پیام گستر در خدمت مدیریت بیماران

نرم افزارهای CRM به عنوان سیستمی کلیدی در کلینیک ها برای جذب مشتریان جدید به کار می رود. این سیستم امکان یادآوری به مشتریان را فراهم کرده است تا نه تنها مشتریان سابق حفظ شوند، بلکه از طریق پنل تبلیغات و استفاده از بانک اطلاعاتی جامع آن، مشتریان جدیدی به این مراکز مراجعه کنند.

اطلاعات بیشتر

پیام گستر؛ ارتباط موثر

نرم افزار CRM پیام گستر، ابزار کارامد آن گروه پزشکانی است که برای معرفی بیماران اهمیت ویژه ای قائل هستند. در این سیستم، تمام اطلاعات فردی، سابقه بیماری ها، پزشکان معالج و پزشکان معرف و اتوماسیون های لازم وجود دارد.

آنچه امروز در ذهن بیماران میگذرد...

58%

تمایل به ویزیت از راه دور برای بیماری های غیر اورژانسی

33%

ناامیدی از پزشک بابت عدم دسترسی او به سابقه بیمار

61%

تمایل به ارتباط مداوم با پزشک به منظور رضایت حداکثری

تا سالهای طولانی در تمام شهرستان ها و حتی مراکز اصلی کشور، تنها چند بیمارستان مجهز وجود داشت و از هر کس که راجع به درمانگاه های بزرگ و اصلی سوال میشد، همگی چند اسم خاص و محدود را به زبان می آوردند. اما امروز با افزایش جمعیت و تقاضای درمان در کشور و تمام دنیا، تعداد بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی رو به ازدیاد رفته است. همین امر باعث شده که صنعت درمان، رسیدگی به بیماران و تهیه دارو رشد عظیمی داشته باشد.
به همین نسبت، نیاز به مدیریت صحیح این چرخه برای پاسخ مناسب به نیازهای مشتریان ( یا به عبارت بهتر؛ بیماران ) نیز گسترده تر شده است. به همین علت در صنعت درمان به این نوع برنامه ها PRM یا Patient Relationship Management نیز گفته می شود. برای مدت ها، نرم افزارهای بسیاری در بیمارستان ها، مطب ها و مراکز درمانی – بهداشتی برای سامان دادن به اوضاع آشفته و شلوغ آنها و مدیریت صحیح درخواست ها مورد استفاده قرار میگرفتند که هر کدام نقص های خود را داشتند و هیچ یک کامل نبودند.
پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از معرفی نرم افزارهای CRM، این برنامه ی جامع که نقصان سیستم های قبلی را پوشش داده بود، به عنوان نرم افزاری کامل در مراکز درمانی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفت. اما چرا این نرم افزارها به این محبوبیت در کسب و کارها بخصوص درمانگاه ها دست یافتند و کاربرد CRM در مشاغل مختلف  همه گیر شد . قصد داریم در این مقاله در همین ارتباط صحبت کنیم.

مزیت استفاده از CRM نسبت به سایر نرم افزارها

مزیت استفاده از CRM نسبت به سایر نرم افزارها

نرم افزار CRM که مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی برنامه مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد، یک سیستم یکپارچه مدیریتی محسوب می شود که هدف اصلی آن بهبود ارتباط با مشتریان، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و وفادارسازی مشتریان است. اما به مرور، این نرم افزار کاملتر شده و ماژول های مختلف دیگری را در خود جای داد که تمام نیازهای یک شرکت، کسب و کار و بطور کلی تمام مشاغل را بصورت شخصی سازی شده رفع کند. این سیستم در مراکز درمانی و بهداشتی دو نوع استفاده دارد:

  • اولین دسته ی آن بیشتر در کلینیک ها برای جذب مشتریان جدید به کار می رود. پیامک های تبلیغی و تخفیف های ترغیبی مثل مراکز لیزر و یا کلینیک های ارائه خدمات بهداشتی آرایشی، همگی از دل نرم افزار CRM برخاسته اند. این سیستم امکان یادآوری به مشتریان را فراهم کرده است تا نه تنها مشتریان سابق حفظ شوند، بلکه از طریق پنل تبلیغات و استفاده از بانک اطلاعاتی جامع آن، مشتریان جدیدی به این مراکز مراجعه کنند. این سیستم ها که در بخش درمان به نام healthcare CRM نیز شناخته می شوند، مشتریان را به کمک ابزارهای گوناگون راهی مراکز درمانی خواهند کرد. درست است که بیماران برای درمان خود مجبور هستند به یک مرکز درمانی مراجعه کنند اما در عین حال گزینه هایی برای انتخاب دارند که همین امر لزوم استفاده از سی آر ام در این مراکز را دوچندان می کند.
  • دومین دسته مرتبط با آن گروه پزشکانی است که برای معرفی بیماران اهمیت ویژه ای قائل هستند. به همین منظور در پرونده هر مشتری در نرم افزار CRM توانایی مشاهده کامل سوابق بیمار با جزئیات کامل از جمله “ اطلاعات فردی، سابقه بیماری ها، پزشکان معالج و پزشکان معرف و … ” وجود دارد.
  • علاوه بر همه ی اینها ؛ نرم افزارهای CRM به تمام فرایند های سازمانی نظارت داشته و اتوماسیون های لازم را برای بهبود پیگیری، هماهنگی ها و ارتباطات در این مراکز، پیاده سازی می کنند. بدین ترتیب با افزایش بهره وری در بیمارستان ها، کاهش زمان انتظار بیماران و زمان انجام فرایندها، رضایت پرسنل و بیماران به حداکثر خواهد رسید و این مراکز مشتریان همیشگی و وفاداری خواهند داشت.

بطور کلی هیچ یک از نرم افزارهای پزشکی موجود، جامعیت و همه جانبه گرایی سی آر ام را ندارند و هرکدام فقط در یک حوزه ورود کرده اند. در صورتیکه نرم افزارهای CRM، افزون بر ویژگی های سایر نرم افزارها، دارای ماژول های منحصربفرد دیگری هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد تا میزان آشنایی با این نرم افزارها افزایش یافته و دریابیم که ماهیت نرم افزار CRM چیست

اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در بیمارستان ها

در گذشته، مشتریان اصلی بیمارستان ها را پزشکان تشکیل می دادند و بیماران در اولویت بعدی قرار داشتند. اما با تغییر سیاست های کلان، این بیماران بودند که به عنوان مشتری در مراکز درمانی و درمانگاه ها معرفی شدند و در نتیجه رقابت بر سر جذب و رضایت آنها آغاز شد.

بر اساس تحقیقی که توسط شرکت ارنست و یانگ (EY) در زمینه استفاده CRM در مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شد،

۷ معیار اصلی برای بهره مندی از آنان توسط بیمارستان های مختلف جمع بندی شد:

  1. شناسایی بیماران جدید و قدیم و همچنین نحوه ارتباط با هر گروه
  2. وجود حق انتخاب بیماران برای نحوه ارتباط با بیمارستان
  3. کسب اطمینان از دسترسی کامل و پویا به پرونده مشتریان در هر زمان
  4. کسب اطمینان از استفاده صحیح و به هنگام از اطلاعات بیماران
  5. به حداقل رساندن عوامل نارضایتی مشتریان مثل مدت زمان انتظار، نقص اطلاعات و …
  6. افزایش توانایی مرکز در دسترسی سریع به اطلاعات مشتریان و به اشتراک گذاشتن آنها با بیمار
  7. حسن رفتار با مشتریان به عنوان اولویت اول مرکز مطابق با خواسته ها و نیازهای آنان
اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در بیمارستان ها

به همین علت، پس از دریافت نتایج این تحقیق، نرم افزارهای CRM گسترش بیشتری پیدا کردند. چراکه می توان به جرات گفت این سیستم به تمامی این نیاز ها پاسخ مناسب داده و علاوه بر افزایش چابکی و انعطاف پذیری سازمان، تمامی کسب و کارها و مشاغل به خصوص در زمینه درمان را برای برنامه ریزی در خصوص مواجهه با شرایط گوناگون، تجهیز کرده است.

نرم افزار CRM پیام گستر برای مراکز پزشکی، درمانی و بیمارستان ها

 سی ار ام پیام گستر به عنوان جامع ترین و کامل ترین سیستم بومی مدیریت ارتباط با مشتریان موجود، مطابق با سبک شرکت ها و کسب و کارهای ایرانی با بهره گیری از برترین متخصصین و مهندسین داخلی و کسب گواهی دانش بنیان از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ارائه دهنده ی بهترین نرم افزار CRM برای مراکز پزشکی است. این مراکز اعم از بیمارستان ها، اورژانس، داروخانه، درمانگاه، مطب های پزشکی، دندانپزشکی، مراکز بهداشتی درمانی، کلینیک های زیبایی، آزمایشگاه ها و … با توجه به حجم مراجعه بیماران و مشتریان، نیازمند برنامه ای جامع برای مدیریت این افراد و ایجاد نظم و هماهنگی در تمام فرایندها می باشند.

رم افزار CRM پیام گستر برای مراکز پزشکی، درمانی و بیمارستان ها

به همین منظور نرم افزار CRM پیام گستر، مزایای زیر را برای این مراکز به ارمغان خواهد آورد:

  • بالا بردن کیفیت ارائه خدمات و رسیدگی بیماران
  • کاهش زمان انتظار مراجعین و کاهش زمان انجام فرایندها
  • افزایش بهره وری در مراکز و کاهش ناکارآمدی پرسنل
  • هماهنگی واحدهای مختلف و نظم بیشتر در سیستم
  • دسترسی به اطلاعات، سوابق و پرونده های کامل بیماران جهت خدمت رسانی بهتر بصورت اتوماسیون

اما این مزایا چطور توسط CRM بدست خواهند آمد؟ این نرم افزار ماژول های مختلفی را در بر می گیرد که کاربردهای متفاوتی دارند. از جمله:

  • بررسی وضعیت بیماران، یادآوری های مهم و پیگیری وظائف پرسنل، پزشکان و پرستاران
  • مشاهده تمامی تغییرات در وضعیت مراجعین و شرایط مراقبت از آنان بصورت لحظه ای
  • برنامه ریزی و برگزاری کمپین های تخفیفی برای جذب حداکثری بیماران و ارسال انبوه پیامک، ایمیل و فکس برای مخاطبین
  • هماهنگی جلسات ملاقات با تعیین زمان و مکان و موضوع جلسه بصورت سیستماتیک
  • مدیریت تماس های ورودی به پذیرش یا خروجی از تیم پزشکی و ارجاع آنها، همچنین مرتبط کردن این تماس ها به پرونده هر فرد با جزئیات کامل
  • مکانیزه کردن فرایندها برای کاهش زمان و منابع فیزیکی
  • ارتباط موثر با مخاطبین، پیش از ورود، در حین حضور و پس از خروج از مرکز
  • ارجاع پرونده های بیماران مختلف به تیم های پزشکی متفاوت و پیگیری آن
  • هماهنگی با سیستم حسابداری و یکپارچگی با برنامه مالی
  • تولید فرمهای مختلف پزشکی بصورت اتوماتیک و سیستمی
  • امکان مشاهده سوابق بیمار توسط او در باشگاه مشتریان

و بسیاری امکانات دیگر که نرم افزار CRM پیام گستر را از سایر برنامه ها متمایز کرده است.

نکته حائز اهمیت در ارتباط با این نرم افزار، تحت وب بودن آن است. به این معنی که کاربران در هر زمان و هر مکان می توانند به سادگی با یک مرورگر از طریق فضای اینترنت به این نرم افزار دسترسی داشته باشند. همچنین این نرم افزار بصورت  Local در سازمان مورد نظر نصب خواهد شد. به همین علت امنیت، سرعت و حجم فضای آن نسبت به نرم افزارهای ابری (Cloud) بسیار بالاتر است. برای بررسی تفاوت های این دو نوع CRM به مقاله ی مقایسه نرم افزارهای تحت وب و کلود مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • نرم افزار CRM در بیمارستان ها چیست؟

    به منظور ساماندهی فرایندها و سیستم های داخلی در بیمارستان ها، نرم افزارهایی روانه بازار شده است که وظیفه مدیریت کارتابل ها و اقدامات در این مراکز را بر عهده دارند. این نرم افزارها به سیستم های CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری مشهورند.

  • تفاوت نرم افزار CRM و PRM در چیست؟

    آن دسته از نرم افزارهای CRM که در صنعت پزشکی و درمان مورد استفاده قرار می گیرند، Healthcare CRM یا PRM ” که از Patient (بیمار) نشات گرفته اند”، نام دارند.

  • استفاده از نرم افزار CRM در بیمارستان ها چه مزایایی دارد؟

    همانطور که در متن به طور مفصل اشاره شد، این نرم افزارها با مدیریت داده ها و فرایندها، می توانند بهره وری و کارایی را افزایش دهند و به جذب مشتریان و رضایت پرسنل منجر شوند. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با مزایای این نرم افزار، به مطلب “نرم افزار CRM چیست؟” مراجعه کنید.

  • از نرم افزار CRM بیمارستانی در چه مشاغل دیگری می توان استفاده کرد؟

    بطور کلی نرم افزار های CRM در تمامی مشاغل کارایی دارند؛ ولی به طور خاص CRM بیمارستان ها – اورژانس – درمانگاه ها – کلینیک های زیبایی، سی آر ام های مراکز درمانی، CRM های مطب های پزشکی، دندانپزشکی، آرایشی مراقبتی بهداشتی، آزمایشگاه ها و … تا حدود زیادی از یک جنس و یک خانواده می باشند.

30 روز استفاده رایگان از تمام قابلیت های نرم افزار CRM پیام گستر

همین حالا برای دریافت رایگان نسخه پیشرفته نرم افزار CRM پیام گستر اقدام کنید.

شروع کار با CRM پیشرفته
و یا دریافت مشاوره رایگان 021-49714

با توجه به اتمام ساعت کاری

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید نرم افزار CRM فرم زیر راتکمیل نمایید، تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس برقرار نمایند.