آمار حیرت انگیز نرم افزار CRM در شرکت‌ها - بلاگ


آمار حیرت انگیز نرم افزار CRM در شرکت‌ها

به جرات می توان گفت جامع ترین نرم افزار سازمانی که قابلیت های مختلفی را در خود جای داده، نرم افزارCRM است و این قابلیتها برای تمامی کسب و کارهای در حال رشد ضروری و مهم تلقی می شود. آنها بدون داشتن سی آر ام، رقابت و رشد کسب و کار خود را دشوارتر از همیشه می بینند. با این حال، برخی از مشاغل هنوز نیاز به CRM را احساس نمی‌کنند و این فناوری متحول کننده را برنگزیده‌اند. اگر شما نیز در این دسته قرار گرفتید، این مقاله برای شما مناسب است. اما CRM چیست؟

کاربرد CRM به زبان ساده

به زبان ساده کاری که نرم افزار مدیریت مشتریان در یک سازمان انجام می دهد، این است که در وهله اول وظایف افراد را مشخص و طبقه بندی می کند و روابط بین آنها را در یک چهارچوب درست قرار می دهد. سپس با آغاز کار بازاریابی و فروش به افراد کمک می کند تا به جمع آوری داده های مشتریان احتمالی شان بپردازند. پس از این مراحل تعامل با مشتریان آغاز می شود و مسلما برای رفع پیچیدگی های ارتباطات به یک برنامه دقیق نیاز است. این برنامه را می توان در CRM تعریف کرد.

تعامل با مشتریان، با تبدیل آنها به مشتریان وفادار به وسیله تسهیلات ویژه ای که به آنها داده می شود، ادامه می یابد. در نتیجه چرخه تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان همیشگی به همین صورت تکرار خواهد شد. حال اگر در مورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیام گستر صحبت کنیم، قابلیت‌های ویژه ای چون مدیریت تبلیغات، گزارش گیری، اتوماسیون اداری، مدیریت چرخه ها و فرایند های سازمانی، همگام شدن اطلاعات با سایر نرم افزارهای مالی و اداری و … را نیز می توان به آن اضافه کرد.

چرا  CRM محبوب است؟

همینطور که شما مشغول خواندن این مقاله هستید، صنعت سی آر ام به طرزی حیرت آور در حال رشد است.  دلیل آن چیست؟

CRM اکنون  قلب هر تجارت در حال توسعه به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۸ نیز شاهد رشد نرم افزار CRM در دستگاه های تلفن همراه بودیم. این امر به مشاغل کمک می‌کند که از راهکارهای مبتنی بر فضای CRM ابری بطور فزاینده‌ای استفاده کنند و به کارمندان خود امکان دسترسی به نرم افزار از طریق دستگاه های هوشمند مورد نظر را بدهند.

کسانی که CRM را در سیستم کاری خود مستقر کرده‌اند، در پذیرفته‌شدن نرم افزار CRM توسط کارمندان و  رسیدن به اهداف فروش، پیشرفت چشمگیری داشته اند. طبق گفته Buyer Zone ۹۱٪ از شرکت هایی که بیش از ۱۱ نفر کارمند دارند، از نرم افزار CRM استفاده می کنند.

اما کدام آمارها مهمتر و قابل توجه تر هستند؟ با پیشروی در سال ۲۰۱۹ ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آمار هایی که در ادامه این مقاله به شما خواهیم داد، همه چیز را مشخص می کند.

نرم افزار CRM چه مزایایی دارد؟

موفقیت در فروش یک تلاش دو طرفه است یعنی شما باید روابط خود را با مشتریان پرورش بدهید و از ابتدا تا انتها تجربه خرید خوب را برای آنها تضمین کنید. به همین دلیل است که داشتن راهکار نرم افزاری CRM به عنوان بخشی از عملیات شما مفید واقع می‌شود.

به طور کلی، سیستم های نرم افزاری سی ار ام با ارائه نمایشی جامع به سوابق مشتری، این تلاش دشوار را ساده می‌کنند تا بتوانند پاسخ های شخصی شده ارسال کنند و با متن پاسخ دهند. تصور کنید آیا به شخصی که نمی‌تواند نام شما را به خاطر آورد گفتگو خواهید کرد؟ CRM tech این مشکل را بدون زحمت حل می‌کند.

  • تا ۴۶ درصد از تیم های فروش از استفاده گسترده از سیستم های CRM خبر می‌دهند. (کارآفرین ، ۲۰۱۸)
  • بازار جهانی نرم افزار CRM 120 میلیارد دلار ارزش دارد. (فوربس ، ۲۰۱۸)
  • ‌ ۱۳ درصد از شرکت ها می‌گویند که سرمایه گذاری در CRM در اولویت فروش امسال قرار دارد. (HubSpot، ۲۰۱۸)
  • ۶۵ درصد از شرکتها در ۵ سال اول فعالیت، سیستم CRM را در سازمان خود مستقر می کنند (به نقل از Nutshell)
  • ۸۱ درصد از کاربران CRM با استفاده از چندین دستگاه به نرم افزار دسترسی پیدا می کنند (به نقل از Nutshell)
دلیل اصلی ایجاد برنامه هایی چون CRM توسط برنامه نویسان، آسان تر کردن کار برای صاحبان مشاغل و کارمندان آنها است. در حقیقت، این راهکارهای نرم افزاری در صورت استفاده صحیح می توانند فروش و بهره وری تیم را در کنار سایر شاخص های مهم کاری افزایش دهند. نرم افزار مناسب نه تنها کاهش هزینه‌های کار و زمان صرف شده برای خدمت رسانی به مشتری را در بر دارد، بلکه می‌تواند وجهه بسیار خوبی از تجارت شما را به مشتریان قدیمی و مخاطبان آینده‌تان به نمایش بگذارد.

امکانات CRM می توانند از جهات مختلف مسیر آینده مشاغل را شکل دهد. با این حال به خاطر داشته باشید که پلتفرم های مختلفی برای بهره مندی از مزایای سی آر ام وجود دارد. به عنوان مثال راهکار  CRM پیام گستر برای تمامی مشاغل با اندازه و انواع مختلف طراحی شده است، یعنی چه استارت آپ ها و شرکت های کوچک و چه سازمانهای بزرگ با در نظر گرفتن نوع فعالیت و راهکار مورد نیاز می توانند از این کمکیار بیزنسی استفاده کنند.

اگر واقعاً می خواهید کارایی CRM را برای شرکت خود به حداکثر برسانید، ابتدا باید تمرکز اصلی تان را روی مزایای که مایلید در نهایت نصیبتان شود، بگذارید. در این صورت آن چیزی که از CRM می خواهید واضح جلوه می‌کند.

آمارهای مربوط به CRM

  • متوسط ​​بازده سرمایه گذاری (ROI) در نرم افزار CRM برای هر دلار خرج شده ۷۱/۷۱ دلار است. (به نقل از Nutshell)
  • برنامه های CRM می توانند به افزایش فروش تا ۲۹ درصد ، بهره وری فروش تا ۳۴ درصد و دقت پیش بینی فروش تا ۴۲ درصد کمک کنند. (به نقل از Nutshell)
  • ۷۴ درصد از کاربران نرم افزار CRM گفته اند که سیستم CRM به آنها امکان دسترسی بهتر به داده های مشتری را می‌دهد. (به نقل از Nutshell)
  • دسترسی به داده ها می تواند چرخه فروش را به طور متوسط ​​۸ تا ۱۴ درصد کوتاه کند. (Nucleus Research ، ۲۰۱۵)
  • تصمیم گیرندگان CRM از افزایش بهره وری تا ۱۴٫۶ درصد با قابلیت های CRM تلفن همراه خبر می‌دهند. (Nucleus Research ، ۲۰۱۲)
  • ۲۴ درصد فروشندگان بیشتر با برنامه موبایل CRM به سهمیه فروش سالانه خود دست می‌یابند. (به نقل از Nutshell)
  • ۴۷ درصد از کاربران CRM گفتند که CRM آنها تأثیر قابل توجهی در حفظ مشتری دارد. (به نقل از Nutshell)
  • ۴۷ درصد از کاربران CRM گفتند که CRM آنها تاثیر بسزایی در رضایت مشتری دارد. (به نقل از Nutshell)
  • دسترسی به داده ها برای فروشندگان چرخه فروش خود را ۸ تا ۱۴٪ کوتاه می‌کند. (منبع: Nucleus Research )
  • دسترسی به اطلاعات و دسته بندی مشتریان ۱۰۵% راحت تر از گذشته خواهد بود. بنابراین برنامه ریزی برای رفتار آن ها در خریدهای بعدی بهتر از همیشه انجام خواهد شد.
  • حفظ مشتریان وفادار و جذب سرنخ های جدید تا ۵۶% افزایش یافته و میزان رضایتمندی مشتریان را ۷۷% افزایش می دهد.
  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به ازای هر ۱ دلار هزینه، ۸.۷۱ دلار است. یعنی به ازای هر ۱ دلاری که شما سرمایه گذاری می کنید، ۸.۷۱ دلار به شما باز می گردد.
  • نرم افزار CRM  ۹۶% رضایت مشتریان را افزایش داده و باعث بهبود ارائه خدمات به مشتریان می شود.
  • نرم افزار CRM با بهره مندی از امکان BPMS (سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار)، تا ۶۹% موجب تسریع فرآیندهای مختلف سازمانی می شود.
  • ۶۵٪ مشاغل CRM را در ۵ سال اول خود انتخاب می‌کنند. (منبع: Capterra)

نیاز به نرم افزار CRM 

نیاز به نرم افزار CRM هرگز بیشتر از حال حاضر نبوده است و هر روز نیز افزوده خواهد شد. اگر هنوز از کاغذ برای مدیریت داده های خود استفاده می کنید و اطلاعات را به صورت دستی وارد صفحات نرم افزاری می کنید، امروز زمان آن رسیده که به دنبال یک CRM مناسب مانند نرم افزار پیام گستر باشید. با سی آر ام روند کار خود را ساده کنید و از موفقیت های تیمی حاصل از مدیریت زمان و هزینه لذت بیشتری ببرید. به منظور استفاده از این نرم افزار به مدت ۳۰ روز و کاملا رایگان، از طریق لینک دریافت دمو اقدام نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *