تغییر نقش در تیم فروش مدرن - بلاگ


تغییر نقش در تیم فروش مدرن

مفهوم فروش هزاران سال است که وجود دارد. از زمان سیستم‌های دادوستد باستانی و ارز اولیه، بشر همیشه تمایل ذاتی به ایجاد روابط تجاری برای کمک به دیگران و خود داشته است. با‌این‌حال، با توجه به تغییر فرهنگ بشری در طول تاریخ، نحوه انجام فروش ما نیز باید با تغییرات سازگار شود؛ شاید هیچ چیز بیشتر از ظهور فناوری دیجیتال بر نحوه‌‌ انجام کسب‌وکار ما تاثیر نداشته است.

عرصه فروش تغییر کرده است

تا چند وقت قبل، فروش شغلی بود که به کار دستی زیادی نیاز داشت. چه در رویدادهای شبکه‌ای، چه در مورد سرنخ‌های تماس‌های سرد یا حتی در فروش حضوری، شغل فروش همیشه نیاز به استقامت زیادی داشته است. درحالی‌که این ذهنیت تلاشگر هنوز وجود دارد، بیشتر کار درحال‌حاضر در عرصه دیجیتال انجام می‌شود.

تیم‌های فروش مدرن با موانع مدرن روبه‌رو هستند

محیط آنلاین جدید، اگرچه مسلماً راحت‌تر از تکنیک‌های گذشته است، اما مشکلات جدیدی هم به همراه دارد. داشتن تعداد زیادی از محل‌های جدید برای جستجوی سرنخ‌ها عالی است، اما روبه‌رو بودن با جایگاهی که دائماً در حال تغییر است (جایگاه مصرف‌کنندگان) می‌تواند به‌صورت فزاینده‌ای برای کارشناسان فروش دشوار باشد. در عین حال، پیش‌بینی نیازهای مشتری مهم‌تر می‌شود. در واقع ۷۸ درصد از تیم‌های فروش می‌گویند که بیشتر بر پیش‌بینی نیازهای مشتری متمرکز هستند و ۷۶ درصد همین را در مورد پیش‌دستی کردن می‌گویند.

چه ابزاری برای کمک به تیم‌های فروش برای غلبه بر این موانع وجود دارد‌؟

CRM ابزاری است که به ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و مشتریانشان کمک می‌کند. یک نرم افزار CRM مفید با جمع‌آوری، سازماندهی، ذخیره، تجزیه‌و‌تحلیل و بازیابی داده‌های مربوط به مشتری می‌تواند اطلاعاتی که برای شخصی‌سازی سفر فروش هرکدام از مشتریان نیاز است را در اختیار تیم فروش قرار دهد. ابزارهای سی آر ام یک دیدگاه جامع از کل فرایند فروش، تعاملات اولیه با مشتری و رفتار مشتری را در هر مرحله از Pipeline فروش به متخصصان فروش می‌دهد.

درحالی‌که ممکن است تمرکز اصلی CRM روی مشتریان باشد، می‌تواند برای افزایش بهره‌وری داخلی نیز مفید باشد. این امر می‌تواند CRM را به‌عنوان یکی از موثرترین ابزارها برای موفقیت در فروش تبدیل کند. در قسمت زیر توضیح داده شده است که چگونه پلتفرم‌های سی ار ام می‌توانند با موانع اصلی‌ فروش مدرن برخورد کرده و آن‌ها را حل کنند:

  1. تیم‌های فروش می‌توانند به‌طور موثر نیازهای مشتری را پیش‌بینی کنند و بنابر آن پیش‌گیرانه عمل کنند. این کار می‌تواند از طریق پیش‌بینی با استفاده از هوش مصنوعی (AI) انجام پذیرد. اگرچه این فناوری نسبتاً جدید است، اما بخشی جدایی‌ناپذیر از بهترین پلتفرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری است. تیم‌هایی با عملکرد بالا، ۳/۴ برابر بیشتر از هوش مصنوعی برای بهبود دقت پیش‌بینی استفاده می‌کنند.
  2. شرکت‌ها می‌توانند از پلتفرم‌های CRM با برنامه‌های ارتباطی برای همکاری موثر با دپارتمان‌های مختلف استفاده کنند تا یک دیدگاه واحد از مشتری داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که فرایند فروش هیچ مشتری فراموش نمی‌شود.
  3. کارشناسان فروش می‌توانند از پلتفرم‌های CRM برای ارائه نمایش تمام کانال (Omnichannel) سفر مشتری استفاده کنند. ارتباط فردی همچنان کانال اصلی فروش برای ارتباط با مشتریان است، اما مهم نیست که سرنخ‌ها کدام کانال را ترجیح می‌دهند یا چقدر منظم بین آن کانال‌ها حرکت می‌کنند، با یک تجربه Omnichannel تیم‌های فروش می‌توانند هر سرنخ را تا انتهای Pipeline فروش دنبال کنند.

با دنیای فروش مدرن سازگار شوید

نقش حرفه‌ای فروش در حال تغییر است. امروزه تیم‌های فروش باید بتوانند کاری بیش از مذاکره فروش انجام دهند. فناوری‌های جدید در حال تغییر به حالتی هستند که سرنخ‌ها برقراری ارتباط می‌خواهند و از یک سفر مشتری انتظار دارند. با راهکارهای پیام‌گستر به‌عنوان یک CRM مناسب و کارآمد‌، شما می‌توانید مشتریان خود را در هرکجا و هرطور که برای نیازهایشان مناسب‌تر است، ملاقات کنید و به آن‌ها تجربه‌ شخصی‌سازی شده‌ از سفر مشتری ارائه دهید که آن‌ها را به سفیر برند شما بدل می‌کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *