مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) آقای فیسبوک یا رئیس جمهور آمریکا؟

مارک-زاکربرگ-بلاگ

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) آقای فیسبوک یا رئیس جمهور آمریکا؟

نمی دانیم وی را یک دانش آموخته دانشگاه هاروارد بنامیم؟

یا خالق بزرگترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس بوک (Facebook)؟

یا شاید هم رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا؟

 

مارک زاکربرگ کیست؟

مارک زاکر برگ (Mark Zuckerberg)، که به بنیان گذاری امپراطوری شبکه های اجتماعی یعنی فیس بوک (Facebook) شناخته می شود، از برنامه نویسی در اتاق خوابگاه دانشگاه هاروارد شروع کرد و اکنون به یکی با نفوذ ترین و شناخته شده ترین کارآفرینان زمان خود، تبدیل شده است.

ثروت او در سال ۲۰۱۹، حدود ۶۱٫۱ بیلیون دلار تخمین زده شده است. او به واسطه مسئولیت اجتماعی که بر دوش خود احساس می کند، سعی دارد مردم جهان را با یکدیگر متصل کند.

ابتکار زاکربرگ در حال حاضر مردم را به گونه ای به هم مرتبط کرده که هیچ پلتفرم دیگری نتوانسته تا این اندازه در این کار موفق باشد. به خاطر اخلاق کاری، وسواس عجیب و غریب وی در پوشیدن لباس های همرنگ یا انتخاب رنگ آبی به خاطر داشتن کوررنگی یا هر چیز دیگری که هست، شکی نیست که زاکربرگ یکی از تاجران موفق و تحسین برانگیز در جهان است.

موفقیت او در مدیریت و نگهداری شرکت های بزرگ به حدی است که مارک اندرسون به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه داران و سرمایه گذاران جهان، درباره او چنین می گویند:
زاکربرگ یک معامله گر واقعی است. او به طرز خارق العاده ای متفکر بوده و از قدرت بی حد و حصری در گرفتن مشورت از افراد هوشمند برخوردار است. او به اندازه کافی به کاری که انجام می دهد اعتقاد داشته و یک قابلیت منحصر به فرد دارد: او آزادانه ذهن خود را تغییر می دهد. مارک کاملا نترس بوده و شخصیت مدیریتی او به گونه ای است که کارمندانش مشتاقانه مایل به کار کردن برای او هستند.
همچنین اندرسون اذعان دارد که شبکه اجتماعی توییتر(twitter) هشتمین عضو از عجایب هفتگانه جهان است.

مارک زاکربرگ در کنار مردانی که خیلی از او بزرگ تر هستند مانند بیل گیتس و وارن بافت یکی از امضا کنندگان سوگند بخشندگی بود. متنی که چندین کارآفرین میلیاردر جهان طی آن بخش عظیمی از ثروت خود را صرف امور خیریه کردند و در نتیجه ی این کار زاکربرگ راه را برای مشارکت سایر انسان دوستان هموار کردند. وعده زاکربرگ در مورد بخشیدن ۹۹ درصد از سهم خودش به سازمان های خیریه آن هم در زمان زندگی خود نشان دهنده ی این است که تا چه اندازه به این ایدئولوژی معتقد است.

انتقاد از خود و فیسبوک

به گزارش دویچه وله (DW) در چهاردهمین سال تاسیس فیسبوک مارک زاکربرگ اقدام به پاسخگویی درباره انتقاداتی که از وی همکارانش در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود، کرد. وی همچنین انتقاداتی از خود و تیم فیسبوک ابراز داشت و خطاهای این شبکه اجتماعی بزرگ را در یک پست فیسبوکی این گونه توصیف کرد: فیسبوک مرتکب خطاهای فنی بسیاری شده و دست به معاملات غلطی زده است. او گفت: «من به افراد نادرستی اعتماد کرده‌ام و افراد با استعداد و توانمند را در پست‌های غلطی به کار گرفته‌ام.»

مارک زاکربرگ رئیس جمهور آمریکا؛ دروغ یا حقیقت

بنا بر گزارشی که وب سایت پالتیکو (Poletico) منتشر کرد؛ زاکربرگ ماه مه ۲۰۱۷ در سخنرانی اش در دانشگاه هاروارد کاملا ژست و تیپ باراک اوباما را به خود گرفته بود. این موضوع وقتی جدی تر می شود که بدانیم او در یک دوره دانشگاهی شرکت کرده تحت این عنوان: «چگونه می توان باراک اوباما را بازتولید کرد؟ »

بر اساس این گزارش، زاکربرگ ابتدا سراغ «دیوید پلاف» مدیر کارزار انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ و «کن میلمان» مشاور کارزار انتخاباتی جورج بوش در سال ۲۰۰۴ رفت.

هر دوی این استراتژیست ها موفق شده بودند، رئیس خود را به ریاست جمهوری برسانند. تمامی رسانه های در این باره هنوز در حالت اغما به سر می برند و نمی توانند خبر ورود زاکربرگ را به کارزار انتخاباتی را رد و یا تایید کنند. بسیاری از افراد نزدیک به مارک زاکربرگ مانند مادر وی خبر قطعی از ورود وی به عرصه سیاست و بازی با بزرگان خبر داده اند. اما در مصاحبه هایی که با خود او صورت گرفته بود مارک این خبر را ضعیف دانسته و ادعا کرده رئیس جمهور شدن شاید در برنامه های بلند مدت وی جای داشته باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *