راهنمای خرید نرم افزار CRM 💫چطور یک CRM مناسب انتخاب کنیم ؟

راهنمای خرید نرم افزار CRM

راهنمای خرید نرم افزار CRM 💫| چطور یک سی آر ام مناسب انتخاب کنیم ؟

همه‌ کسب و کارها بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که باید برای فروش بهتر و مدیریت شفاف تر در سازمان خود از نرم افزار CRM استفاده کنند. استفاده از یک نرم افزار CRM بسیار منطقی و قابل توجیه است اما مشکل اینجاست که چگونه یک CRM متناسب با نیازهای خود انتخاب کنیم؟ این سوال به این خاطر مطرح می‌شود که بسیاری از کسب و کارها پس از آگاهی از قیمت نرم افزار CRM برخی شرکت های ارائه کننده و خرید آن در مدت کوتاهی متوجه ناکارآمدی محصول خریداری شده می‌شوند و دست به شکوه و شکایت از محصول خریداری شده می‌زنند. در بسیاری از مواقع نرم افزار خریداری شده نمی‌تواند نیازهای سازمان را ارضا کند و به عبارتی قابلیت های لازم را ندارد که این ناشی از عدم اطلاع از یک نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) متناسب با نیازهای هر سازمان است. در مطلب راهنمای خرید نرم افزار crm با ما همراه باشید تا با خیال راحت با چالش های خرید نرم افزار crm برای سازمانتان روبرو شوید.

اصول اولیه انتخاب نرم افزار CRM

مسلما هیچ کس به صورت عمدی برای کسب و کار یا بیزنس خود تصمیم اشتباه نمی گیرد ❗ در واقع اگر اشتباه صورت بگیرد قطعا به دلیل عدم دانش کافی در مورد موضوعی است که برای آن هزینه می کنند. طبیعت نرم افزار CRM ساده کردن فرآیند کارها است و  اگر به کمک آن، این نتیجه حاصل نشود، می توان گفت که کسب و کار عملا با ضرر مواجه می شود. در نتیجه بهتر است قبل از انتخاب، با معیارهای انتخاب صحیح نرم افزار سی آر ام آشنا شوید. ۶ راهنمای خرید نرم افزار CRM به شرح زیر است:

اصول انتخاب نرم افزار CRM

۱- برای خرید نرم افزار CRM ابتدا نیازها و اهدافتان را شفاف کنید.

ظرفیت هر نرم افزار CRM با دیگری متفاوت است. بنابراین برای خرید نرم افزاری که قابلیت های مورد نظر شما در آن وجود داشته باشد، باید ابتدا نیازهای کسب و کار خود را شناسایی کنید. شناسایی نیازها یعنی کاملا واضح بدانید در کدام بخش های سازمان ضعف دارید و نرم افزار مدیریتی مانند سی آر ام پیام گستر باید آشفتگی کدام قسمت را سر و سامان دهد تا بتوانید CRM متناسب با نیازهای خود را تهیه کنید.

۲- از آموزش های مرتبط برای پرسنل غافل نشوید.

تغییری که نرم افزار CRM در یک سازمان ایجاد می کند، بسیار اساسی و گسترده است. بنابراین لازم است تا تمامی پرسنل در بخش های مختلف را برای این تغییر اساسی آماده کنید. برای مثال اگر قصد دارید تا با استفاده از نرم افزار CRM به ارائه خدمات پشتیبانی فروش بپردازید، باید کارشناسان و متخصصین این حوزه را استخدام کنید و یا آموزش های لازم را به آنها ارائه کنید.

۳- پیش از خرید CRM راجع به انواع نرم افزار CRM اطلاعات کامل کسب کنید.

بر حسب نیاز های سازمانتان می توانید انتخاب کنید که نرم افزار شما CRM ابری (Cloud based) و یا نرم افزاری (all premise) باشد. چرا که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

۴- بعد از ارزیابی های مختلف، تصمیم نهایی را بگیرید.

پس از بررسی معیارهای فنی، سازمانی، پشتیبانی و همچنین تعرفه نرم افزار CRM مجموعه های مختلف، و اقدام به خرید CRM، باید توجه داشته باشید که شما در واقع با این کار از سرمایه نقدی و انسانی سازمان خود هزینه می کنید تا در آینده سود بیشتری کسب کنید. پس به عنوان آخرین نکته پیش از خرید نرم افزار CRM، تعیین نرخ بازگشت سرمایه ROI مطلوب را باید در نظر بگیرید. با تحقیق بیشتر در مورد نرخ بازگشت سرمایه در CRM های مختلف، حتما انتخاب تان را به سرانجام برسانید.

۵- پیش از خرید CRM حتما از ارائه کننده‌ی آن نرم افزار crm مشاوره حضوری بگیرید.

توجه داشته باشید که در ایران، CRM های مختلفی توسط تامین کنندگان ارائه می‌شود. برخی از آنان کاملا بومی و داخلی است، برخی از آنها هم یا نرم افزار کپی شده از نمونه خارجی و یا در مواردی نسخه غیرقانونی نمونه خارجی است که ریسک بالایی را متوجه سیستم مدیریتی شما می‌کند. دقت کنید که پس از بررسی های گوناگون و هنگامی که متقاعد شدید که یک نرم افزار برای شما مناسب است، حتما باید درخواست مشاوره و ارائه حضوری نرم افزار را داشته باشید. این کار باعث می شود تا بتوانید پاسخ  ابهامات ذهنی و سوالات حساس مربوط به CRM را شفاف تر دریافت کنید. ذهنیات شما باید با واقعیت نرم افزار منتخب همخوانی داشته باشد. همچنین از اصالت نرم افزار خود و پشتیبانی واقعی آن مطمئن شوید.

۶- در صورت وجود نسخه رایگان (دمو) برای نرم افزار، حتما پیش از خرید آن را امتحان کنید.

اغلب نرم افزارهای CRM فارسی برای آشنایی با محیط نرم افزار و ایجاد تجربه مثبت خرید و اطمینان مشتری، نسخه ای از نرم افزار را به صورت رایگان و با امکانات یا مدت محدود در اختیار کاربران قرار می دهند. برای مثال نرم افزار CRM پیام گستر، امکان استفاده از  تمامی امکانات CRM را به مدت ۳۰ روز  فراهم ساخته است. بنابراین قبل از پرداخت هزینه  CRM حتما نسخه دمو را امتحان کنید.

ویژگی های مناسب ترین نرم افزار CRM برای خرید :

همانطور که اشاره شد، تنوع نرم افزار های CRM بسیار زیاد است و مشتریان در هر CRM به دنبال ویژگی های مد نظر کسب و کار خود هستند. به طور کلی لازم است ویژگی های زیر را در نرم افزارهای CRM در نظر داشت:

  • فضای گرافیکی کاربر پسند  نرم افزار
  • وجود نسخه رایگان یا نسخه آزمایشی
  • امکان مدیریت فروش، بازاریابی و تبلیغات
  • وجود ابزار BPMS یا مدیریت فرآیندهای کاری
  • قابلیت یکپارچگی با سایر نرم افزارها
  • امکان مدیریت تلفن، اس ام اس و ایمیل
  • دارا بودن نسخه موبایل برای سهولت دسترسی
  • قابلیت ارتقا نرم افزار و افزودن ماژول و ابزار
  • مشاوره رایگان اولیه و پشتیبانی ۲۴ساعته
  • تناسب قیمت با امکانات ارائه شده

✅ اهمیت مدیریت و طراحی فرآیند روند کار(BPMS)

یکی دیگر از ویژگی هایی که برای مدیران و صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ ارزش تلقی می شود امکان طراحی فرآیندهای درون و برون سازمانی به صورت گرافیکی و سپس پیاده سازی آن است.

نرم افزار ارتباط با مشتری (نرم افزار CRM) پیام گستر به شما این امکان را می دهد تا بدون پیش نیاز دانش فنی، ضمن مدلسازی و طراحی چرخه ها، فرآیندهای مختلف را نیز ادغام نموده و روند پیگیری را منطبق بر سیاست های خود پیاده سازی نمایید.

همان طور که می دانید یک BPMS موفق، سیستمی است که کاملا منطبق با چرخه بهبود کیفیت دمینگ باشد، یعنی به منظور بهبود مستمر فرآیندها بتوانیم چند فرآیند را در دل یکدیگر جای دهیم. با این رویکرد نرم افزار CRM پیام گستر، این ویژگی را دارد که تا چند چرخه مختلف را داخل یکدیگر طراحی کنید. در زمینه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) نیز پیام گستر رهبری خود را در بین نرم افزارهای مشابه مدیریت ارتباط با مشتری حفظ نموده است.

✅ CRM همیشه در دسترس

دارا بودن این مزیت که تمامی کاربران بتوانند در هر زمان و هر مکان  به حساب خود دسترسی داشته باشند هزینه ها را کاهش داده و موجب افزایش اثربخشی می‌شود. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) پیام گستر این امکان را به صورت کاملا واکنش گرا (Responsive) ارائه نموده که این امر موجب می‌شود تا با تمام دستگاه‌ها اعم از موبایل، تبلت و انواع کامپیوتر قابل استفاده باشد. این امکان به دو صورت قابل پیاده سازی است:

  • نصب و راه اندازی کنسول نرم افزار بر روی سرور یا یک کامپیوتر داخل سازمان
  • نصب و راه اندازی کنسول نرم افزار بر روی یک سرور اختصاصی خارج از محیط سازمان

داشتن امکان ویرایش تحت وب در نرم افزار CRM پیام گستر از مزایای ارزنده ای است که به این محصول نسبت به اکثر رقبای خود برتری بخشیده است. با این امکان بدون نصب نرم افزار CRM بر روی تک تک سیستم ها و همچنین پرداخت هزینه اضافی نسبت به سرویس های ابری (Cloud) کاربران قادر خواهند بود تا در هر لحظه و هر مکان به تمام امکانات در نرم افزار CRM دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، برای استفاده از نرم افزار CRM پیام گستر نیازمند اتصال به اینترنت نبوده و به صورت آفلاین (offline) نیز می توانید به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM) پیام گستر دسترسی داشته باشید.

پیام گستر، پرچمدار CRM در ایران

برخورداری از مهندسین و متخصصین داخلی در تیم فنی برای پشتیبانی همه جانبه از نرم افزار، ارائه‌ی ماژول های پیشرفته برای مدیریت هر چه کامل تر منابع داخلی و خارجی شرکت، به همراه گزارش های تحلیلی ویژه از عملکرد پرسنل، تیم ها و سازمان، پیام گستر را به عنوان لیدر صنعت فناوری اطلاعات در حوزه نرم افزارهای مدیریتی در ایران مطرح کرده است.

در-مسیر-حفظ-جایگاه-رهبری نرم افزار های CRM

به‌روز نگه داشتن دائمی نرم افزار، طراحی امکانات ویژه متناسب با نیاز روز مدیران و ساده تر کردن نحوه کار با نرم افزار برای کاربران، تمایز پیام گستر در بین سایر ارائه کنندگان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را حاصل شده است. قابلیت ایجاد سایت و همچنین فروشگاه آنلاین توسط این نرم افزار، از دیگر ویژگی های منحصربفرد CRM پیام گستر است. پیام گستر همچنین در تدوین استراتژی قیمت نرم افزار CRM، خود را متعهد به اصل مشتری مداری می‌داند و تعرفه نرم افزار CRM خود را مطابق با استانداردها قرار داده است.

اهمیت نرم افزار CRM

گاهی اوقات، سازمان ها پس از خرید CRM نمی توانند از تمام امکانات آن بهره‌مند شوند و همین موجب می‌شود تا صاحبان کسب و کارها دور نرم افزارهای CRM را خط بکشند و از خیر استفاده از آن بگذرند

اهمیت-نرم-افزار-CRM

دلیل اصلی بروز چنین معضلی عدم وجود دانش مورد نیاز برای استفاده از CRM در سازمان است که اشخاص را با سردرگمی در استفاده از آن مواجه می‌کند. نرم افزار پیام‌گستر افزون بر امکان استفاده از نسخه دمو (Demo) بخش بزرگی از تمرکز خود را بر روی پشتیبانی و آموزش کار با نرم افزار CRM کرده است و امکان آموزش رایگان مشتریان را به صورت وبینار (webinar) محیا کرده است. همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های مختلف به صورت حضوری و غیر حضوری (آنلاین) و همچنین پشتیبانی فعال و دائمی پیام گستر، پیامی را به گوش مخاطب خود می‌رساند:

«شما در استفاده از پیام گستر تنها نیستید»

این امکانات دست به دست هم داد تا پیام گستر شعار “فناوری بر مدار مشتری” را برای خود برگزیند و و مورد تایید مشتریان نیز قرار گیرد.

این تمام ماجرای خرید CRM نیست!

نرم افزار CRM پیام گستر با امکان همگام سازی فوق العاده، این قابلیت را داراست که به تمام نرم افزارهای دیگر متصل (Sync) شود، تا سازمان ها بتوانند از این طریق اطلاعات داخل نرم افزارهای دیگر را استفاده و تحلیل نمایند. ظرفیت همگام سازی نرم افزار  CRM پیام گستر به حدی بالاست که در این مسیر هیچ رقیبی را مقابل خود نمی‌بیند.

راهنمای خرید نرم افزار crm

پیام گستر با توجه به ابعاد سازمان ها و کسب و کارها پکیج های مختلفی را در نظر گرفته تا سازمان ها بتوانند متناسب با نیاز خود بسته های خود را انتخاب کنند و از صرف هزینه های اضافی جلوگیری شود. همچنین سازمان ها می توانند پس از خرید CRM پیام گستر با توجه به نیاز خود امکانات بیشتری را تحت عنوان ماژول های تکمیلی دریافت کنند. شخصی سازی این نرم افزار بسته به سلیقه‌ی کاربران، باعث جلوگیری از خستگی زودرس کارمندان از CRM است که به قابلیت های پیام گستر افزوده است. مطمئنا قیمت CRM یکی از دغدغه های به حق اکثر سازمان هاست. تناسب ماژول های ارائه شده با قیمت آنها یکی از ویژگی هایی است که در لیست قیمت CRM پیام گستر به آن توجه شده است. پیام گستر به عنوان ارائه دهنده بهترین نرم افزار CRM در ایران توانسته جایگاه خوبی در بین سازمان ها کسب کرده و برای شرکت های فعال حوزه تولید نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان به یک الگوی موفق بدل شود. این نرم افزار در یک نسخه استاندارد (تا ۵۰ کاربر) برای شرکت های کوچک و متوسط، و یک نسخه پیشرفته (بیش از ۵۰ کاربر) برای سازمان های بزرگ، ارائه شده است. همچنین امکان انتخاب هر ماژول با توجه به نیاز های شرکت و افزودن آن به نسخه مدنظر، شرایطی را برای سفارشی سازی CRM و صرفه‌جویی در هزینه ها فراهم کرده است. جدول زیر تفاوت ماژول های موجود و قابل انتخاب در هر نسخه را بررسی می‌کند.

مقایسه نسخه استاندارد و نسخه پیشرفته نرم افزار CRM پیام گستر:

ماژول ها

نسخه استاندارد

نسخه پیشرفته

⭐مدیریت ارتباط با مشتری⭐
CRM مقدماتی  
CRM پیشرفته سازمانی  
باشگاه مشتریان و وفاداری
اپلیکیشن موبایل استاندارد  
اپلیکیشن موبایل پیشرفته  
افزودن کاربر
افزودن زبان
⭐تبلیغات⭐
فکس هوشمند
ایمیل هوشمند
پیامک هوشمند
مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی
بانک اطلاعاتی مخاطبان
⭐فرآیند⭐
فرم ساز
BPMS و چرخه‌ساز هوشمند
بسته فرآیند پیشرفته  
⭐مرکز تماس⭐
ارتباط با دستگاه‌های Caller ID
ارتباط با مراکز سانترال
ارتباط با مراکز VoIP
ضبط مکالمات
رویداد تماس
داشبورد مرکز تماس
اپلیکیشن نظارت و ضبط مکالمات
بسته مرکز تماس پیشرفته  
⭐مدیریت داخلی⭐
انبارداری
مدیریت خرید
مدیریت فروش
دریافت و پرداخت
مدیریت لیست قیمت ها
مدیریت فرصت ها
مدیریت قرار ملاقات پیشرفته  
بسته شخصی سازی  
ارتباط با Power BI  
گزارش ساز پیشرفته
⭐اتوماسیون و پشتیبانی  
مدیریت درخواست های مشتری
مدیریت قراردادها
حکم های سازمانی
سایت ساز و فروشگاه آنلاین
لینک پرداخت الکترونیکی
بسته استقرار
⭐یکپارچه سازی⭐
یکپارچگی با سیستم مالی راهکاران
یکپارچگی با سیستم مالی همکاران
یکپارچگی با سیستم مالی تدبیر
یکپارچگی با سیستم مالی پیوست
یکپارچگی با سیستم مالی سپیدار
ارتباط با نرم افزار ژنیک
ارتباط با نرم افزار فرانگر
 

⚡با مراجعه به صفحه “سفارشی سازی قیمت CRM“، شما می‌توانید با انتخاب نسخه استاندارد یا نسخه پیشرفته، با توجه به نیاز سازمان خود، ماژول های مورد نظر را خریداری کنید.

💡 سوالات متداول در خصوص خرید نرم افزار CRM

  • چرا باید CRM بخریم؟

بسیاری از کسب و کارها نیازمند کنترل هزینه های اضافی و بالا بردن رضایت مشتریان و فروش خالص خود هستند. نرم افزار سی آر ام، راهکاری است که می تواند با ایجاد یک شبکه پویا از پرسنل و مشتریان، این آرزو را محقق کند. 💡 برای مثال نرم افزار سی آر ام پیام گستر شامل ابزارهایی چون فروش، بازاریابی، اتوماسیون و خدمات مشتریان است که به افزایش رضایتمندی مشتریان و فروش بیشتر کمک می کند.

  • چگونه سی آر ام بخریم؟

خرید سی آر ام نیاز به شناخت دقیق ویژگی های مورد نیاز دارد. به طور کلی برای خرید نرم افزار CRM در درجه اول باید نیازهای شغلی و عملکردی خود را تعریف کنید، ترکیب نیروی انسانی خود را برای نرم افزار سی آر ام بچینید، گزینه های مختلف را بررسی کنید، نرم افزار CRM مورد نظرتان را انتخاب کنید، با تامین کننده تماس بگیرید و حتما درخواست ارائه حضوری کنید، در صورت وجود نسخه رایگان یا دمو حتما نرم افزار را امتحان کنید و سپس با دریافت مشاوره فنی و فروشی اقدام به خرید سی آر ام نمایید.

  • از کجا نرم افزار CRM بخریم؟

برخی از تامین کنندگان نرم افزار سی آر ام، نرم افزار تحت وب، و برخی دیگر نرم افزار تحت فضای ابری ارائه می دهند. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. این شرکت ها را بیابید، و نرم افزار مورد نظر خود را خریداری کنید.

  • بهترین نرم افزار سی آر ام کدام است؟

ویژگی های منحصر به فرد برای بهترین نرم افزار سی آر ام عبارتند از داشتن فضای کاربری آسان، خدمات پس از فروش و پشتیبانی کامل، امکان مدیریت فروش، بازاریابی و تبلیغات و قابلیت ارتقا نرم افزار.