ایمیل مارکتینگ چیست + طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ با CRM

ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

هرآنچه لازم است از ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) و نتایج درخشان آن بدانید!

امروزه، متخصصین بازاریابی تأکید زیادی بر چت‌بات‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر فرصت‌های جدید برای ارتباط با مشتریان خود دارند؛ اما روش‌های ارتباطی نوین نباید شما را از یکی از قدیمی‌ترین و درعین‌حال مؤثرترین کانال‌های اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب دور کند. شاید از خود بپرسید که آیا بازاریابی ایمیلی(ایمیل مارکتینگ)، هنوز هم یک استراتژی بازاریابی ارزشمند است؟ جواب به‌طورقطع بله است.

در حقیقت، ایمیل به‌ازای هر۱ دلار هزینه شده، ۳۸ دلار بازگشت سرمایه دارد و این نرخ ROI، حیرت‌انگیز است و آن را به یکی از مؤثرترین گزینه‌های موجود تبدیل می‌کند. (منبع)

اگر هنوز هم در استفاده از ایمیل و برگزاری کمپین‌های ایمیل مارکتینگ مردد هستید؛ مطالعه این مقاله به شما نشان می‌دهد که استفاده از ایمیل در بازاریابی، کماکان چه قدرتی می‌تواند داشته باشد.

۴۰ درصد از بازاریابان B2B می‌گویند خبرنامه‌هایی که از طریق ایمیل به مخاطبان ارسال می‌شود؛ مهم‌ترین عامل موفقیت آن‌ها در بازاریابی محتوایی است و ۷۳ درصد از کسب‌و‌کارها ارتباط از طریق ایمیل را ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، ۹۹٪ از مصرف‌کنندگان هر روز ایمیل خود را بررسی می‌کنند و به طور روتین، استفاده از این روش را برای آگاهی از برندها و محصولات موردنظر خود ترجیح می‌دهند. (منبع)

ایمیل مارکتینگ فرایند هدف قراردادن مخاطبان و مشتریان از طریق ایمیل است

ایمیل مارکتینگ فرایند هدف قراردادن مخاطبان و مشتریان از طریق ایمیل است و با ارائه اطلاعات ارزشمند و ارسال محتوای کاربردی به مشترکان و مشتریان به افزایش نرخ تبدیل و درآمد شما کمک می‌کند.

گاهی لازم است برای کاربران جدید، پیام خوشامدگویی بفرستید، گاهی نیاز دارید تا افزایش آگاهی از برندتان را بیشتر کنید و گاهی اوقات هم به دنبال این هستید که مشتری دوباره از شما خرید کند.

روش‌های زیادی برای استفاده از بازاریابی از طریق ایمیل وجود دارد از قبیل:

  • ایجاد ارتباط از طریق تعامل شخصی با مشتریان
  • افزایش آگاهی از برند
  • به اشتراک‌گذاری خبرنامه یا محتوای مربوط به وبلاگ یا داده‌های مفید و سایر محتواها
  • ایجاد سرنخ
  • تبلیغ محصول و خدمت
  • پرورش سرنخ‌ها با ارائه محتوای ارزش‌آفرین

اهم مزایای ایمیل مارکتینگ

  • ایجاد محتوای شخصی‌سازی شده
  • دریافت بازخورد از دریافت‌کننده‌های ایمیل
  • افزایش فروش
  • تعامل مؤثر با مخاطب
  • افزایش لید
  • زمان‌بندی ارسال ایمیل
  • هدف‌گیری مستقیم

از مزایای ایمیل مارکتینگ رشد ترافیک وب‌سایت و افزایش لید است

آمارهای تامل‌برانگیز بازاریابی از طریق ایمیل

  • روزانه ۳٫۹ میلیارد کاربر ایمیل در جهان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۲۴ به ۴٫۴۸ میلیارد نفر برسد.
  • ۳۵٪ از متخصصان کسب‌وکار، ایمیل خود را از طریق تلفن همراه خود بررسی می‌کنند.
  • بازاریابانی که از کمپین‌های بخش‌بندی شده (متناسب با رفتارها، نیازها و علایقمشتریان) استفاده می‌کنند؛ به میزان ۷۶۰٪ افزایش درآمد خواهند داشت.
  • ۳۵٪ از بازاریابان هفته‌ای ۳ تا ۵ ایمیل به مشتریان خود می‌فرستند.
  • ۷۸٪ از بازاریابان طی ۱۲ ماه گذشته، افزایش تعامل با مخاطبان خود را از طریق ایمیل مشاهده کرده‌اند. (روش به لحاظ ادبی کار بشه)
  • ۸۰٪ از متخصصان کسب‌و‌کار معتقدند که بازاریابی از طریق ایمیل باعث افزایش مشتریان می‌شود.
  • ۵۹٪ از پاسخ‌دهندگان می‌گویند ایمیل‌های بازاریابی بر تصمیم خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
  • ۳۱٪ از بازاریابان B2B می‌گویند خبرنامه‌های ایمیل بهترین راه برای پرورش سرنخ است.
  • ۱۶٪ از کل ایمیل‌ها هرگز وارد صندوق ورودی نمی‌شوند.
  • ۸۷٪ از بازاریابان B2B معتقد هستند، ایمیل یکی از برترین کانال‌های توزیع ارگانیک رایگان است.
  • ۹۰٪ از بازاریابان محتوا می‌گویند تعامل با ایمیل بهترین معیاری است که آنها برای اندازه‌گیری عملکرد محتوا دنبال می‌کنند.
  • ۵۹٪ از بازاریابان می‌گویند ایمیل، بزرگ‌ترین منبع بازگشت سرمایه آن‌ها است. (منبع)

کاربرد ایمیل در بازاریابی قطره‌ای (دریپ مارکتینگ)

در دریپ مارکتینگ، مخاطبان شما به طور پیوسته اطلاعاتی را کسب می‌کنند که برایشان مفید است اما در آن اطلاعات غرق نمی‌شوند. در واقع در این روش، به‌گونه‌ای برای ذهن مخاطب، محتوا آماده می‌کنید که هنگام خرید، برند شما را به یاد آورد. این نوع از بازاریابی مبتنی بر عملکرد کاربر است. مانند ایمیل خوشامدگویی، یادآوری سالگردها، توصیه برای خرید آگاهانه‌تر و… مثلاً هنگام ارائه محصولات و خدمات جدید خود به بازار، بروشوری از آن را برای مشتریان ارسال و آن‌ها را از محصولات جدید خود، آگاه و یا آن‌ها را تشویق کنید که دوباره از خدمات و محصولات شرکت خریداری کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از روش بازاریابی قطره‌ای یا دریپ مارکتینگ زمان صرف‌شده برای فروش محصول یا خدمات را تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهد. دریپ مارکتینگ باعث می‌شود نام برند شما همیشه در ذهن مخاطب، تازه باقی بماند و هنگام خرید، مشتریان نام شما را به یاد بیاورند و از شما خرید کنند.

۸۰٪ از متخصصان کسب‌و‌کار معتقدند که بازاریابی ایمیلی باعث افزایش مشتریان می‌شود.

در ادامه، به چند نمونه موفق ایمیل مارکتینگ می پردازیم:

Brooks Sports

عنوان کمپین: پیروزی دزیره لیندن در ماراتن بوستون

وقتی دزیره لیندن در ماراتن بوستون ۲۰۱۸ پیروز شد، اولین زن آمریکایی بود که پس از ۳۰ سال توانسته بود به این عنوان نائل شود؛ بنابراین برای اسپانسر کفش و پوشاک او یعنیBrooks Sports بهترین فرصت بود تا همکاری مشترک با او را جشن بگیرد. آن‌ها یک کمپین ایمیلی طراحی کردند و به موفقیت شگفت‌انگیز او پرداختند و از این طریق علاوه بر اینکه وفاداری خود را به نمایش گذاشتند؛ برای محصولی که بهترین کاربران آن را انتخاب کرده بودند هم، ارزش افزوده ایجاد کرد.

نکته جالب‌توجه در این ایمیل، دکمه آبی‌رنگ (CTA) در قسمت پایین ایمیل بود که روی آن نوشته شده بود: «مشاهده محصولات مورد استفاده دزیره» و چه چیزی بهتر از محصولاتی که قهرمان افسانه‌ای آمریکایی از آن استفاده کرده بود می‌توانست موردتوجه قرار بگیرد؟

Dropbox

عنوان کمپین: فعالیت مجدد کاربر

گاهی اوقات کاربران در مدت زمانی طولانی از یک سرویس یا خدمات شرکت استفاده نمی‌کنند. در چنین مواقعی، بازاریابان می‌توانند از ایمیل مارکتینگ برای جذب کاربران استفاده کنند.

Dropbox برای این کار یک ایمیل ساده، واضح با عنوان «دوباره به ما برگردید!» طراحی و اعلام کرد که نمی‌خواهد مزاحم کاربر شود؛ ولی در واقع، با یک ایمیل کوتاه و جذاب، برند وجود خودش را به کاربران معرفی کرد.

Cook Smarts

عنوان کمپین: خبرنامه هفتگی محصولات

این شرکت هر هفته در قالب یک خبرنامه دستورهای جالب‌توجه را در قالب یک برنامه غذایی برای کاربران خود ارسال می‌کند و کاربران واقعاً طرف‌دار ایمیل‌های آن هستند. هر پیام دارای سه بخش مجزا است: یکی برای منو، دیگری برای نحوه آشپزخانه (؟) و در نهایت نکات جالب مرتبط.

این ایمیل‌ها قابل اشتراک هستند و با یک دکمه CTA جذاب «برای یک دوست بفرستید»، به مشترکان خود یادآوری می‌کند که ایمیل‌های خود را با دوستان، خانواده یا همکاران خود به اشتراک بگذارید.

Warby Parker

عنوان کمپین: ترغیب به خرید مدل جدید محصول

چه چیزی بهتر از نسخه جدید یک عینک است؟ کارکنان Warby Parker این موضوع را از طریق ایمیل به مشتریان خود اعلام کردند. عنوان ایمیل این بود: «اوه، اوه، نسخه شما در حال منقضی شدن است» و در ادامه ایمیل این موضوع ذکر شده بود که اگر نمی‌دانید برای تمدید اشتراک خود به کجا مراجعه کنید، اطلاعات یک اپتومتریست در این ایمیل است. پس هیچ بهانه‌ای برای عدم خریداری عینک جدید وجود ندارد!

طراحی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ به کمک نرم‌افزار CRM

کمپین ایمیل مارکتینگ به کمک CRM به شما کمک می‌کند تا روی اشخاص یا شرکت‌های واقعی متمرکز شوید، مخاطب‌های خود را شناسایی کنید، با عادات خرید آن‌ها آشنا شوید و برای آن‌ها ایمیل شخصی‌سازی شده، خودکار و زمان‌بندی شده ارسال کنید.

کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار CRM، با ایجاد امکان هدف‌گیری دقیق‌تر سرنخ‌ها، قابلیت انعطاف‌پذیری، سهولت استفاده و بالاترین نرخ ROI، به موفقیت کمپین شما کمک می‌کند.

کمپین ایمیل مارکتینگ در نرم افزار CRM و بالاترین نرخ ROI

ماژول ارسال ایمیل هوشمند نرم‌افزار CRM پیام گستر

ماژول ایمیل هوشمند نرم‌افزار CRM پیام گستر، با ثبت کلیه سوابق ارتباطی در پروفایل مخاطبان و ارائه بستری جهت ایجاد محتوای سفارشی، ارسال ایمیل را به‌صورت انبوه با قابلیت انتخاب زمان اجرا و به صورت کاملا شخصی سازی شده فراهم نموده و موجب افزایش میزان اثربخشی ارتباطات می‌گردد. همچنین گزارش مشاهده ایمیل‌ها توسط مخاطبان به کاربران نرم‌افزار ارائه خواهد شد و امکان تعریف لینک هوشمند بر روی دکمه CTA تعبیه گردیده تا بدین‌وسیله تحلیل رفتار مشتریان نیز صورت گیرد.

ویژگی‌ها

  • قابلیت ارسال ایمیل انبوه بدون محدودیت در تعداد
  • قابلیت ایجاد متن ایمیل به‌صورت Text یا استفاده از ادیتور html جهت تسهیل در طراحی صفحات و استفاده از عکس، لینک و …
  • قابلیت ارسال ایمیل به بانک‌های اطلاعاتی آماده، گروه‌های هدف مختلف و… بر اساس فیلترینگ دلخواه در موجودیت‌های مختلف
  • قابلیت ایجاد ایمیل با متن و عنوان سفارشی
  • قابلیت ایجاد لینک‌های سفارشی با قابلیت رصد کلیک بر روی آن‌ها

ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از پرطرفدارترین راهکارهایی است که کسب‌وکارهای مختلف در استراتژی‌های بازاریابی خود باید به آن توجه داشته باشند. هدف اصلی از ایمیل مارکتینگ افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش است. به یاد داشته باشید، مشترکان شما می‌خواهند از شما بشنوند و با شما ارتباط برقرار کنند. پس یک منبع واقعی باشید، ارزش‌آفرینی کنید و مطمئن باشید آن‌ها مشتاقانه منتظر بازکردن یک ایمیل جذاب از شما هستند.

سوالات متدوال

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ فرایند هدف قراردادن مخاطبان و مشتریان از طریق ایمیل است و با ارائه اطلاعات ارزشمند و ارسال محتوای کاربردی به مشترکان و مشتریان به افزایش نرخ تبدیل و درآمد شما کمک می‌کند”

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

  • ایجاد محتوای شخصی‌سازی شده
  • دریافت بازخورد از دریافت‌کننده‌های ایمیل
  • افزایش فروش
  • تعامل مؤثر با مخاطب
  • افزایش لید
  • زمان‌بندی ارسال ایمیل
  • هدف‌گیری مستقیم

چطور با نرم افزار مدیریت با مشتریان کمپین ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنیم؟

ماژول ایمیل هوشمند نرم‌ افزار سی ار ام پیام گستر، با ثبت کلیه سوابق ارتباطی در پروفایل مخاطبان و ارائه بستری جهت ایجاد محتوای سفارشی، ارسال ایمیل را به‌صورت انبوه با قابلیت انتخاب زمان اجرا و به صورت کاملا شخصی سازی شده فراهم نموده و موجب افزایش میزان اثربخشی ارتباطات می‌گردد. همچنین گزارش مشاهده ایمیل‌ها توسط مخاطبان به کاربران نرم‌افزار ارائه خواهد شد و امکان تعریف لینک هوشمند بر روی دکمه CTA تعبیه گردیده تا بدین‌وسیله تحلیل رفتار مشتریان نیز صورت گیرد.



2 نظر در مورد “هرآنچه لازم است از ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) و نتایج درخشان آن بدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *