نرم افزار مایکروسافت CRM؛ بررسی جامع Microsoft Dynamics CRM - بلاگ


نرم افزار مایکروسافت CRM؛ بررسی جامع Microsoft Dynamics CRM

نرم افزارهای CRM قابلیت های بسیار متفاوتی دارند چنان که کارایی و هزینه خرید هر کدام را متمایز می سازد. از جمله نرم افزارهای معروف در دنیا می توان به نرم افزار مایکروسافت CRM  اشاره کرد که در سال ۲۰۰۱ تنها با ۱۰ نفر پرسنل در شرکت بزرگ مایکروسافت تولید شد. به دلیل محبوبیت زیاد این نرم افزار در جهان و ایران، در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با این سیستم آشنا شویم و به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CRM در دنیا قابلیتهای آن را بررسی کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید: پنهان سازی

نرم افزار مایکروسافت CRM چیست؟

Microsoft Dynamics CRM یکی از معروف ترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در ده سال اخیر است که محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، نرم افزار مایکروسافت CRM توسط شرکت Microsoft طراحی شده و قابلیت های مختلفی را در خود جا داده است. مهمترین ابزارهای این محصول به طور عمده بر حوزه های مختلفی چون فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان متمرکز شده است.

نرم افزار مایکروسافت سی ار ام

نرم افزار مایکروسافت CRM برای هدایت بهره‌وری فروش و اثربخشی بازاریابی برای یک سازمان ، رسیدگی به زنجیره پشتیبانی کامل مشتری و ارائه بینش اجتماعی ، هوش تجاری و بسیاری دیگر از ویژگیها استفاده می شود. همچنین Microsoft Dynamics CRM به عنوان یک محصول نرم افزاری به روز ، پشتیبانی کامل از موبایل را برای استفاده از برنامه های CRM در تلفن همراه و تبلت ها ارائه می دهد.

🔵 آخرین نسخه نرم افزار مایکروسافت CRM در سال ۲۰۱۸ با نام Microsoft Dynamics 365 منتشر شد که به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • نرم افزار Dynamics 365 برای فروش
  • نرم افزار Dynamics 365 برای خدمات مشتریان 
  •  نرم افزار Dynamics 365 برای بازاریابی
  •  نرم افزار Dynamics 365 برای خدمات اختصاصی 
  •  نرم افزار Dynamics 365 برای اتوماسیون خدمات پروژه

ویژگی های نرم افزار مایکروسافت CRM چیست؟

در بین نرم افزارهای سی آر ام روز دنیا، و CRM ابری هایی چون برندهای معروف  Salesforce، Hubspot و ، ZOHO، مسلما نرم افزار سی آر ام مایکروسافت یکی از انعطاف پذیر ترین و آسان ترین سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری است.

ویژگی های نرم افزار مایکروسافت CRM

 شگفت انگیزترین ویژگی های نرم افزار مایکروسافت CRM، این است که علاوه بر زبان انگلیسی،می توان نرم افزار را به ۳۷ زبان زنده دنیا بر روی سیستم سازمانی مستقر کرد. سایر ویژگی های منحصر به فرد این CRM عبارتند از:

  • نرم افزار مایکروسافت سی آر ام  را می توان مطابق با نیازها شخصی سازی نمود.
  • این نرم افزار در سه نسخه ضروری یا  Essential، پایه یا Basic و حرفه ای یا Professional  در دسترس کاربران قرار می گیرد.
  • دسترسی به مایکروسافت سی آر ام  از طریق تمام مرورگرها، موبایل، تبلت و حتی نرم افزار Outlook امکان پذیر است.
  • قابلیت استفاده از تنظیمات خاص برای بیش از ۸ صنعت مختلف وجود دارد.
  • برای مدیریت تمامی پروژه های کوتاه و بلند مدت، امکان استفاده از ابزار برنامه ریزی و آنالیز یکپارچه وجود دارد.

همچنین، نرم افزار مایکروسافت CRM با نزدیک به ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه ارائه راهکارهای سازمانی مدیریت ارتباط با مشتریان، در درک عمیق نیازهای سازمان ها برندی معتبر و حرفه ای به حساب می آید.

🔵 انواع سرورهای ارائه شده نرم افزار مایکروسافت CRM:

✅ نسخه مجوز دسترسی کاربر حرفه ای یا CAL Professional

CAL Professional به کلیه قابلیت های سرور Dynamics CRM به کاربر یا دستگاه دسترسی می دهد.

✅نسخه مجوز دسترسی کاربر پایه یا Basic CAL

Basic CAL به یک کاربر یا دستگاه به عملکردهای اساسی CRM در یک سرور Dynamics CRM دسترسی می دهد.

✅نسخه مجوز دسترسی کاربر ضروری یا Essential CAL

Essential CAL به یک کاربر یا دستگاه دسترسی محدود به خدمات برنامه های سفارشی روی یک سرور Dynamics CRM می دهد.


مقایسه نسخه های مختلف نرم افزار ماکروسافت
CRM


مقایسه نسخه های مختلف مایکروسافت CRM

در جدول زیر می توانید قابلیت های این سه نسخه را با یکدیگر مقایسه کنید:

قابلیت نسخه دارای مجوز حرفه ای پایه ضروری
قابلیت های کلی شامل ابزارهای کامل فروش، بازاریابی، پشتیبانی و اپلیکیشن های شخصی سازی شده شامل ابزارهای پایه، گزارش گیری و اپلیکیشن های شخصی سازی شده دسترسی به اپلیکیشن های شخصی سازی 

شده

شخصی سازی و مدیریت Dynamics

 

دارد
مدیریت داشبورد، جداول، نمودارها، فرآیند کاری و گفتگوها

 

دارد
اتوماسیون خدمات مشتریان

 

دارد
اتوماسیون فروش

 

دارد
کمپین های بازاریابی و لیست ها

 

دارد
گزارش گیری، داشبورد شخصی و نمایه های کلی

 

دارد دارد
سی آر ام پایه: خواندن و نوشتن اکانتها، مخاطبان، موارد و سرنخ ها

 

دارد دارد
خواندن و نوشتن داده های شخصی سازی شده موبایل

 

دارد دارد دارد
مدیریت فعالیت ها و وظایف

 

دارد دارد دارد
دسترسی به دسکتاپ و موبایل

 

دارد دارد دارد

 

آیا می توان از نرم افزار مایکروسافت CRM کرک شده استفاده کرد؟

نرم افزار CRM مایکروسافت در ایران به عنوان یک نرم افزار در دسترس شناخته می شود. بسیاری از مدیران در اینکه نرم افزار سی آر ام مایکروسافت نیاز آنها را حدی برطرف می نماید اتفاق نظر دارند. اما از آنجایی که برای استفاده از ویژگی های اصلی و حرفه ای این نرم افزار باید هزینه کرد، بعضی شرکت ها از با توجه به نبود قانون کپی رایت در ایران، نسخه کرک شده نرم افزار را دریافت می کنند که ممکن است در عمل برای آن بلا استفاده باشد.

نسخه کرک crm مایکروسافت بنابراین راهکار چیست؟

اگر شرکت مایکروسافت را به عنوان یک شرکت قدرتمند در امر مشتری مداری و سرویس سازمانی به طور قطع قبول دارید، ریسک کنید و از پارتنر ها نسخه های مجوز دار نرم افزار را خریداری نمایید.که متاسفانه شریک یا نمایندگی فروشی در این ایران وجود ندارد و ممکن است برای خرید آن با دشواری مواجه شوید. علاوه بر این پس از خرید نرم افزار CRM مایکروسافت با هزینه هایی چون فارسی سازی زبان نرم افزار و تبدیل تاریخ میلادی به شمسی رو به رو می شوید که مثلا هزینه های اضافی را بر دوش سازمان شما قرار خواهد داد.
در نتیجه در صورتی که تصمیم گرفتید تا از یک نرم افزار CRM فارسی مناسب و با امنیت بالا کاربردهای پیشرفته استفاده کنید، بهترین جایگزین نرم افزار های ایرانی چون نرم افزار CRM پیام گستر هستند. 

برای آشنایی با کارایی و محیط نرم افزار CRM پیام گستر می توانید تمام قابلیت های محصول پیام گستر را در قالب یک نسخه رایگان ۳۰ روزه دریافت کنید.
دریافت نسخه رایگان نرم افزارCRM پیام گستر

💰 هزینه های استفاده از نرم افزار Crack شده Microsoft CRM چقدر است؟ 

هزینه ای که برای یک نرم افزار مایکروسافت CRM دارای مجوز یا به اصطلاح crack شده پرداخت می شود شامل دو دسته می باشد:  

  1. قابلیت های مورد نیاز از خود نرم افزار
  2. قابلیت های اضافی برای تغییر در بطن کد نویسی نرم افزار

قابلیت های مورد نیاز از خود نرم افزار:

این قابلیت ها بسته به تعداد کاربران، حیطه های تخصصی و دامنه فراگیری نرم افزار متفاوت است و مانند هر نرم افزار سی آر امی،بسته به برنامه نویسی نرم افزار متفاوت باشد.

قابلیت های اضافی برای تغییر در بطن کد نویسی نرم افزار:قابلیت-های-اضافی-برای-تغییر-در-بطن-کد-نویسی-نرم-افزار

همانطور که قبل تر اشاره شد، قابلیت هایی چون ساپورت زبان فارسی، ایجاد تقویم تاریخ شمسی و  شخصی سازی ابزارهای مدیریت بر اساس استراتژی های هر فرهنگ کاری، نیازمند هزینه هایی است. این هزینه ها شامل استفاده از دانش حرفه ای برنامه نویسان متخصص در امر پیاده سازی نرم افزار CRM مایکروسافت خواهد بود.

با توجه به موضوع به روز رسانی و تغییر زبان و تاریخ نرم افزار در سطح UI و مشکل کند شدن عملکرد نرم افزار Microsoft CRM، شرکت ها مسلما هزینه مالی و زمانی بسیار زیادی را خواهند پرداخت.

از طرفی افزودن پلاگین های مورد نیاز برای یکپارچه سازی نرم افزار با سایر سیستم ها (در مورد محصول یکپارچه سازی نرم افزار CRM پیام گستر بخوانید) کار بسیار زمانبری است که مسلما تیم اصلاح نرم افزار را درگیر خواهد کرد.

🔵 چرا نباید از نسخه کرک شده استفاده کنیم ؟

بطور کلی مشکلات استفاده از نسخه کرک شده نرم افزار مایکروسافت CRM را می توان در چند بخش خلاصه کرد. 

۱-عدم وجود پارتنر های رسمی مایکروسافت

برای دریافت نسخه تضمین شده ی این نرم افزار نیاز است تا از نمایندگی ها و پارتنرهای اصلی مایکروسافت استفاده کنیم که متاسفانه در ایران همچین نمایندگی وجود ندارد. سایت ها و شرکت های زیادی خود را از نمایندگان اصلی مایکروسافت در ایران معرفی میکنند که با نگاهی کوتاه به سایت رسمی ماکروسافت و لیست پارتنرهای آن به این آدرس ،از عدم صحت این دست ادعا آگاه شد. همچنین استقرار آن دارای مراحل سخت و هزینه های بالایی است که شرکت های ارائه دهنده آن غالبا از پس آن به خوبی برنخواهند آمد.

۲-عدم تطابق این نرم افزار با نیازهای کسب و کارهای ایرانی

درست است که در ایران قانون کپی رایت رعایت نمی شود و می توان از نرم افزارهایی کرک شده به دور از چشمان صاحبان آن (که البته کار اخلاقی نیست) استفاده کرد، اما اساسا برنامه ماکروسافت داینامیک مطابق با سبک کسب و کاری در فضای خارج از ایران برنامه ریزی شده است. همانطور که میدانیم کشور ما در بسیاری زمینه ها متفاوت با سایر نقاط دنیاست که قوانین و نوع تجارت ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای تطبیق این برنامه با سبک داخلی نیاز است تغییراتی در آن ایجاد شود که این مساله مطمئنا هم هزینه در پی خواهد داشت و هم از سرعت سیستم شما می کاهد. البته که بخاطر عدم وجود پشتیبانی رسمی، در صورت آسیب دیدن با این تغییرات، کسی پاسخگوی شما نخواهد بود.

۳-هزینه های جانبی

در مورد هزینه های اضافی که متحمل خواهید شد، قبل تر صحبت کردیم. نکته قابل توجه این است که بسیاری افراد به زعم اینکه این نسخه کرک شده مثل بسیاری از نرم افزارهای دیگر قابل استفاده بوده و تنها باید هزینه دانلود یا خرید DVD آن پرداخت شود، به این سمت کشیده میشوند. ولی پس از مدتی که کارایی نرم افزار را متفاوت با نیازهای سازمان خود دیدند یا به فکر کنار گذاشتن آن میوفتند و یا به فکر ایرانیزه کردن آن به کمک برنامه نویسان. در هر دو حالت هزینه و وقت زیادی از دست خواهید داد و میتوانستید با جایگزینی آن با یک سیستم کامل و کاربردی ایرانی و پرداخت قیمت CRM های ایرانی از برنامه های خود عقب نیوفتید.

۴-پشتیبانی، تعمیر و نگهداری

استفاده از این نرم افزار به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به آموزش هایی دارد. از آنجاییکه نمایندگی رسمی در ایران برای این کار وجود ندارد، لازم است که پکیج های آموزش آن خریداری شده و تا حدود کمی با فضای کاری آن آشنا شوید. همچنین در صورت نیاز به پشتیبانی و یا به روز رسانی نرم افزار، چنین امکانی برای شما فراهم نخواهد بود. لازم به ذکر است که نسخه ی کرک شده ی ایرانی بسیاری از امکانات نرم افزار اصلی را ندارد.

عموما برای این قبیل نرم افزارها مثل سی ار ام که نیاز به پشتیبانی داشته و ارتباط مستقیمی با کسب و کار شما دارند ( بر خلاف برنامه های کاربردی مثل فتوشاپ، آفیس و یا بازی‌ها ) استفاده از نسخه ای به جز نسخه اصلی با پشتیبانی قدرتمند و متناسب با شما توصیه نمی شود.

💾 دانلود نرم افزار مایکروسافت CRM:دانلود مایکروسافت CRM

چندین نوع نرم افزار با قابلیت های مختلف توسط MIcrosoft dynamic  ارائه شده است که دانلود آنها را از طریق لینک موجود در سایت Microsoft آسانتر می کند. علاوه بر این سایر ملحقات، شامل برگه اطلاعات، راهنمای نصب و استقرار و ابزارهای کمکی در آن موجود است. 

🇮🇷 مقایسه CRM مایکروسافت با سایر نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری ایرانی 

برای رقابت در دریای بازار CRM، نرم افزار های بسیار زیادی به میدان می آیند. اما اکثر مشتریانی که نرم افزار CRM مایکروسافت را در سازمان خود مستقر کرده اند، اعتقاد دارند که «اگر نمی دانید چه اطلاعاتی در نرم افزار سی آر ام سازمانتان وارد کنید، حتما از Microsoft CRM استفاده کنید.»

مشتریان و خریداران نرم افزار CRM مایکروسافت اظهار می کنند که تمام ویژگی های مایکروسافت سی آر ام برای راحتی انجام وظایف و جابه جا شدن سریع وظایف بر اساس فاز کار بسیار کارآمد است. همچنین کیفیت نرم افزاری مثل CRM مایکروسافت به طور قطع با سایر نمونه های ایرانی تا حد زیادی متفاوت است.

نکته اینجاست که این نرم افزار با بالاترین استانداردهای مدیریتی در دنیا ساخته شده و در طیف گسترده ای از کشورها قابل اجراست و در کل مقایسه آن با نرم افزارهای ایرانی در این بحث نمی گنجد.

جدول مقایسه نرم افزارهای ماکروسافت CRM و پیام گستر :

 مایکروسافت داینامیکپیام گستر

قابلیت تحت وب

بله

بله

دارای اپلیکیشن موبایل

بله

بله

مجهز به سیستم گردش کار

بله

بله

سیستم گزارش دهی پیشرفته

بله

بله

داشبورد عملکرد

بله

بله

ارتباط با اکسل و ورد

بله

بله

پشتیبانی در ایران

بله

رابط ریسپانسیو

بله

بله

امکان یکپارچه سازی با سایر نرم افزارها

بله

بله

امکان توسعه و شخصی سازی

بله

بله

ارسال خودکار و انبوه پیامک، ایمیل، فکس

بله

بله
کند شدن با افزودن اطلاعات

نتیجه گیری 

با توجه به فرهنگ کاری متفاوت در کشور و نیازهای مختلف سازمان ها و تمام مشکلاتی که استفاده از نرم افزار مایکروسافت CRM در ایران دارد، مسلما جایگزین کردن نرم افزار های سی آر ام فارسی، سرمایه گذاری سودآور تری خواهد بود. به علاوه هزینه استقرار و دسترسی به نرم افزارهای داخلی به مراتب کمتر از نرم افزارهای خارجی است. از این رو استفاده از بهترین نرم افزار CRM فارسی می تواند تمام نیاز های اصلی یک سازمان را پوشش دهد. نرم افزار CRM پیام گستر یکی از این جایگزین هاست که قبل از خرید، نسخه رایگان ۳۰ نسخه پیشرفته سی آر ام را با تمام امکانات پیشرفته، برای درک بهتر محیط نرم افزار به مشتریان خود ارائه می دهد. پیش از خرید، برای داشتن انتخابی مناسب پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید نرم افزار سی ار ام را مطالعه کنید و از نسخه رایگان آزمایشی استفاده کنید.

برای آشنایی با کارایی و محیط نرم افزار CRM پیام گستر می توانید تمام قابلیت های محصول پیام گستر را در قالب یک نسخه رایگان ۳۰ روزه دریافت کنید.

دریافت نسخه رایگان نرم افزارCRM پیام گستر

سوالات متداول در مورد نرم افزار CRM مایکروسافت💡

  1. آیا استفاده از نرم افزار مایکروسافت سی آر ام رایگان است ❓

نرم افزار مایکروسافت CRM به صورت نسخه crack نشده و crack شده وجود دارد که برای استفاده از نسخه crack نشده باید هزینه نرم افزار پرداخت شود. به دلیل وجود نداشتن شریک تجاری شرکت مایکروسافت در ایران متاسفانه خرید نسخه crack  نشده بسیار سخت می باشد.

  1. استفاده از نرم افزار CRM فارسی بهتر است یا نرم افزار مایکروسافت ❓

نرم افزار مایکروسافت سی آر ام ۳۷ زبان زنده دنیا را پشتیبانی می کند اما زبان فارسی جز زبان های اشاره شده نیست. تنها به دلیل وجود امکان ویرایش کدها در  نرم افزار، امکان تبدیل زبان انگلیسی به فارسی وجود دارد. که به دلیل پیچیدگی های زیاد، استفاده از نرم افزارهای فارسی بیشتر توصیه می گردد.

  1. نرم افزار مایکروسافت شامل چه ابزارهایی است ❓

نرم افزار مایکروسافت CRM شامل ابزارهای  Dynamics 365 می باشد که جهت فروش، خدمات مشتریان، بازاریابی، خدمات اختصاصی و اتوماسیون خدمات پروژه طراحی و تولید شده اند. سفارشی سازی این ابزارها در نسخه، ضروری و پایه با محدودیت رو به رو است.

  1. آیا نرم افزار مایکروسافت بهترین نرم افزار سی آر ام خارجی است ❓

نرم افزار مایکروسافت را می توان یکی از بهترین نرم افزارهای CRM شناخت. نرم افزار مایکروسافت برای ۸ صنعت طراحی شده است و از لحاظ ساختاری قابل سفارشی سازی است. ابزارهای مورد استفاده بیشتر سازمان ها در Microsoft CRM وجود دارد.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *