پیدا کردن ۱۰۰ مشتری اول با نرم افزار CRM - بلاگ

100 مشتری

پیدا کردن ۱۰۰ مشتری اول با نرم افزار CRM

به دست آوردن ۱۰۰ مشتری اول برای هر کسب و کار بسیار مهم و حیاتی است. اگر می‌خواهید که همچون استارتاپ‌های موفق عمل کنید باید ۵۰ درصد زمان خود را صرف محصول و ۵۰ درصد دیگر را صرف جذب مشتری کنید.

اولین مشتریان شما بسیار با ارزش هستند نه تنها به دلیل این که محصولات شما را خریداری می‌کنند بلکه ارزشمند هستند چون به شما می‌آموزند که چگونه کسب و کار خود را توسعه دهید. آن‌ها به شما می‌گویند که مشتریان آتی شما چه چیزی می‌خواهند و قیف فروش شما چگونه عمل می‌کند.

در حقیقت آنها چراغ راهنمایی شما برای مسیر کسب و کارتان هستند. راه اندازی کسب و کار تنها به یک دلیل رخ می‌دهد و آن هم کسب سود مالی است و تمامی خبرگان حوزه کسب و کار بر این موضوع اتفاق نظر دارند که نگهداری یک کسب و کار به مراتب دشوارتر از راه اندازی آن است.

این مقاله برای کسانی نوشته شده که کسب و کار نوپا خود را راه اندازی کرده و می‌خواهند اولین مشتریان خود را جذب و سود حاصل از آن را روانه سازمان خود کنند. اجازه دهید تا باهم یک داستان تکراری را مرور کنیم.

داستان کوکاکولا

سال ۱۸۶۳ نوشابه‌ای تولید شد که در آن از برگ های کوکا برای مصارف دارویی استفاده شد که این نوشیدنی «ون ماریانی» نام داشت. نوشابه کمپانی کوکاکولا برای اولین بار در داروخانه ژاکوب در آتالانتا عرضه شد. در آن ایام روزانه حدود ۹ عدد از این نوشیدنی به فروش می رفت و مجموع فروش آن سالیانه فقط حدود ۵۰ دلار بود.

نکته جالب این است که هزینه تولید این نوشیدنی بیش از ۷۰ دلار هزینه بود یعنی سال اول، برای جان پمبرتن سال ضرر بود. حضور «کاندلر» داروسازی دیگر از آنتالانتا، در شرکت کوکا و همکاریش با پمبرتن تولید این نوشابه را طی ۱۰ سال، تا بیش از ۴۰ برابر افزایش داد. تبلیغات، عامل تاثیرگذاری در موفقیت پمبرتن و کاندلر بود. تا پایان قرن ۱۹ کوکاکولا طرفداران بسیاری در آمریکا و کانادا به دست آورد. در سال ۱۹۲۵ کوکاکولا فروش میلیونی خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۴۰ در ۴۰ کشور عرضه شد.

در داستان بالا که معمولا برای افراد نا امید مطرح می شود، نکته ای که قابل تامل است تاکید بر روی تبلیغات بوده و اثربخشی آن در برند کوکاکولا بوده است.

البته باید توجه داشته باشید که تبلیغات در عصر حاضر با تبلیغات قرن ۱۹ بسیار متفاوت بوده و نیازمند ابزار و امکانات خاص خود است. اما واقعیت این است که همه چیز به تبلیغات ختم نمی شود بلکه عوامل موثری وجود دارند که در جذب مشتری نقش ایفا می کنند.

 هم اکنون برند کوکاکولا به ارزش ۸۳٫۸ میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است. این رقم از رستوران زنجیره‌ای آمریکایی کی‌اف‌سی (مرغ سوخاری کنتاکی)، مجموعه ‌رستوران‌های زنجیره‌ای ساب‌وِی، بودوایزر و پپسی بیشتر است

۱- شبکه قابل اعتمادی از مخاطبین خود بسازید

اگر شما مشتری ندارید به این دلیل است که شبکه قابل اعتمادی از مخاطبین خود را هنوز درست نکرده اید. سعی کنید اطلاعات مخاطبین خود را در یک سیستم منجسم جمع آوری کنید و اطلاعات جامع و کاملی را در پایگاه اطلاع رسانی خود ذخیره سازی کنید.

در تبدیل مخاطبین خود به مشتری اطلا خجالتی عمل نکنید چرا که اعتماد به نفس شما بیانگر اطمینان شما در ارائه محصول و اطمینان خاطری است که مشتری احتمالی شما به آن اعتماد خواهد کرد.

شبکه مخاطبین شما باید بسیار پویا عمل کرده و به اعضای خود بیفزاید همچنین جمع آوری این اطلاعات نیازمند یک ساز و کار جهت پیگیری و یادآوری شما در ضمیر خودآگاه و نا خودآگاه آن ها است.

 برای محصولات خود به دنبال مشتری نباشید؛ برای مشتریان خود دنبال محصول باشید

۲- برای مشتریان اول خود مزیت ایجاد کنید

۵۰% تخفیف برای اولین خریدار
۱۰۰ دلار جایزه نقدی برای اولین خریدار
۱۰ دلار تخفیف برای اولین سفارش و…

این نمونه‌ها همگی برای جذب مشتریان اول است. این نوع مزیت‌ها در جذب مشتری بسیار جذاب و تاثیرگذار بوده و می‌تواند مشتریان زیادی را جذب بنگاه اقتصادی شما کند. این روش‌ها نیازمند صرف هزینه تبلیغات زیادی است تا پیام شما بتواند به سمع و نظر افراد زیادی برسد. برای این منظور هدیه دادن نیز یکی دیگر از این راه‌ها است که اشخاص را ترغیب به خرید از شما می‌کند.

البته اگر امکان هدیه دادن وجود ندارد، حداقل می توانید تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر بگیرید که توجه مشتریان را به خود جلب کند به طوری که آنها نتوانند درمقابل پذیرش این پیشنهاد عالی شما مقاومت کنند.

اگر چنین اتفاقی روی دهد، مشتریان شما در شبکه های اجتماعی مختلف، تجربه خرید خود را به اشتراک خواهند گذاشت و تبدیل به مبلغان محصولات شما خواهد شد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود که مشتریانتان را تبدیل به تیم بازاریابی خود کنید!

۳- تبلیغات خود را هدفمند کنید

اگر شما یک محصول B2B عرضه می کنید باید از رسانه متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید. یکی دیگر از راه های تبلیغات هدفمند استفاده از روش های ABM که مخفف بازاریابی بر اساس اکانت است.

ABM به شما می گوید به کاربرانی که امکان مشتری شدن آن ها بیشتر است تبلیغات خود را ارسال نمایید و برای هر حساب کاربری متناسب با شرایط خرید آن ها تبلیغات ارسال نمایید و افرادی که امکان خرید از شما را دارند به صورت هدفمند مورد اطلاع رسانی قرار دهید. همچنین تبلیغات در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی امکانات ویژه ای است که در این دوره می توان از آن ها بهره برد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از شبکه های اجتماعی مستلزم داشتن دانش خاصی است که باید از هر رسانه باید متناسب با ذات آن بهره برد.

متوقف کردن تبلیغات برای کاهش هزینه، مانند متوقف کردن ساعت برای ذخیره زمان است
 هنری فورد/ بنیانگذار فورد

۴- وب سایت داشته باشید

اگر تا کنون یک وب سایت نداشتید، در اولین فرصت اقدام به تاسیس آن کنید. اما فراموش نکنید راه اندازی یک وب سایت به اندازه یک آب خوردن راحت است. قدرت و تاثیرگذاری یک وب سایت به محتوای با کیفیتی است که در آن بارگذاری می شود. این محتوا است که مخاطب را به دنبال خود می کشاند و شما را قادر می سازد تا بهتر بتوانید محصولات خود را به دیگران معرفی کنید.

توجه داشته باشید که داشتن یک وبسایت با کیفیت، یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب شده که بازده آن برای تجارت شما بسیار مفید است. شما برای این کار نیاز به محتوای با کیفیت دارید فراموش نکنید که این محتوا برای مخاطب باید جذاب و کاربردی باشد. یک وب سایت با کیفیت می تواند از تبلیغات دهان به دهان نیز برای تجارت شما موثرتر باشد

اگر تجارت شما در اینترنت معرفی نمی شود، بهتر است نام تجارت را از کسب و کار خود حذف کنید
 بیل گیتس / بنیانگذار مایکروسافت

نسخه عملی

تمامی این راهکارها برای اجرا نیازمند به یک ابزار قدرتمند سازمانی است. نرم افزار سی ار ام پیام گستر با داشتن قابلیت ساخت سایت، حفظ و مدیریت تاریخچه مخاطبین و مدیریت کمپین های تبلیغات به شما کمک می کند تا برای جذب ۱۰۰ مشتری اول بتوانید برنامه ریزی دقیق و جامعی داشته باشید. همچنین حفظ مشتریان اول خود و نگهداری از آنان به عنوان مشتری وفادار از جمله موضوعاتی است که می تواند به حیات و ممات سازمان ها وابسته باشد.

این سیستم نرم افزاری که دقیقا منطبق بر مفهوم و معنی اصلی در تعریف crm چیست، برای دستیابی به اهداف تجاری حاصل از جذب مشتری جدید و کسب رضایت مشتریان فعلی برای تمامی سازمان ها (بزرگ، متوسط، کوچک) طراحی شده استف قابل بهره برداری برای تمام انواع کسب و کارها است.



One thought on “پیدا کردن ۱۰۰ مشتری اول با نرم افزار CRM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *