همکاری موفق دیجیتال مارکتینگ و فروش از طریق نرم افزار CRM - بلاگ

چگونه همکاری دیجیتال مارکتینگ و فروش از طریق نرم افزار CRM نتیجه بخش می شود؟

همکاری موفق دیجیتال مارکتینگ و فروش از طریق نرم افزار CRM

بعضی اوقات زوایایی از فواید نرم افزار سی آر ام پنهان می ماند. برای مثال ایجاد همکاری موثر بین واحد های مختلف یک سازمان یکی از وظایف بسیار مهم راهبرد مدیریت ارتباط با مشتریان است.این همان هدف مورد انتظاری است که در تعریف crm چیست، برای برقراری یک ارتباط سوداور بین مشتری و یک کسب و کار تشریح شده است. حال نرم افزار CRM از چه طریق این کار را انجام می دهد؟ به ۴ موردی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، توجه کنید.

دیجیتال مارکتینگ به کمک نرم افزار CRM می‌تواند مشتریان بالقوه را برای خرید آماده کند.

اگر از افرادی که در حوزه فروش بپرسید که تبلیغات اینترنتی به چه درد میخورد، احتمالا به شما بگویند که دیجیتال مارکتینگ تنها یک تلنگر برای هدایت مشتری به سمت فروش است. 

اما واقعیت این است که تبلیغات اینترنتی موضوعی گسترده تر از تنها یک ترغیب ساده است. در معنا واحد دیجیتال مارکتینگ با اطلاعات پایه ای که از واحد فروش کسب می کند، می تواند استراتژی های بازاریابی و فروش را برای حرکت دادن مشتری در کل چرخه فروش ایجاد کند. علاوه بر این بخش مارکتینگ وظیفه آگاه سازی مشتریان برای نهایی کردن خرید را بر عهده دارد، بنابراین اطلاعات مشتریان بین واحد دیجیتال مارکتینگ و فروش باید رد و بدل شود.

یکی از مهمترین کارهایی که نرم افزار سی ار ام در این خصوص انجام می دهد، ارائه یک ابزار فوق العاده برای تبلیغات و تعریف چرخه کار یا (BPMS) هدفمند است. برای مثال بستر های ارتباطی بسیار مهمی چون ایمیل و اس ام اس در بسیاری از ابزارهای تبلیغات CRM وجود دارد که می توان با استفاده از آنها کار دیجیتال مارکتینگ را به طور حرفه ای و به صورت خودکار انجام داد. همینطور با استفاده از ابزار BPMS می توان نقاط قابل بازاریابی در چرخه فروش را پیدا کرد و محتوای بازاریابی مناسب را برای آگاه سازی مخاطب و هدایت مشتریان بالقوه ارسال نمود.

تیم فروش با CRM می تواند مشتریان را بهتر به واحد دیجیتال مارکتینگ بشناساند.

نمایندگان فروش روزانه با تعداد زیادی مشتری و مخاطب در حال برخورد و تعامل هستند و بهتر از هر کس دیگری می توانند خواسته ها، مشکلات و نقاط فکری مشتریان را منتقل کنند. درنتیجه، جمع آوری این دانسته ها می تواند آغازگر متدهای جدید ترغیب مشتری برای بخش دیجیتال مارکتینگ باشد. 

اقدامی که نرم افزار CRM برای به ثمر رسیدن بازاریابی و فروش انجام می دهد، این است که در طی هر تماس با مشتری اطلاعاتی از آنها مثل تعداد پرسنل شرکت، نوع فعالیت و نیاز اصلی را در بستر خود ذخیره می کند.

تمام اتفاقاتی که در عین تعامل با مشتری، از ابتدا تا انتها می افتد نیز می تواند در این سیستم ثبت شود. برای مثال اینکه مشتری در مورد قیمت محصول یا خدمات چه فکر می کند و یا به چه مورد خاصی نیاز دارد، می توانند جزیی از داده های ثبتی در CRM باشند. زمانی که بخش تبلیغات دیجیتال برای تهیه پرسونای مشتریان به دنبال نشانی می گردد، همه داده های مورد نیاز در سیستم فروش وجود دارد. کافیست تا گزارش از هر مورد گرفته شود تا از این طریق واحدتبلیغات اینترنتی بتواند محتوای لازم را برای مشتریان حاضر کند.

واحد دیجیتال مارکتینگ با کمک نرم افزار CRM می‌تواند مخاطبین سرسخت را نرم کند.

طبیعت کار تیم فروش ایجاب می کند که آنها اول به سراغ هدف های آسانتر بروند. بنابراین هرچه دورنمای آنچه برای مشتریان ارائه می شود جذاب تر باشد، شرایط زودتر به فروش منتهی می شود. حال اگر مشتریان بالقوه رغبت کافی برای خرید از خود نشان ندهند، باید برای آنها کمی بیشتر انرژی گذاشت تا به خریدار تبدیل شوند. اینجا وظیفه اصلی تیم دیجیتال مارکتینگ ایجاد انگیزه خرید در مشتریان سر سخت است! و مسلما این کار می تواند با ابزارهای کارامدی چون نرم افزار CRM به بهترین نحو انجام شود.

در بیشتر نرم افزارهای سی آر ام، پنلی برای ایجاد انواع مختلفی از محتوای تبلیغاتی وجود دارد. مثلا در نرم افزار CRM پیام گستر، ابزارهایی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان ایمیل های گرافیکی تولید و به تعداد زیادی از مخاطبان دلخواه ارسال کرد. بنابراین کار تبلیغات ساده و حرفه ای انجام می شود و مشتریان به صورت مستمر و از روی برنامه اتوماتیک سی آر ام محتوای جذاب خود را در یافت می کنند

فروش می تواند به کمک CRM تلاش های واحد دیجیتال مارکتینگ را ارزیابی کند.

برای تیم دیجیتال مارکتینگ اکثر اوقات سخت است که بخواهند نتایج شفافی از میزان موفقیت خود بدست بیاورند. بنابراین ممکن است یک رویه مشکل دار بدون خبر داشتن از میزان ثمربخشی ادامه پیدا کند و تلاشی مذبوحانه باشد. برای مثال ممکن است بعضی مشتریان خبرنامه ها و ایمیل های تبلیغاتی شرکت را به هر دلیلی دریافت نکنند. در این صورت واحد فروش با تماس با این مشتریان از آنها در مورد دریافت تخفیف ها و اخبار جدید سوال می کند و موضوع را به واحد مارکتینگ انتقال می دهد.

سی آر ام در این بین نیز نقش یک دستیار خوب هم برای بخش تبیلغات اینترنتی و هم فروش را بازی می کند. فرض کنید واحد فروش میزان فروش روز یا هفته  و مشتریان تازه ثبت شده را با استفاده از نرم افزار CRM شمارش می کند. واحد فروش میتواند با بررسی تغییرات وضعیت فروش در سی آر ام، مشکلات را به واحد مارکتینگ ارجاع دهد تا ریشه یابی شوند.

نرم افزار سی آر ام جادوی مدیریت

استفاده از بهترین دستیارهای دیجیتال و غیر دیجیتال در کنار یکدیگر نتایج فوق العاده ای را خلق می کند. اساس تولید نرم افزار چون نرم افزار CRM نیز همین است که با کمک به جمع آوری و پردازش داده ها، تیم های مختلف یک سازمان را با یکدیگر هماهنگ کند. بنابراین مهمترین بخش های یک سازمان خصوصا تیم فروش و دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات، مسلما به نرم‌فزار مدیریت ارتباط با مشتری نیاز پیدا خواهند کرد.



One thought on “همکاری موفق دیجیتال مارکتینگ و فروش از طریق نرم افزار CRM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *