۴ مزیت نرم افزارهای مدیریت فروش برای کارشناسان و مدیران - بلاگ

مزیت-نرم-افزار-فروش-برای-مدیران-و-کارشناسان

۴ مزیت نرم افزارهای مدیریت فروش برای کارشناسان و مدیران

وقتی سخن از حرفه پر مشغله می شود، بی شک فعالان در زمینه فروش در رده یکم تا پنجم لیست قرار می گیرند. مدیریت فروش آسان نیست. کارشناسان و مدیران فروش همیشه با وظایفی چون شرکت در قرارهای کاری، بازاریابی تلفنی و فعالیتهای این چنینی مشغول هستند. و البته مهمتر از همه باید به اهداف فروش دست پیدا کنند. به همین دلیل بخش مهمی از مدیریت فروش این است که بتوانند از وضعیت فروش و مشتریان، گزارش ها و تحلیل هایی متناسب ارائه دهند تا در صورت عدم موفقیت بتوانند دلایل اصلی را ریشه یابی و سپس برطرف کنند.

با توجه به نوع حرفه کارشناسان و مدیران فروش، ارائه منظم رکوردها و پیش بینی وضعیت بازار شاید کار بسیار زمانبر و دشواری باشد اما نرم افزارهای مدیریت فروش این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده اند. حال قابلیت این پلتفرم ها به مدیریت فروش چه کمکی می کند؟

۱- عملکردتان به سوی هدف را ارزیابی کنید.

در ابزار مدیریت فروش، شما قادر خواهید بود روند پیشرفت به سوی اهداف فروشتان را چک کنید. بدین معنی که،می توانید عملکردتان را ازریابی کنید و اگر لازم است اصلاحاتی را انجام دهید. برای مثال داشبورد مدیریت فروش به شما نشان می دهد که چه زمانی باید روی ایجاد فرصت های فروش کار کنید یا برعکس، پیشنهادات فروش ویژه را برای حفظ سرمایه ببندید.

۲- نمای ۳۶۰ درجه از میزان فروشتان داشته باشید.

ابزار مدیریت فروش می تواند وضعیت فروش را از چندین زاویه مختلف به نمایش بگذارد. برای مثال، شما قادرید میزان فروش ماه پیش را با ماه جاری مقایسه کنید و روند کاهش یا افزایش فروش را با جزئیات بررسی کنید.

همچنین در یک نرم افزار مدیریت فروش، می توانید از قابلیت چک کردن فعالیت های انجام شده و فعالیت های پیش رو در هفته های آتی را استفاده، و مشاهده کنید که چقدر از برنامه خود جلو یا عقب هستید.

۳- فروشتان را در پیش چشمانتان نمودار کنید.

داشبوردهای مدیریت فروش می توانند تصویر کلی از فروش را به صورت چارت و نمودار های مختلف به شما ارائه دهند. بدین معنی که می توانید با کمک اشکال و ارقام به راحتی از میزان فروش و سود باخبر شوید و یک گزارش کلی از وضعیت بگیرید.

۴- مشتریانتان را بیشتر و بهتر بشناسید.

جدا از بحث مالی و ثبت دقیق اسناد مالی، یکی از کارهایی که نرم افزار مدیریت فروش انجام می دهد، این است که برای هر یک از مشتریان یک پروفایل درست می کند. این پروفایل به شما کمک می کند اطلاعاتی که ممکن است همیشه به آن نیاز پیدا کنید را ثبت کنید. برای مثال زمانی که شما می خواهید بدانید آخرین خریدی که از سمت مشتری تان انجام شده، شامل چه مواردی است بوده است، این پروفایل برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

جمع بندی

استفاده از هر نوع راهکار نرم افزاری، تسهیل عملکرد فعالیت های روزمره را به همراه خواهد داشت. در این میان برای فرایندهای فروش و بازاریابی، سیستم های نرم افزاری مانند سی ار ام، رویکرد اصلی خود را در امکان تعامل هر چه بیشتر با مخاطبان و امکان گردآوری داده و اطلاعات از آنها برای تصمیم گیری های استراتژیک قرار داده اند.

همانند تعریفی که از crm چیست وجود دارد، مزایا و کاربرد مدیریت ارتباط با مشتریان در جلب رضایت مشتری از طریق ارائه خدمات مناسب به او و همراهی مخاطبان کسب و کار تا تبدیل شدن آنها به خریدارانی قطعی و مشتریانی وفادار است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *