کمپین، تخفیف یا پاداشی که در نظر دارید، چه کسی را برای چه محصول یا خدماتی هدف قرار دهید. این پیش‌بینی‌ها از داده‌های CRM، دقیق، یکپارچه و کنترل‌شده به دست می‌آیند. یک پایگاه داده CRM که یک منبع واحد از اطلاعات را برای هر مشتری یا رهبر ارائه می‌کند، می‌تواند تیم‌های بازاریابی را قادر سازد تا با انطباق خود با شرایط بازار خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند.

2- حفظ به روز داده‌های مشتری

سیستم‌های CRM خوب به طور مداوم اطلاعات تماس را سازماندهی می‌کنند. کاربران به داده‌های مشتری در یک مکان دسترسی دارند. نگهداری به‌روز داده‌های مشتری نیاز به یک پایگاه داده CRM دارد که بتواند جریان‌ داده‌های متعددی را مدیریت کند و همه آن اطلاعات را به طور موثر یکپارچه کند.

3- تضمین حریم خصوصی و دسترسی مناسب

مشتریان انتظار نظارت دقیق بر اطلاعات برای حفظ حریم خصوصی و دسترسی به داده‌های جمع‌آوری شده خود را دارند. اگر حریم خصوصی اطلاعات مشتری حفظ نشود، نه تنها شرکت باید داده‌های درز کرده را جبران کند، بلکه باید رابطه مثبت‌تری را دوباره راه اندازی کند.

یک پایگاه داده خوب CRM به شما امکان می‌دهد تمام داده‌های مشتری خود را از ابتدا تا انتها ردیابی کنید و دسترسی و حریم خصوصی لازم به اطلاعات مشتری را ارائه دهید.

CRM پیام گستر، بستری مناسب برای حفظ داده‌های مشتری

CRM پیام گستر، پلتفرمی برای انتقال موفقیت آمیز اطلاعات و به دنبال آن مدیریت آن‌ها با بالاترین کیفیت داده است. این نرم‌افزار از طریق ابزارهای کنترل‌شده و خودکار فناوری اطلاعات، زمان انتقال داده‌ها را کوتاه می‌کند.

امکان ورود اطلاعات به CRM پیام‌گستر به‌ صورت انبوه و یکپارچه وجود دارد. برای این کار نیاز نیست از ارتباط دیتا بیسی استفاده کرد و تنها کافیست داده های بر بستر اکسل خود را از طریق ورود اطلاعات با اکسل وارد نرم افزار کرد تا به لایه‌های درونی پایگاه SQL  وارد شود. نرم‌افزار CRM پیام گستر این ویژگی را برای یکپارچگی تمام فرآیندهای داخلی و همچنین ارتباط با سیستم‌های خارجی ایجاد کرده است.

هنگامی که سازمان شما آماده راه اندازی یا ارتقا پایگاه داده مشتریان است، از CRM پیام گستر برای شروع با اطمینان از ایمن بودن داده‌ها و وجود ابزارها برای انتقال یکپارچه و سریع داده‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مزایای سیستم مدیریت دانش این نرم‌افزار هم بهره ببرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *