پشتیبانی نرم افزار CRM پیام گستر از سیستم Imap - بلاگ

پشتیبانی نرم افزار CRM پیام گستر از سیستم Imap

پشتیبانی نرم افزار CRM پیام گستر از سیستم Imap

پروتکل IMAP مخفف Internet Message Access Protocol بوده و یکی از پروتکل های نسبتا جدید مورد استفاده در محیط وب (اینترنت ) است. از این پروتکل برای انتقال و ارتباطات ایمیل در وب بهره می گیرند. بطور مثال سرویس های صندوق پست الکترونیکی و یا وب سایت های جدید که امروزه فایلهای صوتی و تصویری در آن ها بصورت آنلاین Online مورد استفاده قرار می گیرند از این پروتکل بهره گرفته اند.سرویس های هاست ایمیل هم از پروتکل IMAP و POP3 و SMTP استفاده می کنند.

Imap ؛ توضیحات کلی، مزایا و معایب

نسخه اصلی imap به نام پروتکل دسترسی به میل به طور موقت بود که به عنوان سرویس گیرنده xerox lips machine و سرویس دهنده tops-20 تکمیل شد .  اما این سرویس مزایا و معایبی نیز دارد. از مزایا و ویژگی های آی مپ می توان گفت: در POP3 پس از دریافت ایمیل ها، آنها از روی سرور حذف میشود در صورتی که در IMAP اینگونه نیست و ایمیل ها پس از دریافت از روی سرور حذف نمی شوند. ازطریق IMAP این امکان وجود دارد که کاربر بدون دانلود نمودن پیغام از روی سرور درون پیغامهای خود جستجو انجام دهد، پوشه ایجاد نماید، تغیر نام دهد و Mailbox  خود را برای پیغام های جدید کنترل نماید. یکی از پر استفاده ترین موارد استفاده از IMAP حالت اشتراکی آن است بعنوان مثال در شرکتی که باید چند نفر اجازه دسترسی به پست الکترونیک شرکت را داشته باشند آیمپ راه حل مناسبی است .اما تنها نکته منفی آن را می توان محدود به پیچیدگی این سیستم دانست.

پروتکل IMAP کار خود را در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد. imap protocol یک ارتباط دو طرفه بین سرور و نرم افزارهای ارسال/دریافت ایمیل ایجاد می نماید. بدین ترتیب که در صورت ارسال ایمیل جدید و یا حذف ایمیل ها، تغییرات و ارسالها هم در سرور ایمیل و هم در نرم افزار مربوطه اعمال خواهد شد و اصطلاحا نرم افزار با میل سرور sync می کند. اما این سیستم چگونه با نرم افزار CRM همگام می شود؟

ارتباط Imap  و CRM

نرم افزار سی ار ام پیام گستر در کنار ماژول های متنوع خود، با ارائه ماژول ارسال ایمیل انبوه در محصول تبلیغات خود این امکان را به شرکت ها و کاربران می دهد تا ایمیل های تبلیغاتی خود را ارسال کنند. این ایمیل ها نیز از پروتوکل IMAP پشتیبانی می کنند.

در نسخه‌های قبل‌تر از ۲٫۵٫۱ با استفاده از ماژول صندوق پست الکترونیکی تنها امکان پشتیبانی از پروتکل POP3 برای ارسال و دریافت ایمیل وجود داشت که در نسخه ۲٫۵٫۱ و بعدتر قابلیت پشتیبانی از پروتکل IMAP در پیام گستر اضافه شده است. چنانچه حساب‌های کاربری ایمیل از قبل در پیام گستر بر اساس پروتکل POP3 تعریف شده باشند(در صورت پشتیبانی از پروتکل IMAP) می‌توان کلیک بر روی دکمه “تبدیل به آی مپ” هر یک از حساب‌ها را تغییر وضعیت داد و از این به بعد بر اساس این پروتکل کار کنند.

برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار می توانید از طریق لینک دریافت دمو به صورت رایگان از آن بهره مند شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *