Site icon بلاگ

افیلیت مارکتینگ: افسانه در مقابل واقعیت

افیلیت مارکتینگ فرایند دریافت کمیسیون با تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت ها) است. شما محصولی را که دوست دارید می یابید ، آن را تبلیغ می کنید و در ازای هر فروش که انجام می دهید ، بخشی از سود را به دست می‌آورید.

تصور کنید صبح زود از خواب بیدار می‌شوید و در حالی که ترافیک سنگین است و خیابان پر از آدمای نیمه بیدار با چشمانی خواب‌آلود است به محل کار خود می‌روید. ایمیل‌های کسل‌کننده را یکی پس از دیگری باز می‌کنید و پاسخ می‌دهید و… تا اینکه به ساعت شیرین ۵ و زمان رهایی نزدیک می‌شوید. وحشتناک به نظر می‌رسد، نه؟ چه می‌شد اگر به جای کار یکنواخت و این در و آن در زدن برای اندکی پول؛ می‌شد در هر زمان و مکانی؛ حتی هنگام خواب؛ درآمد کسب کرد؟ این مفهوم پشت افیلیت مارکتینگ است.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یا بازاریابی معرف یک تاکتیک محبوب برای افزایش فروش و ایجاد درآمد قابل توجه آنلاین و یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای ایجاد درآمد غیرفعال آنلاین است.

ایده اصلی افیلیت مارکتینگ این است که شما محصولات دیگران را تبلیغ می‌کنید و وقتی مردم به لطف بازاریابی شما آن محصول را می‌خرند، کمیسیون دریافت می‌کنید. ‌

افیلیت مارکتینگ بر اساس توزیع کمیسیون است. اگر محصولی دارید و می‌خواهید بیشتر بفروشید، می‌توانید به فروشندگان مشوق مالی بدهید. اگر محصولی ندارید و می‌خواهید درآمد کسب کنید، می‌توانید محصولی را که معتقدید ارزش آن را دارد، تبلیغ و با آن درآمد کسب کنید. 

اگر به دنبال یک راهنمای کامل برای افیلیت مارکتینگ هستیدتا انتهای این مقاله همراه باشید تا بدانید افیلیت مارکتینگ چیست و چگونه باید آن را شروع کنید:

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ فرایندی است که طی آن یک شرکت معرف، برای بازاریابی محصولاتِ شخص یا شرکت دیگر کمیسیون دریافت می‌کند. شرکت معرف به سادگی محصولی را جستجو می‌کند که از آن لذت می‌برد، سپس آن محصول را تبلیغ می‌کند و از هر فروشی که انجام می‌دهد، بخشی از سود را به دست می‌آورد. این فروش از طریق پیوندهای وابسته از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر، پیگیری می‌شود. 

 افیلیت مارکتینگ یک تاکتیک بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن یک فروشنده، معمولاً آنلاین به ازای هر مشتری که از طریق فعالیت‌های تبلیغاتی وب‌سایت دیگر به آن ارجاع می‌شود، به آن وب‌سایت کمیسیون یا پاداش می‌دهد و تنها زمانی پرداخت می‌شود که تبلیغات آن‌ها منجر به معامله شود.

معمولاً ۴ طرف در افیلیت مارکتینگ نقش دارند:

برای افیلیت مارکتینگ، همیشه نیازی به شبکه ندارید؛ اما سه طرف دیگر (معرف، سازنده محصول و مصرف‌کننده) هسته اصلی یک برنامه افیلیت یا همکاری در فروش را تشکیل می‌دهند.

فقط تبلیغات یا ایجاد محصول نیست که تعیین می‌کند شما در افیلیت مارکتینگ چه کسی هستید. شما می‌توانید هم خالق و هم بازاریاب باشید و همچنان از ایده اصلی تقسیم درآمد سود ببرید. اکنون بیایید تمام قسمت‌های یک سیستم افیلیت مارکتینگ موفق را بررسی کنیم:

شرکت‌های افیلیت یا معرف چه کسانی هستند؟

افیلیت یا معرف، یک یا چند محصول را تبلیغ و سعی می‌کند مشتریان بالقوه را درباره ارزش محصول جذب و متقاعد کند تا آن‌ها در نهایت خرید کنند.

یک افیلیت یا معرف می‌تواند یک فرد یا یک شرکت باشد و به طور معمول وبلاگ‌نویسان یا تولیدکنندگان محتوا هستند که در صنعت محصولی که ایجاد می‌کنند، فعال هستند.

آن‌ها با ایجاد محتوا مانند پست‌های وبلاگ، ویدیوها و… به ارتقاء محصول یا خدمات کمک می‌کنند و می‌توانند با درج تبلیغات، جذب ترافیک جستجو از SEO یا ایجاد یک لیست ایمیل، محتوای خود را برای دریافت معاملات تبلیغ کنند.

سازنده محصول یا بازرگان چه کسی است؟

گاهی اوقات به عنوان تولیدکننده، فروشنده، برند، خرده فروش یا دست‌فروش شناخته می‌شود و بخشی است که محصول را ایجاد می‌کند. او به افراد یا شرکت‌های دیگر (معرف) که دارای اهمیت قابل توجهی در برند خود هستند، تقسیم سود و کمیسیون ارائه می‌دهند.

نقش شبکه‌ها در افیلیت مارکتینگ چیست؟

یک شبکه به عنوان واسطه بین تجار و شرکت‌های معرف یا همکار عمل می‌کند. شبکه، روابط را مدیریت می‌کند و کنترل‌ها و موازنه‌های شخص ثالث را ارائه می‌دهد. در حالی که می‌توانید یک دوره آنلاین را که شخصی ایجاد کرده است تبلیغ کنید و درآمد مستقیمی از طریق او داشته باشید، اجازه دهید یک شبکه‌ پرداخت و تحویل محصول را کنترل کند و توجه جدی‌تری به افیلیت مارکتینگ شما داشته باشد.

مصرف‌کنندگان چه کسانی هستند؟

مصرف‌کنندگان یا مشتریان کسانی هستند که معامله را انجام می‌دهند. آن‌ها کسانی هستند که محصول را خریداری یا فرم اصلی را ارسال می‌کنند تا شرکت همکار در فروش کمیسیون دریافت کند.

افیلیت سعی می‌کند در هر کانالی که مناسب می‌داند، برای مصرف‎‌کننده بازاریابی کند، خواه یک شبکه اجتماعی، بیلبورد، موتور جستجو یا بازاریابی محتوا در یک وبلاگ. این که آیا مصرف‌کننده می‌داند که او بخشی از یک سیستم افیلیت مارکتینگ است یا خیر، عمدتاً به شرکت وابسته بستگی دارد.

افیلیت مارکتینگ را می‌توان به عنوان فرآیند گسترش تولید و بازاریابی محصول در بین گروه‌های مختلف در نظر گرفت که در آن هر یک از طرفین با توجه به سهم خود سهمی از درآمد دریافت می‌کنند.

آیا افیلیت مارکتینگ واقعی است؟

این افسانه که افیلیت مارکتینگ تقلب است و منابع یا ترافیک بی‌ارزشی را برای شما به همراه دارد، درست نیست. بازاریابی معرف فرصتی قوی را برای مشاغل فراهم می‌کند تا به سرعت دسترسی خود را به مخاطبان تازه گسترش دهند و از طریق همکاری در فروش، مشتریان جدیدی را به دست آورند.

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

۱- یک پلتفرم و بازار (نیچ) مناسب انتخاب کنید

برای معرف بودن، باید نفوذ داشته باشید. ایجاد وب‌سایت یا وبلاگ تخصصی بهترین راه برای ایجاد نفوذ است. بازاریابان افیلیت از طریق وبلاگ‌ها، خبرنامه‌ها یا حتی در YouTube و سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، مخاطب ایجاد می‌کنند .

۲- مخاطب بسازید

مخاطبان یک دارایی بسیار ارزشمند برای هر وبلاگ یا وب سایت هستند. داشتن افرادی که مطالب شما را می‌خوانند، مشاهده و با شما همکاری می‌کنند، می تواند به شما در کسب درآمد به عنوان یک معرف یا افیلیت کمک کند. بهترین راه برای ایجاد مخاطب این است که ابتدا تعیین کنید مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند.

مخاطبین آنلاین وفادار خود را از طریق محتوا و ایمیل‌های هدفمند، رشد و پرورش دهید. به مخاطبان خود دلیلی بدهید تا مطالب شما را بخوانند و با آن‌ها ارتباط برقرار و دلیلی برای خرید محصولات توصیه‌شده شما پیدا کنند.

۳- در یک یک برنامه افیلیت ثبت‌نام کنید

بهترین راه برای شروع افیلیت مارکتینگ، ثبت نام در یک برنامه  است. هنگام پیوستن به یک برنامه افیلیت معمولاً هیچ هزینه اولیه‌ای وجود ندارد؛ اما هزینه‌های متغیر جاری شما بستگی به این دارد که چگونه می‌خواهید محصولات را تبلیغ کنید. اگر برون‌سپاری محتوا یا تبلیغات را انتخاب می‌کنید، هزینه‌هایی هستند که از جیب شما خارج می‌شوند.

۴- انتخاب کنید که کدام محصولات را تبلیغ کنید

انتخاب محصول مناسب برای تبلیغ، همکاری با شرکت مناسب، تقویت روابط و به روزرسانی محتوا همه از ضروریات اصلی برتری در افیلیت مارکتینگ است.

به گفته پت فلین، یکی از پیشگامان ایجاد درآمد غیرفعال از طریق ارائه ارزش به مخاطبان خود دو قانون مهم در افیلیت مارکتینگ وجود دارد:

۱- فقط محصولاتی را که به شدت با آن‌ها آشنایی دارید توصیه کنید. اگر به محصول اطمینان ندارید و احساس نمی‌کنید که به مردم کمک می‌کند، آن را تبلیغ نکنید. ۲- هرگز مستقیماً به کسی نگویید که یک محصول را بخرد. همیشه محصولات را بر اساس تجربه خود و در چارچوب کارهایی که انجام داده‌اید، توصیه کنید.

دیوید گونزالس، بنیانگذار یک آژانس مدیریت افیلیت یا همکاری در فروش، پیشنهاد می‌کند که هنگام انتخاب یک محصول برای تبلیغ باید به این سه جزء فکر کنید:

  1. مخاطبان شما: آیا محصول برای آن‌ها طنین‌انداز و باعث قدردانی آن‌ها از تبلیغ شما خواهد شد؟
  2. کیفیت و ارزش محصول: آیا از بهترین دوست خود برای خرید آن حمایت می‌کنید؟
  3. سودآوری: آیا پیشنهاد تبدیل و پرداخت بسیار رقابتی است؟

۵- محتوای قابل توجهی ایجاد کنید که محصولات افیلیت شما را تبلیغ می‌کند

برای مشاهده بیشترین موفقیت در افیلیت مارکتینگ، باید محتوای اصیل و قابل توجهی ایجاد کنید که محصولات انتخابی شما را تبلیغ کند. یک پست وبلاگ جامع از محصولات مورد علاقه خود بنویسید و نمودارهای مقایسه‌ای ایجاد کنید که درباره مزایای محصولات مشابه اطلاعاتی را ارائه دهد. با سایر کاربران و طرفداران محصول، مصاحبه کنید و نظرات مختلف را به نمایش بگذارید.

۶- بهینه‌سازی و پیگیری کنید

هر زمان که بازدیدکننده شما روی پیوند افیلیت منحصر به فرد شما کلیک می‌کند، یک کوکی در مرورگر آن‌ها قرار می‌گیرد تا اقدامات را ردیابی کند. هنگامی که آن‌ها تراکنشی انجام می‌دهند که یک اقدام بهینه است (بسته به شرایط برنامه می‌تواند فروش یا ارسال فرم باشد)، سازنده محصول می‌تواند این اقدام را ثبت کرده و به عنوان یک شرکت همکار در فروش به شما نسبت دهد.

شما همچنین باید محتوای افیلیت خود را پیگیری کنید تا ببینید چه چیزی عملکرد خوبی داشته و چه چیزی را می‌توانید بهبود بخشید و تبلیغ کنید. درک اینکه چه محتوایی برای مخاطبان شما بیشترین تاثیر را دارد به شما نشان می‌دهد که برای فرصت‌های افیلیت مارکتینگ آینده روی چه چیزی تمرکز کنید.

۸- حق‌الزحمه خود را دریافت کنید

ساختارهای مختلفی درباره پرداخت وجود دارد که بر اساس شرایط برنامه افیلیت متفاوت است. پرداخت‌های کمیسیون توسط شرکت‌ها معمولاً ماهانه داده می‌شود؛ اما بسته به شرایط متفاوت است. هنگام انتخاب یک برنامه افیلیت، باید به ساختار پرداخت توجه کنید که در نهایت به اهدافی که دارید بستگی دارد.

افیلیت مارکترها چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

افیلیت مارکتینگ برای کسانی که به دنبال افزایش درآمد خود به صورت آنلاین هستند، منفعت غیرقابل انکاری دارد؛ اما چگونه یک معرف یا شخص و شرکت همکار در فروش، پس از پیوند فروشنده به مصرف‌کننده، حقوق می‌گیرد؟

۱- پرداخت به ازای هر فروش

این ساختار استاندارد افیلیت مارکتینگ است. در این برنامه، تولیدکننده محصول درصدی از قیمت فروش محصول را پس از خرید مصرف‌کننده در نتیجه استراتژی‌های بازاریابی افیلیت خود، به معرف می‌پردازد. 

۲- پرداخت به ازای سرنخ

سیستم پیچیده‌تر، پرداخت به ازای هر سرنخ یا تولید لید است. شرکت همکار در فروش باید مصرف‌کننده را متقاعد کند که از وب‌سایت فروشنده دیدن کرده و اقدام مورد نظر را انجام دهد. خواه پر کردن فرم تماس، ثبت نام برای آزمایش محصول، اشتراک در خبرنامه یا بارگیری نرم‌افزار و فایل‌ها.

۳- پرداخت به ازای هر کلیک

این برنامه بر تشویق معرف برای هدایت مصرف‌کنندگان از پلتفرم بازاریابی خود به وب‌سایت تولیدکننده تمرکز دارد و مبلغ معرف براساس افزایش ترافیک وب پرداخت می‌شود.

چرا یک افیلیت مارکتر باشید؟

دلایل تبدیل شدن به یک همکار در فروش چیست؟

۱- درآمد غیرفعال

افیلیت مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام خواب درآمد کسب کنید. با سرمایه‌گذاری در زمان اولیه برای یک کمپین، بازدهی مداوم آن زمان را مشاهده خواهید کرد زیرا مصرف کنندگان محصول را در روزها و هفته‌های بعد خریداری می کنند. در واقع مهارت‌های بازاریابی شما باعث ایجاد درآمد ثابت برای شما می‌شود.

۲- بدون پشتیبانی مشتری

در ساختار افیلیت مارکتینگ، شما هرگز نگران پشتیبانی یا رضایت مشتری نخواهید بود. تمام وظیفه بازاریاب معرف این است که فروشنده را با مصرف‌کننده پیوند دهد. 

۳- کار در خانه

شما قادر خواهید بود کمپین‌هایی را راه‌اندازی کرده و از محصولاتی که فروشندگان ایجاد می‌کنند، به راحتی و در خانه درآمد دریافت کنید. 

۴- مقرون به صرفه

اکثر مشاغل برای تأمین مالی محصولات در حال فروش به هزینه راه‌اندازی و همچنین جریان نقدی نیاز دارند. با این حال، افیلیت مارکتینگ می‌تواند با هزینه کم، سریع و بدون دردسر انجام شود. 

۵- راحتی و انعطاف‌پذیری

شما به صورت مستقل کار می‌کنید و در تعیین اهداف خود، زمان و ساعت کاری، محصول مورد علاقه خود برای تبلیغ و… دارای استقلال هستید.

۶- پاداش‌های مبتنی بر عملکرد

افیلیت مارکتینگ صرفاً بر اساس عملکرد شما است و تقویت مهارت‌هایی مانند طراحی کمپین‌های جذاب به بهبود مستقیم درآمد شما منجر می‌شود.

انواع متداول کانال‌های افیلیت مارکتینگ

اکثر شرکت‌های افیلیت شیوه‌های مشترکی دارند؛ ولی محصولات را به یک شکل تبلیغ نمی‌کنند. در حقیقت، چندین کانال بازاریابی مختلف وجود دارد که ممکن است از آن‌ها استفاده کنند.

جمع‌بندی: خلاصه

افیلیت مارکتینگ یک راه حل ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال کنترل درآمد خود با تمرکز بر درآمد مبتنی بر عملکرد هستند. با همکاری فروشنده، یک افیلیت مارکتر باانگیزه می‌تواند بدون نگرانی درباره تولید محصول یا خدمات خود، از راحتی و در خانه خود به درآمد غیرفعال دست یابد.

یک فرایند بسیار ساده افیلیت مارکتینگ از طریق بررسی‌ها، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها است. نکات مندرج در این مقاله را رعایت کنید تا بتوانید مخاطبان خود را درگیر  و خوانندگان منفعل را به مصرف‌کنندگان فعال تبدیل کنید و حقوق خود را با یک کلیک افزایش دهید.

سخن پایانی: ابزار کار چیست؟

وقتی می خواهید با نمایندگان فروش خود در ارتباط تجاری باشید، بهترین راهکار شما استفاده از سیستم های یکپارچه است. نرم افزار سی ار ام، با امکان برقراری پیوند بین فرایندهای فروش و بازاریابی، بستر مناسبی برای فعالیت های همکاری در فروش ایجاد کرده است. بخاطر داشته باشید که مدیریت ارتباط با مشتری طبق تعریف crm چیست، به دنباله برقراری ارتباط هرچه بیشتر شما با مخاطبان کسب و کارتان است.

منبع: hubspot