CRM تمام آن چیزی است که مدیران می خواهند

کسب و کارهای امروزی که دارای پیچیدگی ها، شلوغی ها و تعداد مشتریان بیشتری هستند، برای نظم دادن به آشفتگی های درونی و ارتباط راحت تر و موثرتر با مشتریان و البته یکپارچگی و تمرکز بیشتر اطلاعات، از سیستم CRM بهره مند می شوند.

اطلاعات بیشتر

نرم افزار CRM؛ همه کاره‌ی سازمان

این نرم افزار با در اختیار گذاشتن ابزارها و ماژول های گوناگون به کاربران این امکان را می دهد تا نه تنها ارتباط با مشتریان سازمان را بهبود ببخشند، بلکه در بسیاری از زمینه های دیگر مثل مدیریت یادآوری و پیگیری، مدیریت انبارها، مدیریت دریافت‌ها و پرداخت‌ها، ثبت اطلاعات پرسنل و مشتریان، تبلیغات انبوه و غیره به شرکت ها برای تحقق اهداف شان کمک می کند

با پیشرفت تکنولوژی روز به روز کسب و کار های جدیدی ظهور یافته و پا به عرصه‌ی مدرنیته گذاشته اند. به همین نسبت نیازهای این کسب و کارها نیز رو به فزونی و تنوع گذاشت، در نتیجه برای مدیریت و کنترل آنها نیاز به ابزارهای جدید و فناورانه ای بود تا به عنوان دستیار مجازی مدیران، در بخش های مختلف آن کسب و کار به کمک سازمان بشتابد. یکی از کاملترین انواع ابزارهای مدرن و تکنولوژیک، نرم افزار CRM بود.
CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management)، از حدود دهه۱۹۹۰ میلادی به مرور جای خود را در سازمان ها و شرکت ها باز کرد و به یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریتی کلان شرکتی تبدیل شد. این نرم افزار با در اختیار گذاشتن ابزارها و ماژول های گوناگون به کاربران این امکان را می دهد تا نه تنها ارتباط با مشتریان سازمان را بهبود ببخشند، بلکه در بسیاری از زمینه های دیگر مثل مدیریت یادآوری و پیگیری، مدیریت انبارها، مدیریت دریافت‌ها و پرداخت‌ها، ثبت اطلاعات پرسنل و مشتریان، تبلیغات انبوه و غیره به شرکت ها برای تحقق اهداف خود یاری رساند؛ جهت آشنایی بیشتر با این برنامه کاربردی، به مقاله نرم افزار CRM چیست مراجعه نمایید.

CRM، بهترین ابزار مدیریت کسب و کار

سیستم های سی آر ام تحت وب که در واقع هم در دورکاری و هم در فعالیت های روتین شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد، در برخی کسب و کارها از محبوبیت و استفاده‌ی بیشتری برخوردار است.(بخوانید: نرم افزار CRM چطور در دورکاری به کمک شرکت‌ها می‌آید؟) این بیزینس ها که دارای پیچیدگی ها، شلوغی ها و تعداد مشتریان بیشتری هستند، برای نظم دادن به آشفتگی های درونی و ارتباط راحت تر و موثرتر با مشتریان و البته یکپارچگی و تمرکز بیشتر اطلاعات، از سیستم CRM بیشتر بهره برده اند. 

بطور کلی هیچ یک از نرم افزارهای پزشکی موجود، جامعیت و همه جانبه گرایی سی آر ام را ندارند و هرکدام فقط در یک حوزه ورود کرده اند. در صورتیکه نرم افزارهای CRM، افزون بر ویژگی های سایر نرم افزارها، دارای ماژول های منحصربفرد دیگری هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد تا میزان آشنایی با این نرم افزارها افزایش یافته و دریابیم که ماهیت نرم افزار CRM چیست

CRM در صنعت هتلداری

CRM در صنعت هتلداری

یکی از صنایعی که سی آر ام نقش پر رنگی در آن ایفا می کند، هتل‌داری است. جایی که باید اطلاعات تمام مسافران ثبت شده و روند رزرواسیون به دقت انجام و رصد شود. تولید فرمها و انجام اتوماسیون اداری لازم برای آن نیز از طریق همین نرم افزار قابل اجراست.

CRM در نمایندگی های فروش بیمه

برنامه سی آر ام بهترین نقش را در بخش فروش و بازرگانی بخصوص برای نمایندگان بیمه ایفا میکند. این نمایندگان که ارتباط مداوم با مشتریان دارند، برای تعامل مناسب دوطرفه و ایجاد وفاداری در مشتریان برای خرید دوباره و همچنین Sync کردن اطلاعات افراد با خدمات دریافتی آنها و حتی نامه نگاری های اتوماسیون شده، به این نرم افزار احتیاج دارند
علاوه بر آن، از این نرم افزار در بخش خدمات شرکت های بیمه برای دسته بندی اطلاعات مشتریان و نظارت بر چرخه کارها و همچنین ساخت فرم های مربوطه استفاده می شود. این شرکت ها همچنین می توانند از بانک اطلاعاتی کامل مشاغل که در CRM پیام گستر موجود است نیز استفاده کنند.

CRM در نمایندگی های فروش بیمه
CRM در صنعت حمل و نقل

CRM در صنعت حمل و نقل

شرکتهای مسافربری و یا باربری، برای تجمیع اطلاعات مسافران خود، ایجاد فرمهای لازم برای حمل، سهولت در دریافت ها و پرداخت ها و همچنین ارتباط موثر با مشتریان خود جهت مراجعه مجدد، نیاز مبرمی به نرم افزارهای CRM دارند تا به سیستم داخلی آنها نظم دهد.

CRM در صنعت آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

آژانس های مسافرتی در بخش بازرگانی و فروش، جذب توریست و ارتباط بهتر فرد به فرد با خریداران و مشتریان، با نرم افزار های سی آر ام مرتبط خواهند بود. همچنین ارائه گزارشات، نحوه قیمت گذاری‌ها، تعیین استراتژی ها، ثبت و جستجو و دسته بندی مشتریان و همچنین استفاده از بانک اطلاعاتی جامع، از دیگر کاربردهای این برنامه برای دفاتر جهانگردی است.

CRM در صنعت آژانس های هواپیمایی و مسافرتی
CRM در شرکت‌های تامین تجهیزات پزشکی، فروشگاه های آرایشی و بهداشتی و داروخانه ها

CRM در شرکت‌های تامین تجهیزات پزشکی، فروشگاه های آرایشی و بهداشتی و داروخانه ها

در بخش فروش و بازرگانی کسب و کارهای تجهیزات پزشکی و همچنین فروشگاه های آرایشی و بهداشتی، از نرم افزار CRM برای جمع آوری اطلاعات مشتریان و ارتباط با آنها و همینطور گزارش های دوره ای، مدیریت دریافت ها و پرداخت ها، موجودی های انبار و انبارگردانی نیز استفاده می شود. همین موضوع در داروخانه ها در ارتباط با داروها و بیماران نیز صدق می کند.

CRM در شرکت‌های بازرگانی و تجارت های مبتنی بر واردات ، صادرات

نرم افزار های CRM برای بهبود روند نامه نگاری های خارجی، ارتباط با مشتریان داخلی و خارجی، هماهنگی تیم فروش و تیم زنجیره تامین، ایجاد فرمهای لازم مانند Shipping در انکوترم های مختلف مثل CIF، CFT، EXW، FOB و … یا اتوماسیون های اداری و نامه های رسمی مثل LOI و غیره، عملکرد قابل توجهی دارد و فرایندهای یک کسب و کار یا بیزنس کوچک و بزرگ را کاملا بهینه و مدیریت خواهد کرد.

CRM در شرکت‌های بازرگانی و تجارت های مبتنی بر واردات ، صادرات
CRM در مراکز زیبایی، بیمارستانها و خدمات پزشکی

CRM در مراکز زیبایی، بیمارستانها و خدمات پزشکی

در مراکز بهداشتی، زیبایی و درمانی عموما بخشی به عنوان خدمات وجود دارد که زیر مجموعه ی قسمت بهداشت آن مرکز است. نرم افزارهای CRM در این بخش ها برای مدیریت و سازماندهی بیماران و مشتریان و همچنین ساماندهی تراکنش ها و موجودی های مالی یا انبار در کنار ایجاد بانک های جامع از مشتریان استفاده می‌شوند.

CRM در شرکت های تولید نرم افزار و سخت افزار

در قسمت IT بخش تولید در شرکت های تولید کننده نرم افزارهای کامپیوتری و سخت افزارها، در کنار سایر مزایای CRM، برای اشراف کامل بر روند تولید هر محصول و احاطه بر گردش کار تیم های درگیر و همچنین هماهنگی کامل گروه های مختلف تا رسیدن به نتیجه مطلوب با کمترین اتلاف هزینه و انرژی، از سی آر ام استفاده می شود.

CRM در شرکت های تولید نرم افزار و سخت افزار
CRM در مراکز مهاجرتی، مشاوره و اخذ ویزا، دفاتر وکالت و الکترونیک قضائی، دفاتر اسناد رسمی

CRM در مراکز مهاجرتی، مشاوره و اخذ ویزا، دفاتر وکالت و الکترونیک قضائی، دفاتر اسناد رسمی

در تمام این مراکز و مراکزی که ارتباط مستقیم افراد با میز خدمت وجود دارد ( حتی در ارگان ها یا دفاتر دولتی ) از نرم افزارهای CRM در بخش خدمات حقوقی استفاده‌ی زیادی می شود. برای هماهنگ سازی پروسه ها و فعالیت های هر شخص با اطلاعات او و همچنین جمع آوری داده های اشخاص، سی آر ام کاربرد زیادی در این دفاتر پیدا کرده است

CRM در صنعت واردات مصالح و تجهیزات ساختمانی، املاک، هوشمندسازی خانه، آسانسور، تهویه مطبوع و لوله و اتصالات

در صنعت ساختمان و بخش فروش و بازرگانی به مانند سایر کسب و کارهایی که واسطه میان افراد و کالاها هستند، نیاز به جمع آوری اطلاعات مشتریان و همینطور سابقه دریافت و پرداخت ها و موجودی انبارها احساس می شود. تمام این امکانات در نرم افزارهای CRM قابل دسترسی می باشند.
در دوره ی مدرن امروزه لازم است تا مدیریت و کنترل فرآیندهای سازمان ها بصورت دقیق تر، کم هزینه تر و سریعتر انجام گیرند و به همین منظور نرم افزارهای سی آر ام تقریبا به تمامی مشاغل ورود کرده اند.

قصد داریم به مرور برای هریک از این مشاغل به طور مفصل کاربردهای نرم افزار سی ار ام را به صورت تخصصی بیان کنیم تا صاحبان هر کسب و کار با دیدی گسترده بتوانند برای مدیریت و تسهیل فرآیند های مجموعه ‌ی خود تصمیم گیری کنند. اگرچه بسیاری از این کاربردها در مشاغل مختلف همپوشانی داشته و یکسان می باشند، ولی ویژگیهای منحصربفرد این نرم افزار به تمامی مشاغل اجازه می دهد تا این سیستم را متناسب با نیاز خود شخصی سازی کنند.

CRM در صنعت واردات مصالح و تجهیزات ساختمانی، املاک، هوشمندسازی خانه، آسانسور، تهویه مطبوع و لوله و اتصالات

30 روز استفاده رایگان از تمام قابلیت های نرم افزار CRM پیام گستر

همین حالا برای دریافت رایگان نسخه پیشرفته نرم افزار CRM پیام گستر اقدام کنید.

شروع کار با CRM پیشرفته
و یا دریافت مشاوره رایگان 021-49714

با توجه به اتمام ساعت کاری

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید نرم افزار CRM فرم زیر راتکمیل نمایید، تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس برقرار نمایند.