Site icon بلاگ

نرم‌افزار CRM چگونه در اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کند؟

هر کسب‌وکاری برای ارتباط با گروه مخاطبانش به تبلیغاتی هدفمند برای تعامل با مشتریان نیاز دارد. اجرای کمپین‌های تبلیغاتی نقشی اساسی در ایجاد این تعاملات بازی می‌کنند و بدون برگزاری کمپین‌ها نمی‌توانید محصولات یا خدمات‌تان را به مخاطبان معرفی کنید و دامنۀ فعالیت‌تان را گسترش دهید. برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی همیشه به ‌عهدۀ تیم بازاریابی در سازمان‌هاست. شاید این روزها، اتخاذ استراتژی‌هایی که بهترین نتایج را به همراه داشته باشند و سبب تحولاتی چشمگیر شوند کمی سخت‌تر از گذشته باشد. اما به فراخور این سختی، روش‌های قدیمی هم تغییر کرده‌اند. استفاده از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یکی از استراتژی‌‎های هوشمندانه برای تحلیل و بررسی بازخورد اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای سازمان‌هاست.

در این مقاله قصد داریم با نگاهی تحلیلی نقش CRM را در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی بررسی کنیم.

نقش موثر CRM در برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی  

آنچه برای کسب‌و‌کارها مهم است برنامه‌ریزی دقیق از نظر زمان و بودجه مالی برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی و در پی آن میزان بازگشت سرمایه از هزینه‌های انجام شده است. نرم‌ افزار CRM  دستیاری هوشمند برای تیم‌های بازاریابی است. قلب تپندۀ CRM، مشتری است. مشتری‌ها می‌توانند از هر گروه و مجموعه‌ای باشند، به‌همین دلیل دسته‌بندی آن‌ها کار دشواری است. امروزه CRM به شکل مجموعه‌ای کامل از ترکیب سیستم‌های فضای ابری و قابلیت‌های هوش مصنوعی ظهور پیدا کرده تا به دسته‌بندی مشتری‌ها کمک کند. به کمک CRM شما می‌دانید چند مشتری‌ بالقوه دارید، این مشتری‌ها چه نیازهایی دارند و از شما چه چیزی می‌خواهند.

بنابراین، می‌توانید دقیقا همان چیزهایی را ارائه می‌کنید که مشتری‌های‌تان از شما می‌خواهند. به خاطر داشته باشید برای اینکه، مشتری‌های خود را بهتر بشناسید، باید اطلاعات دقیقی از آن‌ها گردآوری کنید. قلب تپندۀ CRM، مشتری است. مشتری‌های شما می‌توانند از هر گروه و مجموعه‌ای باشند، به‌همین دلیل دسته‌بندی آن‌ها کار دشواری است.

CRM پیام‌گستر با برخورداری از ماژول مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی کمک می‌کند کمپین‌ها را سازماندهی شده و موثرتر برگزار کنید و تیم فروش سرنخ‌های با کیفیت جذب کرده که به مشتری تبدیل شوند. اتوماسیون بازاریابی پیام‌گستر این امکان را فراهم می‌کند بهترین بازگشت سرمایه تبلیغاتی را داشته باشید. به کمک CRM پیام‌ گستر می‌توانید بخش‌های مختلف اتوماسیون بازاریابی کسب‌وکار خود را بر اساس سیاست‌های داخلی سازمان‌تان شخصی‌سازی کنید.

 پیاده‌سازی اتوماسیون بازاریابی

1_ تقسیم‌بندی مشتریان

یکی از اصلی‌ترین نیازهای تیم بازاریابی و فروش مدیریت بانک اطلاعاتی سرنخ ها و مشتریان است. شرایطی که بتوان مشتریان را بر اساس اهداف فروش دسته‌بندی نمود. به کمک CRM می‌توان مشتری‌ها را براساس لوکیشن، وضعیت مالی و سابقۀ ارتباطات‌شان دسته‌بندی کرد. در واقع، CRM با دسته‌بندی اطلاعات تصویر کامل‌تری از مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد و اهداف مهم تیم بازاریابی از جمله شناخت نیاز مشتری، علایق، ترجیحات و رفتار خرید مشتریان پوشش می‌دهد. پیام‌گستر این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با دسته‌بندی‌های بانک اطلاعاتی و گروه‌های هدف بر اساس نیاز تشخیص داده شده، برنامه‌های تبلیغاتی دقیق‌تر و موثرتری برای جامعه هدف خود برگزار کنند.

2_ بازگشت سرمایه بازاریابی

همه کسب‌وکارها کمپین‌های مختلفی را برای نگهداشت مشتریان بالقوه خود برگزار می‌کنند. اجرای هر کمپین هزینه‌های مالی، زمانی و نیروی انسانی به همراه دارد و میزان اثربخشی کمپین‌ها باید به گونه‌ای باشد که این هزینه‌ها را جبران کند. با استفاده از CRM پیام‌گستر می‌توانید زمان اجرای کمپین و تمامی هزینه‌های صرف شده را ثبت کنید و سرنخ‌های جمع‌آوری شده از آن را در اختیار داشته باشید. علاوه بر آن، نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی سازمان خود را به نسبت هزینه‌ها و سرنخ‌های جمع‌آوری شده محاسبه نمایید.

3_ مدیریت مناسبت‌ها

زمان‌بندی برنامه‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین وظایف تیم بازاریابی است و با درج مناسبت‌های مهم در تقویم مناسبت‌ها می‌توانید کمپین‌های دیجیتال یا غیر دیجیتالی برگزار کنید. بخش مدیریت اعیاد و مناسبت‌های CRM پیام‌گستر به همین منظور طراحی شده تا با درج تاریخ‌ها و مناسبت‌های مهم برای آن پیام پیش‌فرض نوشته و بر اساس این تاریخ ها کمپین‌های تبلیغاتی برگزار کنید.

4_ کمپین های تبلیغات دیجیتالی و غیردیجیتالی

تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی مانند نصب بنر، شرکت در نمایشگاه، برگزاری همایش، تبلیغات پیامکی، ارسال ایمیل و ارسال دعوت‌نامه را می‌توانید در بخش تبلیغات CRM پیام‌گستر درج کنید. هزینه‌های کمپین‌های تبلیغاتی، جامعه هدف، زمان اجرای کمپین و سایر جزئیات اطلاعات کمپین را در این بخش ثبت کنید و از بازخوردی که به ازای هر کمپین می‌گیرید میزان موفقیت تیم بازاریابی را ارزیابی کنید. تعداد پیام‌های ارسال شده، تعداد جامعۀ هدف، تعداد پیام‌های رسیده، تعداد پیام‌های بازخورد داده شده و هزینه‌های صرف شده اطلاعاتی هستند که در نتیجۀ تجزیه و تحلیل برنامه‌های تبلیغاتی در اختیار خواهید داشت و می‌توانید از نسبت‌های به دست آمده از این اطلاعات، موفقیت برنامۀ تبلیغاتی را ارزیابی کنید.

5_ بازگشت سرمایه بازاریابی

همه کسب‌و‌کارها کمپین‌های مختلفی را برای نگهداشت مشتریان بالقوه خود برگزار می‌کنند. اجرای هر کمپین هزینه‌های مالی، زمانی و نیروی انسانی به همراه دارد که لازم است میزان اثربخشی کمپین به گونه‌ای باشد که این هزینه‌ها را جبران کند. CRM پیام‌گستر به شما کمک می‌کند زمان اجرای کمپین و تمامی هزینه‌های صرف‌شده را ثبت کنید و سرنخ‌های جمع‌آوری شده از آن را در اختیار داشته باشید. از این رو می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی سازمان خود را به نسبت سرنخ‌های جمع‌آوری شده به هزینه‌های انجام شده، محاسبه نمایید.

6_ تجزیه و تحلیل نتایج کمپین‌ها

 بعد از هر برنامه تبلیغاتی تعداد سرنخ‌های جمع‌آوری شده حائز اهمیت است. بنابراین نرخ بازخورد در تبلیغات پیامکی و ایمیلی، میزان بازدید از سایت، نرخ کلیک در سایت، تماس‌های ورودی به شرکت و… مواردی هستند که باید مورد سنجش قرار گیرد. بخش نتایج CRM پیام‌گستر میزان بازخورد از هر برنامۀ تبلیغاتی دیجیتالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن، در قسمت گزارشات تحلیلی می‌توانید موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را بسنجید و طریق اطلاعات ذخیره شده می‌توانید عملکرد تیم بازاریابی و فروش را ارزیابی کنید. در نرم‌افزار سی‌آرام پیام‌گستر این گزارشات در قسمت گزارش‌ساز پیشرفته در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در نتیجه به کمک CRM شما می‌توانید در زمان برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، با مشتری‌های خود به صورت شخصی تعامل برقرار کنید، درخواست‌ها و نیازهای احتمالی را پیش‌بینی کنید تا با ارائه چیزی که مشتریان دوست دارند، غافلگیرشان کنید. با استفاده از نرم‌ افزار مدیریت ارتباط با مشتریان پیام‌گستر بازخوردهای دقیق‌تری از کمپین‌های تبلیغاتی در اختیار دارید و نرخ رشد موفقیت‌تان را در اجرا و پیاده‌سازی کمپین‌ها افزایش می‌دهید.

منابع استفاده شده در این مقاله: