گزارش‌های تحلیلی برای کسب و کارها چیست؟ + معرفی ابزار گزارش ساز

با گزارش‌های تحلیلی، دید کاملی از کسب‌و‌کار خود به دست آورید

گزارش‌های تحلیلی پیشرفته در CRM؛ ابزاری برای بهره‌گیری از قدرت تصمیم‌سازی داده‌ها

شما در سازمان خود چه مدت زمانی را برای تهیه یک گزارش معتبر و تصمیم‌ساز صرف می‌کنید؟ تا چه حد امکان مقایسه گزارش‌های مختلف را با یکدیگر دارید؟ آیا می‌دانید داده‌ها و اطلاعات سازمانی شما تا چه اندازه ارزش‌آفرین هستند و گزارش‌های پیشرفته و تحلیلی حاصل از آن‌ها برای بیان داستان کسب‌وکار شما تا چه میزان سودمند است؟

با گزارش‌های تحلیلی، دید کاملی از کسب‌و‌کار خود به دست آورید

اغلب تصمیم‌های مدیریتی در یک سازمان، بر اساس گزارش‌هایی است که از بخش‌های مختلف سازمان خود دریافت می‌کنند. آن‌ها بر اساس این گزارش‌ها، عملکرد سازمان و پرسنل را ارزیابی و استراتژی‌های خود را بهینه می‌کنند. برای مثال برای شناخت جامع از تجربیاتی که تیم شما برای مشتریان ایجاد می‌کند، باید درک کاملی از فعالیت‌های کارکنان خود داشته باشید؛ تماس‌هایی که برقرار می‌کنند، ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنند، گفتگوهای زنده‌ای که دارند، جلساتی که رزرو می‌کنند و… شما نیاز دارید تا اطلاعات مختلف را کنار هم قرار دهید تا امکان مقایسه و تجزیه‌وتحلیل برای شما فراهم شود.

اغلب موارد پیش‌آمده است که گزارش‌های آماده شده دارای انسجام و جامعیت کافی نیستند و بعضاً نمی‌توان از صحت و دقت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. به همین دلیل تهیه گزارش‌های سفارشی و پیشرفته، دقیق و به‌روز، تحلیلی، یکپارچه و بصری، جزو نیازمندی‌های اساسی سازمان‌ها است.

قدرت داده‌ها و تحلیل آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت؛ آن هم در عصری که داده‌ها، حرف اول را به‌عنوان باارزش‌ترین دارایی سازمان‌ها می‌زنند.

توانایی ایجاد گزارش‌های سفارشی به این معنی است که شما بیشترین نیاز را به اطلاعات دارید و درک و بینشی که از آن به دست می‌آورید؛ به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید هم‌زمان روند تغییرات، تأثیرپذیری و فرایندهای سازمانی خود را از زوایای مختلف بررسی و معیارها و شاخص‌هایی که برای کسب‌و‌کار شما اهمیت دارد را کنترل کنید، به‌سرعت و به طور مؤثر اطلاعات موردنیاز خود را برای نمایش موفقیت‌های سازمان خود را برجسته و بخش‌هایی را که نیاز به بهینه‌سازی دارند، شناسایی کنید.

اهمیت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای کسب‌وکارها

اهمیت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و گزارش‌های تحلیلی برای کسب‌وکارها

هدف تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، بررسی سوابق کسب‌وکار ‌شما برای رسیدن به موفقیت و تحقق شاخص‌های عملکردی و برنامه‌های سازمانی شما در «بازاریابی»، «نوآوری و گسترش»، «هزینه جذب مشتری» و «تحلیل بازار و رقبا» است.

بازاریابی

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به شما کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود را به‌درستی شناسایی و برای کسب‌وکار خود یک استراتژی دقیق بازاریابی ترسیم کنید. برای مثال زمانی که داده‌های موجود در وب‌سایت تجارت الکترونیک خود را تحلیل می‌کنید؛ می‌توانید تصویر روشنی از مشتریان خود، رفتار خرید آن‌ها، ترجیحات و بودجه آن‌ها و سایر جزئیات به دست آورید. داده‌ها رکن اساسی استراتژی بازاریابی شما هستند.

نوآوری و گسترش

گزارش‌های تحلیلی کمک می‌کند تا خط تولید محصول یا خدمات خود را بر اساس نیاز بازار، سازماندهی کنید و در صورت لزوم، تغییرات و بهبودهایی در مسیر تولید محصول خود انجام دهید. این بهبودها یا ارائه یک محصول نوآورانه فقط بر مبنای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها امکان‌پذیر است. چون شما می‌توانید بفهمید که چرا مردم یک محصول خاص را ترجیح می‌دهند و حاضر به پرداخت مبلغ مشخصی برای آن هستند.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید سازمان شما قصد ورود به یک بازار خارجی را دارد. برای این کار می‌توانید در ابتدا تنها بخش کوچکی از محصولات یا خدمات خود را وارد بازار هدف نمایید و بعد با تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها، موقعیت خود را ارزیابی کنید و بر اساس گزارش‌های تحلیلی، درک درستی از بازار و نیاز مخاطبین داشته باشید.

هزینه جذب مشتری

صرف‌نظر از اینکه شما چه کسب‌و‌کاری دارید، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و گزارش‌های تحلیلی به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه جذب هر مشتری را محاسبه کنید و متوجه شوید در مقابل این هزینه‌ی صرف‌شده، چه درآمدی کسب کرده‌اید.

تا زمانی که شما از هزینه صرف‌شده برای هر مشتری (CPC) اطلاع نداشته باشید، نمی‌توانید یک کمپین تبلیغاتی هدفمند را اجرا کنید.

تحلیل بازار و رقبا

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به همراه گزارش‌های تحلیلی باعث می‌شود شما عملکرد کسب‌و‌کار خود را با نزدیک‌ترین رقبا مقایسه کنید و به‌روشنی نقاط ضعف و قوت خود را درک کنید و با به‌کارگیری استراتژی‌های مختلف برگرفته شده از عوامل درونی و بیرونی، نقاط ضعف خود را پوشش دهید و برای برجسته‌کردن نقاط قوت خود، سناریوهای مختلفی را بچینید تا برتری خود را حفظ کنید و سهم بازار خود را گسترش دهید.

سازمان‌های مختلف در ۲ لایه به گزارش‌های تحلیلی، پیشرفته و ترکیبی نیاز دارند:

    • مدیران عملیاتی برای انجام کارهای روزمره و تحقق اهداف کوتاه‌مدت سازمان
    • مدیران ارشد برای تحلیل کسب‌و‌کار در دوره‌های زمانی میان‌مدت و بلندمدت.

گزارش‌های سفارشی، دقیق و چندوجهی موردنیاز خود را در گزارش ساز پیام گستر تهیه کنید.

نرم‌افزار CRM پیام گستر به کمک شما می‌آید!

ماژول گزارش ساز پیشرفته نرم‌افزارcrm  پیام گستر برای شما بستری را فراهم می‌کند تا بتوانید گزارش‌های تحلیلی، سفارشی، دقیق و چندوجهی موردنیاز خود را در تهیه کنید.

طراحی گزارش های متنوع

در این ماژول با ترکیب Query Builder و Report Viewer، می‌توانید داده‌های مختلف را با استفاده از  Drag & Drop و قراردادن فیلدهای اطلاعاتی با یکدیگر ترکیب و گزارش‌های تحلیلی و متنوعی را طراحی کنید.

رکیب Query Builder و Report Viewer

همچنین یکپارچگی نرم‌افزار CRM پیام گستر با Power BI توسطPower BI Connector ، به شما این امکان را می‌دهد تا منابع اطلاعاتی مختلف را بدون نیاز به نوشتن کد، در دسترس داشته و به تجزیه‌وتحلیل آن بپردازید.

• امکان فراخوانی داده‌های مختلف از دیتابیس‌های مختلف

مزیت‌های گزارش ساز پیشرفته پیام گستر

  • گزارش ساز پیشرفته پیام گستر بر بسترQuery Builder قرار دارد و نیاز به کدنویسی ندارد.
  • امکان فرمول‌نویسی بر اساس استاندارد RDL و پارامتریک کردن گزارش وجود دارد.
  • امکان فراخوانی داده‌های مختلف از دیتابیس‌های مختلف، ترکیب آن‌ها به یکدیگر و تجزیه‌وتحلیل سریع وجود دارد.
  • امکان تهیه گزارش‌های تحلیلی، متنوع، شماتیک و شخصی‌سازی شده وجود دارد.

جمع بندی

گردآوری داده ها، دسته بندی، تحلیل و حتی پردازش آنها برای تصمیم گیری، جزو کاربردهایی است که در مزایا و تعریف crm چیست، جزو قابلیت های اصلی نرم افزارهای سیستمی بازاریابی و فروش است.

قدرت داده‌ها و تحلیل آن ها را نمی توان نادیده گرفت؛ آن هم در عصری که داده ها، حرف اول را به‌عنوان با ارزش‌ترین دارایی سازمان ها می‌ زنند. به همین دلیل تهیه گزارش‌های سفارشی و پیشرفته، دقیق و به‌روز، تحلیلی، یکپارچه و بصری، جزو نیازمندی‌های اساسی سازمان‌ها است. اثرگذاری نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان یا (نرم افزار crm) در جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی نیازهای آینده، غیر قابل انکار است.



2 نظر در مورد “گزارش‌های تحلیلی پیشرفته در CRM؛ ابزاری برای بهره‌گیری از قدرت تصمیم‌سازی داده‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *