CRM چگونه نقش یک نرم افزار فروش را ایفا می کند؟ - بلاگ

چگونه-سی-ار-ام-نقش-نرم-افزار-فروش-را-بازی-می-کند

CRM چگونه نقش یک نرم افزار فروش را ایفا می کند؟

بسیاری از کسب و کارهای در حال توسعه نرم افزار CRM را به عنوان نرم افزار فروش می شناسند. با این حساب اگر CRM را نرم افزار فروش محسوب کنیم، از سیستم های فروش ساده مانند POS گرفته تا یک نرم افزار پیشرفته مدیریت ارتباط با مشتری، می توانیم قابلیت های مختلفی را برای آن در نظر بگیریم. اما از آنجایی که افزایش فروش و مدیریت مشتریان در بیشتر کسب و کارها مورد اهمیت واقع می شود، بهتر است با ویژگی هایی که یک نرم افزار سی آر ام می تواند به عنوان یک نرم افزار فروش سیستماتیک و بی عیب و نقص ارائه کند، بیشتر آشنا شویم.

اتوماسیون و مدیریت موجودی

کارکرد اصلی هر سیستم فروش را بستن معاملات بیشتر و افزایش درآمد تعیین می کند؛ به همین دلیل نمونه های با کیفیت نرم افزار فروش به طور قطع از سیستم اتوماسیون فروش برخوردارند. این ویژگی تمام فعالیت ها، وظایف و قرارها را از پلتفرم CRM مدیریت می کنند و به طور خودکار ارسال ایمیل های پیگیری را شروع می کنند و جزئیات هر مرحله از خط لوله فروش، از سفارش تا تحویل را به شما نشان می دهند.

برای مدیریت موجودی و خدمت رسانی سریع و به موقع به مشتریان در حالت عادی، یک پلتفرم مدیریت موجودی که با سیستم سفارشات یکپارچه شده است، بهترین حالت برای شماست. در اصل این کار را  نرم افزار ایده آل شما انجام می دهد و محصولات، سفارشات و تحویل های شما را سازماندهی، مدیریت و پیگیری می کند. به همین منوال وضعیت ذخیره انبار شما تحت کنترل قرار می گیرد و مشکلات ناشی از کمبود موجودی یا ذخیره بیش از حد در انبار، رخ نخواهد داد و مشتری از دست نمی رود.

امکان ورود به تجارت الکترونیک

یکی از قابلیت های نرم افزار CRM که شاید کمتر در مورد آن صحبت شده است، قابلیت تجارت الکترونیک برای افزایش فروش است. بدین معنی که سیستم فروش با ادغام با درگاه های پرداخت محبوب، می تواند محصولات را به لیست اضافه کند، کاتالوگ بسازد، و به صورت آنلاین به مشتریان خدمت برساند و پرداخت را تسهیل کند. برخی سیستم های پیشرفته تجارت الکترونیک نیز، توانایی ارائه گزارش دقیق از صورتحساب ها و محاسبه خودکار مالیات (در سطح ملی و خارج از کشور)را دارند.

مدیریت سرنخ ها و جذب مشتری

یکی دیگر از جنبه های مهم هر نرم افزار فروش، مدیریت فرصتها است. به گونه ای که کاربر بتواند فرآیندهایی را که در جریان فروش از کشف سرنخ تا یافتن مشتری، اتفاق می افتد را برنامه ریزی کند و از گزارش گیری و تحلیل عملکرد جامع بهره مند شود. نرم افزار سی ار ام کارا به شما این امکان می دهد که داده های حساس مانند مدت زمان جذب فرصت، نرخ تبدیل و نسبت برد-ضرر را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین می توانید بینشی دقیق در مورد عملکرد تیم فروش خود بدست آورید.

تبلیغات اینترنتی راه فروش را باز می کنند

اخیرا  فروش با کیفیت محصولات از طریق ماژولهای بازاریابی اینترنتی در نرم افزار CRM بسیار آسان شده است. کاربران می توانند با استفاده از کمپین های جذاب و سودآور، دسترسی خود را به مشتریان بالقوه آسان تر کنند. در واقع ماژول بازاریابی قرار است مدیریت تبلیغات در رسانه های مختلف را به عهده بگیرد و  با ارسال پیام هاس شخصی و ترغیب کننده به مشتریان، نرخ تبدیل سرنخ به مشتری را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل و گزارش‌گیری

بینش های فروش، هوش عملیاتی اصلی کسب و کارها هستند؛ به همین دلیل است که یک نرم افزار CRM با قابلیت تجزیه و تحلیل همیشه ایده خوبی برای افزایش فروش به شمار می رود. به جای استخدام توسعه دهندگان برای کمک به جریان داده از یک سیستم به سیستم دیگر، همیشه می توانید یک مجری فروش هوشمند را انتخاب کنید که شاخص های مهم را به تنهایی اندازه گیری کند. در بهترین حالت، سیستم گزارش ساز به شما امکان می دهد گزارش های تأیید شده را در هر قالب دلخواه صادر کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *