۵ راهکار جف بزوس برای فروش بیشتر


۵ راهکار جف بزوس برای فروش بیشتر

بدیهی است که تمامی کسب و کارها فارغ از اندازه و حجم معاملات، به دنبال راهکاری برای افزایش و یا گسترش قلمرو فروش خود هستند. در این مقاله اشاره به راهکارهایی داریم که می تواند تاثیر به سزایی در بازاریابی و فروش شما داشته باشد. این تکنیک ها در واقع نسخه ای از جانب ثروتمندترین مرد جهان یعنی جف بزوس (Jeff Bezos)  بنیان‌گذار کمپانی آمازون است که امروز دارایی خالص او برابر ۱۵۰ میلیارد دلار می باشد. در ادامه به بررسی این نکات طلایی که توسط طلایی ترین مرد جهان بیان شده می پردازیم.

مشتری، خریدار ارزش ها و تفاوت ها

از خود سوال کنید که من در بین رقبا چه ارزشی را می توانم برای مشتریان خود ایجاد کنم؟ چرا مشتری باید از من خرید کند؟ وجه تمایز خود را نسب به دیگر عرضه کنندگان بیابید. این مورد باعث می شود تا شما به یک صفت خاص شهره شوید و مشتریان، شما را به آن بشناسند. البته توجه به این نکته بسیار مهم و ضروری است که شما در چه جامعه ای زندگی می کنید و بازار هدف شما چگونه مردمی هستند.

این موضوع نیازمند صرف زمان و انجام مطالعات منطقه ای و حتی ناحیه‌ای است تا مخاطبان هدف خود را از لحاظ شرایط اقتصادی، فرهنگی و رفتاری بررسی کنید. همان طور که همه‌ی اطرافیان شما از صمیم قلب شما را دوست ندارند، همه کسانی که از شما خرید می کنند نیز ممکن است شما را دوست نداشته باشند. اما به ناچار از شما خرید می کنند؛ چرا که خدمات و محصولات شما از دیگران بهتر است.


 مشابه محصولات شما را دیگران نیز عرضه می کنند؛ مردم به دنبال خرید ایده‌های ناب شما هستند

برای چه کسی تلاش می کنید؟

این سوال که مشتریان شما چه ویژگی هایی دارند بسیار مهم و ضروری است تا بتوانید مطمئن تر استراتژی فروش، تبلیغات و عرضه محصولات خود را تدوین کنید. سن، جنسیت، مذهب، فرهنگ، نوع حکومت، میزان درآمد خالص و میزان تحصیلات مشتریان هدف شما عواملی تاثیرگذار در جذب و فروش شماست، به طوری که فروشندگان حرفه ای معمولا لیستی از سوالات را در برابر خود قرار می دهند و بر اساس داده های آماری بدست آمده تصمیم گیری می کنند.

هر چه دایره این سوالات گسترده و البته مرتبط تر باشد کار شما برای برداشتن گام های بعدی راحت تر است. اگر می خواهید با شکست رو برو نشوید باید به صورت حرفه ای در مورد مخاطبان خود اطلاعات کسب کرده و سپس برآیند مطالعات خود را در تمامی گام های پیش رو ترتیب اثر دهید.


 در شرکت آمازون سه ایده بزرگ وجود دارد: اول مشتری، دوم خلاقیت و سوم صبر

مشکلات شکلاتی

مشکلات را تا حد امکان شناسایی کرده و به ساده ترین صورت ممکن به آن بنگرید تا مبادا شما را به زمین بزنند. مشکلات در حالت کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند.

  • مشکلاتی که روشن و واضح هستند: این دسته از مشکلات به تجزیه و تحلیل زیادی نیاز ندارند و معمولا پاسخ در دل مشکلات به صورت بی پرده بیان شده است. به طور مثال: کاهش میزان فروش در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل مشکلات فنی سایت.
  • مشکلاتی که واضح و روشن نیستند: این دسته از مشکلات به تجزیه و تحلیل بیشتری نیازمندند و همچنین وقت و تامل بیشتری را می طلبند. به طور مثال: بررسی کاهش فروش در سه ماه گذشته با توجه به ادامه روند قبلی.
  • مشکلاتی که جلوی چشم مشتری نیستند، اما باید رفع شوند: این مشکلات بیشتر به تجارت های الکترونیک مربوط می شود به طور مثال می توانید مشکلاتی که در طراحی کاربری (UI) وجود دارد را به منظور افزایش تجربه کاربری (UX) برطرف نمایید تا کاربر به راحتی بتواند به امکانات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و از گذشت و گذار در سایت شما خسته نشود.


 اگر شما در کار خود ثابت قدم نیستید، هرچه زودتر کسب و کار خود را تعطیل کنید تا بیشتر به بانک بدهکار نشوید

 

به دنبال سرنخ ها باشید!

بسیاری از افراد تعریف خود را از افزایش فروش خرید لحظه ای مشتری دانسته بی آن که به آینده رفتار مشتریان بالقوه خود فکر کنند. در کسب و کارهای اینترنتی بسیار اتفاق افتاده که عده ای بدون انگیزه خرید، از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند و پس از صرف دقایقی و گشت و گذار در بین محصولات، سایت شما را ترک کنند. در بازاریابی فروش به این افراد سرنخ گفته می شود سرنخ معمولا افرادی هستند که مشتاقانه شما را انتخاب کرده و برای شما وقت گذاشته اند، اما هنوز خریدی را ثبت نکرده‌اند.

اگر اطلاعاتی از این سرنخ ها دارید با آن ها تماس بگیرید و گرنه با ابزارهای موجود به جمع آوری علایق آن ها بپردازید. تا در بازدید بعدی از فروشگاه اینترنتی شما، با حجم بالایی از احتیاجات خود روبرو شوند. امروزه با امکانات مختلفی که نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری موسوم به سی ار ام، در اختیار صاحبان مشاغل گذاشته اند به راحتی می توان این سرنخ ها را مدیریت و به مشتری تبدیل نمود.

اینکه تعریف crm چیست، شامل تشریح مفهومی و معنایی رویکردی برای فرایندهای فروش و بازاریابی کسب و کارها می شود که عامل ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان از طریق ارایه خدمات، پشتیبانی، نظرسنجی و تمام اقداماتی است که یک مخاطب را به خریدار تبدیل کرده و در ادامه با جلب رضایت او، یک مشتریانی وفادار و سودآور در اختیار داشته باشد.


 هدف ما فروش بیشتر است که این کار جز با هدایت مشتریان به سمت نیازهایشان صورت نمی پذیرد

 

هوشمند باشید

در دنیایی که تکنولوژی حرف اول را می زند شما نمی توانید به ویترین مغازه خود در یک خیابان فرعی بسنده کنید. محصولات شما باید به طور مداوم و تاثیرگذار در معرض دید مشتریان خود باشد. قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید چرا که این وسایل به شما کمک می کنند تا بتوانید به خوبی محصول و یا خدمات خود را معرفی کنید.

تبلیغات در وهله اول بسیار هزینه بر و شاید بی اثر باشد اما این تازه شروع یک فروش هوشمندانه است. تبلیغات نیز نیاز به یک فروش حرفه ای دارد که می تواند به اندازه فروش محصول نیاز به یک برنامه ریزی داشته باشد. در استراتژی تبلیغات خود فراموش نکنید که سادگی و وضوح یک پیام می تواند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد. 


 اگر نمی‌خواهید مورد انتقاد قرار بگیرید، دست به هیچ کار جدیدی نزنید و همچنان به روال گذشته عمل کنید



One thought on “۵ راهکار جف بزوس برای فروش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *